Lucianus

Volvo S40 1.8 122 cp 2003

15 posts in this topic

Salut! Am achizitionat de curand un S40 sec hand...de 1800 cmc de 122 caluti... ce pot sa zic? imi place foarte mult cum merge, se infige cand o mai calci dar...am de curand o problema... Intai sa va descriu nitel masina....are 50 000 la bord si primul proprietar mi se parea un om foarte calm, si nu cred ca a frecat-o prea mult...el zicea ca a mers cu ea prin afara mai mult... nu stiu...in fine, nu sunt un mega cunoscator al pieselor masinii, am vazut aici anumite chestii care m-au impresionat si....la fel de mult, m-au speriat...ma refer la problemele care apar in timp. Ok problema mea este urmatoarea...dupa ce o tin in spatele blocului vreo zi doua, atunci cand pornesc, cand dau la cheie, porneste ok, poate un pic cam greu, si imediat dupa ce a luat contactul se aude un scartait scurt, cam o secunda si apoi, daca este frig se mai aude un mic scartait, la fel ca primul... Nu stiu de la ce este...cred ca este ori de la bujii (desi unii mi-au spus ca dupa 50 000 nu ar trebui sa fie probleme....) sau, de la ambreiaj. In rest, totul merge bine pe masina. Consuma relativ mult in oras, dar in afara e giugiuc. Sper sa nu supar pe nimeni cu un nou topic deschis...dar in cele nu stiu cate zeci de pagini nu prea am gasit ceva asemanator cu ce am eu. Probabil ca e un fleac, dar, as vrea sa imi stiu masina safe mereu chiar daca e o roata dezumflata sau motorul stricat.... Sunt nou pe aici, dar cred ca ma pot baza pe voi pentru sfaturi si raspunsuri. Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna! sa o stapanesti sanatos! eu nu prea ma pricep, dar din 2003, are suspect de putini km la bord...si mai ales daca a fost folosita mai mult p'afara...nu stiu, zic si eu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine ai venit printre posesorii de Volvo. Sa te bucuri de ea multi km fara incidente.

Consumul in oras e destul de mare la S/V40 cu benzina, caroseria e destul de grea pentru motorasul asta (si eu am acelasi motor).

Nu sunt mare specialist in mecanica, dar relativ la scartait, eu l-am avut la o masina de 6 ani (am luat-o noua) si s-a rezolvat cu un kit de distributie. E adevarat, scartaitul tinea cateva secunde. In alta ordine de idei, la o masina second-hand ar trebui sa o duci sa-i schimbi distributia, fluidele si filtrele, ca sa mergi fara griji.

P.S. Am vazut ca esti din Bucuresti. Vezi ca la sectiunea "intalniri" o sa gasesti unde se intalneste lumea de pe forum si poti sa le ceri si lor parerea, pe "viu".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit printre noi si sa o stapanesti sanatos.Nu te speria de problemele ce POT aparea in timp.Aici pe forum gasesti rezolvare la toate, baietii sunt super de treaba. ;).Despre problema ta nu stiu ce sa-ti spun ca nici eu nu sunt prea vechi pe forum, dar din experientele cu masinile anterioarea cred ca e de pe la vreo curea care patineaza, vreo rola intinzatoare ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine ai venit in randul nostru

scartaiala nu poate fi de la cureaua de alternator sau de la o rola ? du-te la un mester bun sa verifice. Sfatul meu este sa schimbi curelele, fluidele si rolele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc pentru raspunsuri si pentru sfaturi, cred ca ma voi duce zilele acestea la un service ceva. Intr-adevar, ar putea sa fie curelele, care nu au fost schimbate niciodata (din ce acte am singura chestie schimbata a fost bateria si filtrele de aer polen etc.)... Oricum, fiind sec hand, ii lipsesc niste piese, precum scutul motorului si al cutiei de viteze...are doar un miniscut de plastic, asemanator cu cel de la Nubira :-s (cel putin are aceeasi structura si rezistenta) Am cautat pe net si am gasit niste scuturi metalice exact pentru modelul meu si poate voi face o incercare si cu asta. Sper sa acopere cum trebuie, sa nu ingreuneze masina prea tare pe bot, ca si asa e destul de joasa si sper sa acopere si antiroll bar - ul. De asemenea mai am nevoie de un capacel de plastic pentru scaunul soferului (cel care acopera punctul de prindere al centurii de siguranta) si de niste "imbracaminte de plastic" pentru stergatoarele de far, care s-au crapat de la frig... Azi sper sa ii pun niste cauciucuri noi, ca astea actuale sunt cele originale si sunt imbatranite. (acum...voiam sa va intreb daca ati avut scut pe masini atunci cand le-ati achizitionat fie noi fie sec hand...)  si...daca tot suntem la capitolul scut + ca mi-ati spus mai sus de "mester" bun - stiti pe unde pot sa ma duc pentru asta? Atat pentru piese cat si pentru un service ok, pentru ca presupun ca preturile sunt asemanatoare. Am auzit de multe ori ca reprezentanta cam umfla preturile...

