BogdanG

Motorina EURO 5 si sistemul de injectie COMMON RAIL

424 posts in this topic

Bun bun, dar ala se schimba (sau cel putin eu l-am schimbat )la fiecare revizie, adica la fiecare 10 mii km. In fine, multumesc:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In necunostinta de cauza, si cu scuzele pentru offtopic, la ce filtru (de motorina) va referiti, care se schimba la 40 mii kilometri ?

Filtrul de combustibil care la cei cu masini din 2003-2004 (D5) ar trebui schimbat la un interval de 80000 km (vezi poza 1):

Bun bun, dar ala se schimba (sau cel putin eu l-am schimbat )la fiecare revizie, adica la fiecare 10 mii km. In fine, multumesc:)

Tu ai filtru tip cartus care se schimba mult mai des (vezi poza 2):

post-1775-0-87448000-1354550466_thumb.jp

post-1775-0-75264700-1354550760_thumb.jp

Edited by Andu G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andu, ar fi bine să dai şi sursa unor astfel de informaţii, când le dai.

Eşti un utilizator cu multe mesaje, ceea ce i-ar putea induce în eroare pe cei care-ţi citesc mesajele, să creadă că şi ştii ce vorbeşti. Tu de unde ştii că la D5 din 2003 se schimbă filtrul de motorină la cât spui că se schimbă? Eu am citit că se schimbă la 40000 km, vezi imaginea:

post-820-0-16863800-1354551636_thumb.jpg

Tu pe ce te-ai uitat? Pe Vadis sau Vida? Eu asa stiu ca am vazut!

Share this post


Link to post
Share on other sites

VADIS

Momentan nu ma pronunt pana nu gasesc sursa unde am citit de 80000 km interval de schimb pentru filtrul de motorina!

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pentru ca a venit vara sau cum de nu se mai discuta topicul asta? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am bagat iar un aditiv de motorina + 45 litri in rezervor.... Dupa un drum pana la Braila (de forja) (in care am consumat-o)...am alimentat din nou si am mai facut un drum linistit pana la Venus si inapoi. Motorul nu mai vibreaza asa de tare ca inainte de a baga aditivul....merge mult mai rotund. De precizat ca bag mereu motorina premium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aditivii de motorina nu ajuta in mod real injectoarele, ei subtiaza motorina . Trebuie studiata fisa tehnica a acestora, multi sunt pe baza de cetone si astea chiar nu ajuta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cei 45 de litri cu aditiv consumati, am pus inca 45 de litri de motorina si am plecat la mare. Motorul merge mai rotund ca inainte de a baga aditiv, vibratiile in volan fiind foarte foarte mici. Inainte de a baga aditivul se simteau mai tare vibratii in volan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia cu simtitu e placebo, daca vrei exactitate trebuie bagat DICE-ul si verifica injectoarele, daca sunt toate pe 0.0X atunci poti spune ca acel aditiv a facut minuni injectoarelor tale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai bogdan nu cred ca e placebo. Pana la urma pierd 2 pachete de tigari. Ceva ceva....face!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut, am un volvo s40 1.6 d 2005 cu DPF dar este anulat atat fizic cat si din soft ce ulei ar trebui sa folosesc??? si inca o intrebare subt puntea spate e un fel de rezervor micut din care pleaca o conducta la rezervorul de motorina , am scos conducta si are un lichid rosu in el??? are si o mufa electrica

Edited by allexino_dj_123

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut, am un volvo s40 1.6 d 2005 cu DPF dar este anulat atat fizic cat si din soft ce ulei ar trebui sa folosesc??? si inca o intrebare subt puntea spate e un fel de rezervor micut din care pleaca o conducta la rezervorul de motorina , am scos conducta si are un lichid rosu in el??? are si o mufa electrica

