BogdanG

Motorina EURO 5 si sistemul de injectie COMMON RAIL

424 posts in this topic

Mav, putem sa studiem noi pana la Sfantu' Asteapta ce AVEM NEVOIE pentru motorasul nostru, daca nu avem dupa noi laboratorul de chimie sa vedem CE CUMPARAM...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sti cineva precis , cu date , ce contine cu adevarat combustibilul pe care-l alimentam ? De fiecare data cind alimentam ? Nu cred.

Si-atunci incepem sa presupunem una , alta...luind decizii in functie de aceste presupuneri care pot sau nu sa fie adevarate.

Unii cred ca combustibilul alimentat nu corespunde normelor producatorului masinii, altii , dimpotriva. Fiecare isi asuma un risc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara suparare dar eu zic ca discutia asta a ajuns prea departe, cred ca nici de apa pe care o bem nu sunteti asa inetresati, cum vorbiti despre calitatea motorinei :) Pana la urma o descompuneti chimic :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mav, putem sa studiem noi pana la Sfantu' Asteapta ce AVEM NEVOIE pentru motorasul nostru, daca nu avem dupa noi laboratorul de chimie sa vedem CE CUMPARAM...

Scuze Alex insa aici nu sunt neaparat de acord cu tine - la acest link in josul paginii gasiti - luat aleator - fisele unui anumit tip de combustibil.

Si cred ca se gasesc similar si pentru restul combustibililor produsi la noi in RO.

Aceste fise ca si compozitie se regasesc in linia de fabricatie a rafinariei - deci falsuri prea putin probabil pana la poarta rafinariei.

Edited by maverick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa inteleaga lumea despre ce e vorba :

1. motorina asta noua , cu foarte putin sulf (euro5), e buna ea pentru mediu, ca reduce emisiile, insa e rea pentru pompa de inalta presiune, tocmai datorita continutului mic de sulf care, la motorinele euro 3 si 4 , asigura lubrefierea . Pentru internele din motor, unde este arsa motorina, euro 5 e mult mai buna decit predecesoarele sale, deci nu despre interne trebe sa ne facem grija, ci pentru componentele care merg cu motorina RECE, adica sistemul common rail, aici apar probleme.

2. Lubrifierea pe care o motorina o poate asigura este masurata printr-un test acceptat international (Spicer Lubricity test) care consta , in principiu, in miscarea cu o frecventa ridicata a unei bile din otel pe o alta suprafata circulara tot din otel , totul scufundat in motorina la 60 de grade celsius, timp de 90 minute. La sfirsitul testului se masoara zgirieturile aparute pe suprafata bilei. Cu cit aceste zgirieturi sint mai mici ca dimensiune, cu atit motorina asigura o lubrefiere mai buna.

3. Motorina Euro 3 avea coeficientul de lubrifiere in jurul valorii de 220-250 micrometri (nu se foloseau aditivi de lubrefiere)

Motorina Euro 4 avea coeficientul de lubrifiere in jurul valorii de 450-520 micrometri (nu se foloseau aditivi de lubrefiere)

Motorina Euro 5 are coeficientul de lubrifiere (fara aditivi) in jurul valorii de 630-650 micrometri

Producatorii de motorine sint de acord ca o lubrefiere mai mare de 520 micrometri duce la uzura prematura a motorului, deci s-au gindit ei asa si-au facut o norma internationala in care au zis : motorina NU trebuie sa aiba un coeficient de lubrifiere mai mare de 520 micrometri (a se retine ca cu cit valoarea e mai mica , cu atit motorina e mai buna).

Producatorii de motoare , s-au scarpinat ei in cap, au baut o bere, si-au ajuns la concluzia ca tot ce sare de 460 e buba !

deci le-au aratat un deget producatorilor de motorina si , cu pile si interventii, au modificat normativul, inlocuind 520 cu 460.

4. Ca sa ajunga la cifra magica de 460 (va aduceti aminte ca motorina euro 5 fara aditivi are 630-650, nu ?) producatorii folosesc OBLIGATORIU aditivi de lubrefiere, si sint OBLIGATI sa garanteze aceasta cifra, inclusiv s-o prezinte public.