O sa caut si pe forum topicuri "related". Dar acum nu sunt obisnuit prea bine cu forumul. Merci anticipat pentru intelegere si suport.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mea nu a avut scuturile cand am luat-o. Nu le are nici acum (in total sunt 3 scuturi, dar e modelul phase 1), dar urmeaza candva ... Si originalele sunt de plastic, am vazut unde sunt punctele de prindere si unul metalic ar face mai mult rau. M-am gandit o vreme sa-mi pun metalic, dar mi-a trecut.

Ai rezolvat cu scartaitul? Ce a fost?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut...inca nu am rezolvat cu scartaitul...nu mi-am facut inca timp pentru asta. Caut scut metalic, care am inteles ca este dintr-o singura bucata pentru modelul asta...bucata care acopera si baia de ulei, si cutia de viteze. Nu stiu sigur daca face mai rau...n-as crede...si dau un exemplu banal :)) A trebuit sa parchez masina parintilor pe trotuar, cu botul...si bordura inalta, roti micute pe chevrolet si pac a luat-o cu spatele si botul a cazut pe bordura cu un zgomot metalic urat...care a fost scutul. fara el, ar fi ramas o pata draguta neagra acolo si...multe alte probleme dupa. Deci a fost util. Singura chestie de care imi este teama este modificarea inaltimii la sol...va scadea, sa fiu precis cu cativa cm buni...si chiar daca imi plac masinile joase, trebuie sa recunosc, in Bucuresti...si in Romania in general...soselele sunt pline de neprevazut. am vazut in poze, pe net ca scutul se prinde de o bara metalica destul de rigida. In rest, acum ca vine iarna imi caut cauciucuri...as merge pe "all season" pentru ca nu am unde sa pun si anvelopele de vara si de iarna. Sper sa reusesc sa rezolv cu scaratiala ceva...cureaua de distributie mi se pare nou nouta, intinsa bine, echilibrata. Zgomotul e metalic si vine de undeva din centrul motorului de pe dedesubt, ca un motoras electric gripat...dupa ce se incalzeste motorul nu se mai aude si merge ca unsa. Fiind sec hand o sa ii pun si niste bujii noi, NGK as prefera... si sa vad cum merge apoi. Daca iarna va fi atat de grea pe cat anunta, va fi un test perfect pentru masinuta, sa vad cum se descurca in conditii vitrege.  ;);D

Share this post


Link to post
Share on other sites

cineva zicea un 1.6 consuma cat un 1.8 din cauza caroseriei grele. si un 2.0 consuma cat 1.8 din cauza motorului mai mare.. la tine problema consumului in oras e mare din cauza caiutilor.. consumul mai mic fiind in afara.. de ex uitate la o masina cu motor f mare.. stiu ca este un audi R6 daca nu ma insel care are vreo 400 cai in oras are un consum de 30% si afara de doar 6% din cauza motorului f puternic..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am aceeasi masina. Tot din 2003. Daca are doar 50.000 de km, atunci e greu de crezut ca e de la curele.

Eu am 75.000 si nu le-am schimbat inca. E drept, intentionez s-o fac in toamna asta. Mai ales din pricina anilor, decat al numarului de km. Masina e excelenta. Sa te bucuri de ea multi ani de acum inainte !

Eu pana acum, nu am avut nicio problema. Am schimbat doar ulei si alte lichide, filtre, placute de frana, baterie si cauciucuri, deci, doar consumabile. Aah, si bujiile au fost schimbate o data la o revizie, doar pentru ca era timpul prevazut, nu ca ar fi avut ceva.

Ai carte de service ?

Vino la Polivalenta in parcare, joia la ora 18:00, s-o vedem si "ascultam" si noi...

Cât despre consum... asta nu e masina sa te dai cu ea toata ziua prin oras. Mai ieftin iesi cu taxiul  ;)