Acela e rezervorul cu aditiv pentru filtrul de paticule.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Curios lucru: desi sunt client MOL am fost nevoit sa alimentez de la LUKOIL si am constatat un consum mai mic cam cu 1-1,5%, la presupunerea ca poate e o greseala de calcul, am mai alimentat iar si acelasi rezultat... . Calcule facute pe minim 300km parcursi intre plinuri; plus diferente de pret MOL-6,19; LUKOIL-6,01.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adevarat dar vezi ca motorina de la Lukoil arde cu ceva mai mult fum sau cel putin eu asa am observat la XC70 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are 102.000km si inca nu scoate fum,poate ca urmeaza. oricum nu cred sa fie o problema eu fac cu ea in general drumuri lungi, mai nou cu rulota dupa mine. Totusi e o diferenta apreciabila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are cum sa scoata fum pt ca ai DPF, dar cu motorina fumigena apar probleme la DPF mai devreme .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu motorina Lukoil arderea este mai buna fara afumat evacuarea pe cind cu Mol afuma evacuarea si parcurgi km in plus ,la plin.Din punctul meu de vedere practic vorbesc ,tinind cont si de faptul ca nu o forjez in exploatare.De la Omv este comparabila cu Lukoil insa mai cred ca este vorba si de locatiile unde alimentezi.In cazul meu nu am schimbat locatiile tocmai pt. a avea un punct de vedere cit se poate de obiectiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut, scuze ca intreb din nou, ce ulei sa folosesc daca am DPF off??? MOL cu norma JASO FC e bun??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este foarte bun pt ca are funinginea foarte mica .

@Saphir, nu stiu cum vezi tu fumul la tine pt ca ai DPF? La mine se vede ceva mai bine pt ca nu am DPF la nici o masina iar D5-ul a inceput si el sa scoata putin fum dupa multe plinuri cu Lukoil, acum am trecut pe OMV si dupa 2 plinuri la D5 nu mai scoate asa mult fum dar nici nu mai trage desi aici intervine si subiectivismul......cred . 1.6D si Lukoil chiar se simte cum merge ceva mai prost, consumul insa e mai mic cu Lukoil asta e clar .

Share this post


Link to post
Share on other sites

E foarte simplu Bogdane.Nu am zis ca da cu fum ci doar ca afuma ,si anume nichelajul de la cele 2 evacuari (partea de jos,semicercul inferior) la un interval de citeva saptamini.Eu nu schimb treptele peste 3000rpm ,ci doar in plaja de cuplu.Dar nu mai conteaza ce si cum ,doar ca motorina Lukoil este peste Mol.Este parerea mea.Am motor cumparat la 29000km si acum are 78000 si este pretentios si pot vedea diferente.Daca o sa ajung la 200ooo am sa vad atunci,probabil.In fine

La cit mergi tu si ce vechime au motoarele tale plus modificari in management (harta ECU) nu este ceva etalon ,cel putin pt. mine.

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mod normal nu are voie sa fie afumat tipsul cand ai DPF, curios . Oricum esti singurul care a constatat ca Lukoil afuma mai putin in comparatie cu altii .

Pai am facut ~10.ooo km cu C30-ul in 7 luni asa ca pot spune ca am mers ceva .........cu C30-ul cat sa-mi fac o idee .

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mod normal nu are voie sa fie afumat tipsul cand ai DPF, curios . Oricum esti singurul care a constatat ca Lukoil afuma mai putin in comparatie cu altii .

Pai am facut ~10.ooo km cu C30-ul in 7 luni asa ca pot spune ca am mers ceva .........cu C30-ul cat sa-mi fac o idee .

Sa vezi shell de grecia cum e , bomba alearga de rupe masina cu ac pe munte 1600 nu trebuie sa dai inferioara o calci si raspunde imediat ,nu scoate gram de fum . Si teva s-a curatat la gura ,cu aia de la mol din tara scotea putin fum innegrea teava .

Share this post


Link to post
Share on other sites

E normal sa innegreasca evacuarea cand nu ai DPF .

Revenind la ulei 2T, la ultima alimentare am scapat 500ml la 52L, pana acum nici o problema cu fumul, ma asteptam sa fie Trabant . :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now