alexasig

Cutie de viteze Variomatica - CVT

30 posts in this topic

Cine are Volvo cu cutie variomatica?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se numeste cutie cu transmisie automata continuu variabila, pe scurt CVT.

Nu am auzit sa existe ( inca ) la Volvo.

Exista la Toyota Auris hibryd, incepand din septembrie 2010.

[attach=#]

post-3664-12877889744054_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smile:

U are funny .

DAF a inventat aceasta cutie in 1958 iar pe Volvo a aparut in anii 70 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

adica nu trebuie sa schimbi nici o viteza. bagi pe mers inainte si gata !

cutia automata are 5-6-7-8 viteze, asta are un numar infinit de viteze intre o limita minima si una maxima.

adica ai la dispozitie un raport continuu de transmisie. de la un raport maxim, la unul minim.

e mai simpla , insa mai vulnerabila la sarcini mari.

se poate seta pentru consum optim , putere maxima, cuplu maxim, sau intermediar.

am mers eu cu carturi cu variabila , insa e foarte greu de setat si se strica repede.

marele avantaj e ca poti folosi ce vrei : ori mai mult cuplu , ori mai multa putere. si niciodata masina nu ramine neincarcata, tot timpul rotile trag, nu au pauze ca la cutia automata sau manuala. la masini de strada, doar sa fie setata pe consum optim, altfel nu-i vad rostul...

mai clar nu pot explica, ca am fost si bonlav cind eram mic !  :D;D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc colegi :)

explicatiile lui iulirx + linkul lui Midnait mi-au fost super mega suficiente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, pe hibride merge bine, ca se impaca cu electricul la incarcari mici si cu dieselul sau benzina la incarcari mai mari.

tare sint curios sa merg cu asa ceva....

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smile:

U are funny .

DAF a inventat aceasta cutie in 1958 iar pe Volvo a aparut in anii 70 .

Asa erau si pe trabantul hidramat ... si pe autobuzele din vremea comunismului ...

Noi vorbim de varianta moderna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai asta este varianta, prima cutie CVT functionala a fost montata pe Volvo 340/66 restul e istorie iar tehnologia este aceiasi si la Toyota si la Volvo, doar ca Volvo-DAF au fost primii care au facut functional acest concept .

PS> hidramat inseamna una iar CVT inseamna alta, hai sa nu le încurcăm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

Eu am un Volvo 340 cu transmisie CVT, imi consuma cam multicel (14%).

As fi interesat daca mai are cineva aceeasi transmisie ca sa schimbam impresii si informatii.

Multumesc.

O zi buna tuturor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite domâ€ne cum functioneste

Alex, eu tot timpul vanez 340-360-uri prin oras, dar automat inca nu am vazut. Ca fapt divers, cred ca am trei posesori de seria 300 (oameni total necunoscuti, opriti la semafor sau pe dreapta) pe care i-am „bobmardat„ anuntandu-i de existenta formului si rugandu-i sa isi faca cont aici. Dar nu prea am avut sanse.  :(

Ai nevoie de ceva documentatie tehnica?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Brasov am vazut cateva variomate.

Pe unu l-am si distrus, pe cand eram ucenic la un atelier auto... din greseala i-am pus "ceva fire" invers.  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@alexasig prima data trebuie sa te asiguri ca CVTul functioneaza corect, pt asta trebuie sa faci niste teste, astfel:

-intre 15-50km/h la acceleratie usoara trebuie sa ai ~2000rpm

-la 60km/h trebuie sa ai ~2300rpm

-la 80km/h trebuie sa ai ~3100rpm

-la 100km/h trebuie sa ai ~3600rpm

De asemenea trebuie spus ca un consum normal pt aceasta masina este de 12% urban si 7% extra-urban.

Mai trebuie spus ca aceste masini nu sunt unele foarte economice.

PS> presupun ca ai motor de 1.4 & carburator . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

-1 CVT left.

killerule!           ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS> presupun ca ai motor de 1.4 & carburator . 

Motorul e exact ca la dacia 1400. :)

-1 CVT left.

killerule!           ;D

Nu stiu de ce retin ca proprietarul era Dl. Sechelariu de la Bacau (posibil sa ma insel), in perioada in care nu era celebru inca.

Intreaba-l daca mai are cutia.  :toothy9:  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cutia, cutia, cat e cutia?

Pe forumul englezesc daca tin bine minte,ziceau baietii ca motorul se poate inlocui cu unul de Clio, are aceeasi prindere pe carterul ambreiajului.

gata, ca fac off-topic si se supara omul.    ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cata invidie mai nene, voi nu aveți CVT, urîcioșilor .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cata invidie mai nene, voi nu aveți CVT, urîcioșilor .

Este si pe seria 400, CVT dar datorita implementarii (imature, zic eu) pe un FWD (primul fwd) e o cutie de care ai vrea sa uiti. E si mai si decat GM-ul de pe T6.  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da am un motor 1,4 , carburatie, am o piesa insa care pierde vacumul.

:(

Am sa incerc sa o gasesc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acele piese comanda cutia variomatica, m-ar interesa si piesa la care am atasat eu pozele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc.

Ti-am facut o oferta pentru carcasa ambreaj, sa-mi spui cat costa piesele care mi le-ai aratat si daca ai si volanta.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now