La sosea se simte bine. La ture multe, apare si o fata zambitoare in bord   ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut din nou, tuturor...scuze, dar nu am mai intrat de mult pe site...S-a schimbat putin si acum tebuie sa inteleg cat de cat cum functioneaza. Da, cred ca e o solutie cu taxi, dar una mai eco si mai sanatoasa e cu bicicleta. In legatura cu consumul...hmm, e ok cred, nu ma asteptam sa mearga cu putin in oras oricum... De forjat nu o forjez mai deloc... Nu cred ca a trecut vreodata de 4000 rpm. Dar pe la 2000 de ture sta de obicei. I-am resetat de curand consumul, si vreau sa vad cat ia numai in oras. Pana acum imi spune ca "papa" cam 12,3. In afara nu am testat-o inca. I-am cumparat anvelope de iarna si se simte mult mai bine. Fiind rece, cred ca influenteaza consumul si fiind si ploaie afara, am mers cu A/C pornit si asta mai cere inca putin efort. Deci, pe timp de vara cred ca se duce pe undeva pe la 10-11. Merci ca mi-ai spus de locul de intalnire, cred ca oricum acum e prea tarziu. Eu am destul de lucru cu facultatea si nu prea imi permit luxul de a ma plimba. :( Oricum, din cand in cand, sper sa imi mai fac timp sa intru sa verific ce ati mai zis, si topicuri noi, probleme etc, poate pot fi cumva de ajutor, nu se stie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caut scut metalic, care am inteles ca este dintr-o singura bucata pentru modelul asta...bucata care acopera si baia de ulei, si cutia de viteze. Nu stiu sigur daca face mai rau...n-as crede...si dau un exemplu banal :)) A trebuit sa parchez masina parintilor pe trotuar, cu botul...si bordura inalta, roti micute pe chevrolet si pac a luat-o cu spatele si botul a cazut pe bordura cu un zgomot metalic urat...care a fost scutul. fara el, ar fi ramas o pata draguta neagra acolo si...multe alte probleme dupa. Deci a fost util.

Si eu pot sa-ti dau exemplu cand mi-ar fi fost util scutul: am trecut pe deasupra unui bolovan (am sperat eu) dar din cauza cauciucurilor noi mai mici am lovit bolovanul. Iti dai seama ce fericit am fost. Am scapat fara nici o paguba, dar m-am ales cu sperietura! Deci, stiu despre ce vorbesti.

Dar gandeste-te de ce se prinde respectivul scut. Daca o parte din punctele de prindere sunt din plastic, de exemplu cele de langa carenajele rotilor (sau cum le cheama, nu stiu termenul corect) si le incarci cu scutul metalic prea greu pentru ele, sigur le vei rupe. Deci, mai mare paguba decat folosul! Repet, nu stiu cum arata un S40 dupa face-lift pe dedesupt, dar fi atent cum se prinde scutul de masina!

Stiu pe cineva care a spart baia de ulei la o Skoda Octavia de 2 ori. Ultima data i-au pus cei din "reprezentanta" scut metalic, dar e alta masina.

Daca totusi iti pui scutul metalic, arata-ne si noua niste poze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana acum imi spune ca "papa" cam 12,3. In afara nu am testat-o inca. I-am cumparat anvelope de iarna si se simte mult mai bine. Fiind rece, cred ca influenteaza consumul si fiind si ploaie afara, am mers cu A/C pornit si asta mai cere inca putin efort. Deci, pe timp de vara cred ca se duce pe undeva pe la 10-11.

Eu am S40 1.8 benzina phase I din 98 si in manual scrie 12/100 km in oras. Practic imi ia cam 13, dar daca asta-i consumul dat de producator... aia e. In afara se duce pe la 7-8, in functie de cat de tare te dai la ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am S40 1.8 benzina phase I din 98 si in manual scrie 12/100 km in oras. Practic imi ia cam 13, dar daca asta-i consumul dat de producator... aia e. In afara se duce pe la 7-8, in functie de cat de tare te dai la ea.

Salut, am si eu acelasi motor tot 2003.....la mersul meu si nu alerg..skimb la 2500 rotatii 13-13.5% in oras oricand mai putin iarnasi fara AC .Iarna 14-15%

La drum lung la 140km 8l/100km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin si eu dupa mult timp pe forum... si pe topicul asta :)

Consumul s-a pastrat in cotele astea. Intr-adevar conteaza cat te dai la ea, dar in general pana in 2500 rpm ii este suficient. Depasiri in forta au loc rar si atunci urca pe la 4500-5000 rpm. Nu stiu exact banda de cuplu legata de turatie, dar pot sa zic din experienta ca de la 3500 in sus se simte ceva-ceva. Am incercat in ultimul timp 2 tipuri diferite de benzina si se simte si aici o diferenta. E vorba de alto 101 de si efix-ul normal.... efix-ul pare ca se duce mai greu si desigur, e mai ieftin... dar cu alto 101 accelereaza putin mai violent. In final am ajuns la concluzia ca nu are rost sa mai dau banii pe alto si pun doar efix... Daca aveam motor turbo, era altceva. :-<

Asadar vara: 10% trafic redus, fara A/C; 11.7% trafic intens, A/C Iarna: 11,5% trafic normal fara A/C si pe trafic intens cu AC...13.2%. In afara la 120 km/h consuma cam 6.5% dar la viteze mai mari deja incepe sa creasca consumul. In stil de condus agresiv...schimb la 3000-4500 indiferent de anotimp sau trafic consumul se stabilizeaza pe la 16%.

Cu un plin de 60 L alto 101 am facut vara trecuta Bucuresti - Nisipurile de aur dus intors + plimbari pe-acolo ( cu viteza preponderent legala :-" )aproximativ 900 km si mi s-a aprins led-ul de benzina. La anii si cilindreea ei, sunt multumit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now