Daca va uitati la omv o sa vedeti ca orice motorina are lubrifierea la 460. La alti producatori n-am avut curiozitatea sa sap...

5. Ce se intimpla in realitate : Ca sa faci o motorina buna (adica cu cifra cetanica minim 50-51, cu cuntinut de sulf euro 5, si cu 460 maxim lubrifiere) ai 2 posibilitati :

a- obtii in rafinarie o motorina cu cifra cetanica 38-40, sulf euro5, lubrifiere 650 si ii adaugi aditiv mixt pentru a o aduce la cifra cetanica 50-51 si lubrifiere 460

b- obtii in rafinarie o motorina cu cifra cetanica 42-45, sulf euro5, lubrifiere 700-710 si ii adaugi aditiv mixt pentru a o aduce la cifra cetanica 50-51 si lubrefiere 460

Ambele variante sint ok dpdv al motorinei obtinute la final, INSA :

- motorina obtinuta prin varianta b (rompetrol, lukoil) necesita foarte mult aditiv de lubrefiere , care e si extrem de scump si traim in romania.

- motorina obtinuta prin varianta a (omv, petrom) necesita putin aditiv de lubrefiere si un pic mai mult aditiv de marire a cifrei cetanice (care este infinit mai ieftin decit cel pentru lubrefiere)

De ce e diferenta asta : pentru ca omv - petrom foloseste petrol made in arabia, pe cind rompetrol si lukoil foloseste petrol de la mama rusia, "bogat" in sulf si scump de rafinat.

Daca puneti ulei de drujba in motorina care are deja 460 o sa aveti o surpriza : o veti aduce la 470-480 lubrefiere, deci in loc sa faceti bine , faceti exact pe dos. Daca puneti ulei de drujba in motorina de 520 (care , fie vorba intre noi, e "garantata" la 460) faceti bine, o duceti tot acolo, la 470-480.

E ca la 6/49 : ghici ce lubrefiere are motorina de azi !

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista teste facute de laboratoare draga Iuli, daca pui ulei de drujba cum ii spui tu uleiului 2T nu faci altceva decat sa ajuti nu sa strici chiar daca motorina este de 460 µm .

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai aceste teste arata-le, ca nu e nimic secret...

Eu am tot cautat testele astea insa tot ce-am gasit este asta:

THE RESULTS:

These results are listed in the order of performance in the HFRR test. The baseline fuel used in every test started at an HFRR score of 636. The score shown is the tested HFRR score of the baseline fuel/additive blend.

Also included is the wear scar improvement provided by the additive as well as other claimed benefits of the additive. Each additive is also categorized as a Multi-purpose additive, Multi-purpose + anti-gel, Lubricity only, non-conventional, or as an additive capable of treating both gasoline and diesel fuel.

As a convenience to the reader there is also information on price per treated tank of diesel fuel (using a 26 gallon tank), and dosage per 26 gallon tank provided as “ounces of additive per 26 gallon tank”.

In Order Of Performance:

1) 2% REG SoyPower biodiesel

HFRR 221, 415 micron improvement.

50:1 ratio of baseline fuel to 100% biodiesel

66.56 oz. of 100% biodiesel per 26 gallons of diesel fuel

Price: market value

2)Opti-Lube XPD

Multi-purpose + anti-gel

cetane improver, demulsifier

HFRR 317, 319 micron improvement.

256:1 ratio

13 oz/tank

$4.35/tank

3)FPPF RV, Bus, SUV Diesel/Gas fuel treatment

Gas and Diesel

cetane improver, emulsifier

HFRR 439, 197 micron improvement

640:1 ratio

5.2 oz/tank

$2.60/tank

4)Opti-Lube Summer Blend

Multi-purpose

demulsifier

HFRR 447, 189 micron improvement

3000:1 ratio

1.11 oz/tank

$0.68/tank

5)Opti-Lube Winter Blend

Muti-purpose + anti-gel

cetane improver

HFRR 461, 175 micron improvement

512:1 ratio

6.5 oz/tank

$3.65/tank

6)Schaeffer Diesel Treat 2000

Multi-purpose + anti-gel

cetane improver, emulsifier, bio-diesel compatible

HFRR 470, 166 micron improvement

1000:1 ratio

3.32 oz/tank

$1.87/tank

7)Super Tech Outboard 2-cycle TC-W3 engine oil

Unconventional (Not ULSD compliant, may damage 2007 or newer systems)

