contdezactivat

ATF sau PENTOSIN pentru servodirectie electrica?

24 posts in this topic

Salutare

Zilele astea ma pregatesc pentru revenirea minunatei "extraoptiune", servodirectie.

Am deschis topicul in Generalitati pentru ca in Vadis nu sufla nici o vorbulita despre servodirectia asistata electric. Spune "use ATF A-A" dar eu cred ca e generala treaba... nicidecum nu se refera la pompele electrice, care sunt cu totul altceva?

Deci: cei care aveti servodirectie electrica, ce recomandati?

Norma ATF sau PENTOSIN?

Merci... Bon Jour.  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din asta:smile:

PS> înauntru este Pentosin CHF 11S da să nu mai spui la nimeni ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din asta:smile:

PS> înauntru este Pentosin CHF 11S da să nu mai spui la nimeni ;D

Pai nici nu as putea sa spun la cineva... ca nu vad nici eu ce scrie pe "eprubeta".  ;D  :D

Culoarea cum e? E rosu?

Rosu am vazut la majoritatea cu lichid original.... Nu aveau servo-electrica, binenteles dar ce sa mai cred si eu?

Din detalii tehnice, Pentosin imi pare cel mai adecvat temperaturilor reci din zona (crepusculara  ;D ) in care traiesc. Si... stiu ca cei care au folosit ATF au avut probleme, indeosebi iarna (in anotimpul rece: toamna-iarna-primavara).  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Rosu ,rubiniu ;D.In principiu sa fie mai fluid sa nu soliciti pompa electrica.La cea mecanica este altceva ,se uzeaza cureaua. ;D.ATF este folosit de cei cu mecanica.Inca nu stiu ce marca am ,ca inca nu am schimbat lichidul pus de fabrica dar iti spun ca imi solicita pompa cind sint in stationare turatie ralanti ,faruri aprinse si doar misc volanul .Consuma ceva poate 40-50A.NU pot spune sigur valoarea ca astept si eu VIDA 2010 de la cineva dupa forum:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 l 30741 424

Power steering fluid designed for Volvo power steering

systems. The fluid is specially designed for high temperature

variations. Working range from - 40° C to more than + 130° C.

The oil is designed for use in the roof hydraulics for Volvo C70

06-.

Technical data

Quality: ISO 7308 WSM-M2C204-A2

Color: Green

Density: 840 kg/m³

Base: Hydraulic fluid

Lowest flow point -54 °C (104°F)

Viscosity at 40 °C: 19 mm²/s

Viscosity at 100 °C: 6 mm²/s

post-993-12877889786668_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspunsuri.

Are vreo importanta daca servodirectia este adaptiva sau nu, in alegerea uleiului?

A trecut ceva timp de cand nu mai merge si nu mai retin exact cum se comporta... dar parca la viteza, directia devenea mai sensibila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pt v40 am luat pe original si e verde

cea din poza de mai sus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar inauntru este Pentosin CHF 11S dupa cum am mai spus si in postul #2 DAR nu a vazut nimeni :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

am citit  si vadisul acesta recomanda;

dara am spus ca ii culoarea verde (mai sus am citit ca-i rosu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca pe bidon arata o picatura verde, daca in bidon e tot verde, daca Pentosin este numai verde cum .....sa fie rosu ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e pompa de Renault, ma gandesc ca ar fi trebuit sa gasesc una ca a mea, in aproape 2 ani, cat am cautat una.

Identica cu a mea, numai una am vazut in tot acest timp si era de la seria 400.

Pompa e marca HPI dar din ce retin, nu are nici o eticheta pe ea.

...O sa mai verific odata ce scrie pe ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca imi dai codul OEM de pe ea gasim si uleiul potrivit .

Eu nu am gasit deloc aceasta pompa in VIDA 2010 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Volvo este cod: 3472535.

Cand ajung acasa, o sa incerc sa descrifrez ce scrie pe ea.

Merci.

post-924-12877889845494_thumb.jpg

post-924-12877889847985_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este aceiasi de pe Pejo 306 (J5080567)  deci nu are nici o treaba cu reno .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, de Peugeot am gasit si eu cand cautam, era doar capacul/rezervorul din fata usor diferit.

Deci: ramane Pentosin?

Azi vreau sa o fac.

P.S. Dupa cautare J5080567, zice ca a fost folosita si la VOLVO S70 (P80_), cu part no: 8603159

- 8603160. Asa e?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok My bad .

Pe S70 ? hmm sigur nu , m am uitat in vadis si pe diesel tot pe fulie este .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am gasit Pentosin pe stoc.

Provizoriu, voi folosi Castrol LHM plus... e tot verde.  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

scuze dar eu tot nu m-am lamurit....poate m-am zapacit de tot cu atatea raspunsuri si pareri ..la un v 40 / s 40 din anul 2000 ce ulei sa ii pun?Pentosin CHF 11 S sau ATF DEXRON III F / G.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentosin-ul se foloseste daca mergi in majoritatea timpului in medii cu temperaturi scazute.

Mergi linistit pe Dexron III, dar sa fie rosu !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cate stiu in locul lui Pentosin CHF11S merge si Febi 06161 sau SWAGUL echivalent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now