HFRR 474, 162 micron improvement

200:1 ratio

16.64 oz/tank

$1.09/tank

8)Stanadyne Lubricity Formula

Lubricity Only

demulsifier, 5% bio-diesel compatible, alcohol free

HFRR 479, 157 micron improvement

1000:1 ratio

3.32 oz/tank

$1.00/tank

9)Amsoil Diesel Concentrate

Multi-purpose

demulsifier, bio-diesel compatible, alcohol free

HFRR 488, 148 micron improvement

640:1 ratio

5.2 oz/tank

$2.16/tank

10)Power Service Diesel Kleen + Cetane Boost

Multi-purpose

Cetane improver, bio-diesel compatible, alcohol free

HFRR 575, 61 micron improvement

400:1 ratio

8.32 oz/tank

$1.58/tank

11)Howe’s Meaner Power Kleaner

Multi-purpose

Alcohol free

HFRR 586, 50 micron improvement

1000:1 ratio

3.32 oz/tank

$1.36/tank

12)Stanadyne Performance Formula

Multi-purpose + anti-gel

cetane improver, demulsifier, 5% bio-diesel compatible, alcohol free

HFRR 603, 33 micron improvement

480:1 ratio

6.9 oz/tank

$4.35/tank

13)Used Motor Oil, Shell Rotella T 15w40, 5,000 miles used.

Unconventional (Not ULSD compliant, may damage systems)

HFRR 634, 2 micron improvement

200:1 ratio

16.64 oz/tank

price: market value

14)Lucas Upper Cylinder Lubricant

Gas or diesel

HFRR 641, 5 microns worse than baseline (statistically insignificant change)

427:1 ratio

7.8 oz/tank

$2.65/tank

15)B1000 Diesel Fuel Conditioner by Milligan Biotech

Multi-purpose, canola oil based additive

HFRR 644, 8 microns worse than baseline (statistically insignificant change)

1000:1 ratio

3.32 oz/tank

$2.67/tank

16)FPPF Lubricity Plus Fuel Power

Multi-purpose + anti-gel

Emulsifier, alcohol free

HFRR 675, 39 microns worse than baseline fuel

1000:1 ratio

3.32 oz/tank

$1.12/tank

17)Marvel Mystery Oil

Gas, oil and Diesel fuel additive (NOT ULSD compliant, may damage 2007 and newer systems)

HFRR 678, 42 microns worse than baseline fuel.

320:1 ratio

10.4 oz/tank

$3.22/tank

18)ValvTect Diesel Guard Heavy Duty/Marine Diesel Fuel Additive

Multi-purpose

Cetane improver, emulsifier, alcohol free

HFRR 696, 60 microns worse than baseline fuel

1000:1 ratio

3.32 oz/tank

$2.38/tank

19)Primrose Power Blend 2003

Multi-purpose

Cetane boost, bio-diesel compatible, emulsifier

HFRR 711, 75 microns worse than baseline

1066:1 ratio

3.12 oz/tank

$1.39/tank

CONCLUSIONS:

Products 1 through 4 were able to improve the unadditized fuel to an HFRR score of 460 or better. This meets the most strict requirements requested by the Engine Manufacturers Association.

Products 1 through 9 were able to improve the unadditized fuel to an HFRR score of 520 or better, meeting the U.S. diesel fuel requirements for maximum wear scar in a commercially available diesel fuel.

Products 16 through 19 were found to cause the fuel/additive blend to perform worse than the baseline fuel. The cause for this is speculative. This is not unprecedented in HFRR testing and can be caused by alcohol or other components in the additives. Further investigation into the possibilities behind these poor results will investigated.

Any additive testing within +/- 20 microns of the baseline fuel could be considered to have no significant change. The repeatability of this test allows for a +/- 20 micron variability to be considered insignificant.

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testul este un pic gresit pt ca nu exista ulei 2T decat marin adica TCW3 care are proprietati de ungere mai slabe decat un ulei JASO FC, trecand peste asta chiar si cu acest ulei a fost o imbunatatire de 162 microni, deci 460 -162= ~300 microni, adica exceptional, iar daca motorina nu are 460 cat este standardul in UE ci 500 tot este mai bine cu ulei 2 T decat fara .

Nu mai gasesc testul facut direct cu ulei 2T Jaso FC, era exceptional de interesant .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdan, imbunatatirea aia de 162 microni, este de la 636, adica 636-162=474 microni , care e mai mare decit 460, nu ?

Insa , ai dreptate : decit 500 (sau cit o avea in realitate, nu stiu) , mai bine 474.

E , asa cum am zis : 6/49 ...

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorina din SUA are alt standard este ULSD, a noastra este ceva mai buna .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,baieti! Uleiul asta de la moll, 2T Jaso fc, e recomandat si pentru motorul meu de 1.6 (110 CP)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai ales... :D

Salut si tie!Rubrica ''Hai sa ne cunoastem!'' iti sta la dispozitie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata,s-a rezolvat cu cunoasterea.La rezervorul de 5o de litri pe care-l am ,care ar fi doza? Merci de raspunsuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

173,33 ml.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am vazut la Cora, un aditiv de motorina facut de casite (parca). Scria pe el ca are rolul de a inlocui sulful putin din motorina....si ii da motorinei proprietati mai bune de lubrifiere. (sau ceva de genul). Produsul parca se numea Casite Diesel Fuel Treatment....sau ceva similar. Astept pareri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am vazut la Cora, un aditiv de motorina facut de casite (parca). Scria pe el ca are rolul de a inlocui sulful putin din motorina....si ii da motorinei proprietati mai bune de lubrifiere. (sau ceva de genul). Produsul parca se numea Casite Diesel Fuel Treatment....sau ceva similar. Astept pareri.

Pare a fi ceva "bomba" !

Nu au nici macar un PDF cu specificatii tehnice ci doar un document in care scrie 3 trasaturi si atat !

http://www.casite.com/index.php?option=com_content&task=view&id=55&Itemid=89

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am luat de curatat injectoare. Masina tragea mai bine, chiar si dupa terminarea produsului din rezervor. Produc o solutie de curatat interiorul cu miros de cocos (dash shine se numeste). E bestial....din pacate nu am mai gasit. La 17 lei avea 0,7- 1 litru de solutie.

ps: Am intrat pe history...si au o vechime considerabila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine miroase a popcorn .. dar bag "biodiesel" :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bagi pe dracu biodiesel, te parasc lu' maica-ta ca ai fugit cu Unisolu' din camara ;D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taci mah :lol: ... mi-a trebuit un avant .. cand am vazut uleiul in dulap , am fost ceva de genul : dollarsigns.jpg

:lol: .. merge belea rau :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pus si eu Mol garden T2. Prima observatie dupa vreo 50km este schimbarea sunetului la motor. In bine...

Sent from gnex with Tapatalk2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa mergi cel putin un plin ca sa poti observa ceva efecte.

Sent from Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate Helm asa se numeste produsul de la Casite care este pentru bord. "Dash Shine". Ce le mai ai cu contrazisul. Si in rezervor am pus nuca de cocos (sau cocosh ca sa intelegi mai bine).ca sa le puta la aia cu Bemveu cand stau in spatele meu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai tin minte ce culoare avea spanul ,dar parca era argintiu...

De ceva timp bag ulei 2T si azi am schimbat filtru si parca era auriu...o fi de la motorina?se reflecta prin motorina lumina si devenea galbui metalu?din pacate nu m-am uitat si dupa ce a extras toata motorina din carcasa filtrului sa vad ce culoare era fara motorina acolo...

La voi ce culoare avea spanu?auriu sau argintiu?Oare sa vina de la altceva spanul asta auriu?Sau e argintiu toata ziua si a fost doar o iluzie din cauza motorinei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now