Sunt sigur ca toata lumea a auzit de problemele sistemelor de injectie COMMON RAIL, o sa incerc sa explic de ce sunt probleme. Conform studiului facut de BOSCH in 2003 s-a constatat ca motorina fara SULF nu mai are proprietati de ungere, au fost efectuate mai multe teste prin care s-au constatat urmatoarele, motorina pe care o avem noi la pompe (EN 590 HFRR <460μm) este la limita acceptabilitatii, in testul de anduranta se vede clar ca dupa 2000h de functionare cu motorina HRFF 450 uzura pompei de injectie ajunge la 5μm iar maximul acceptat este de 3.5μm Concluzia finala a fost ca motorina cu HFRR <460μm este acceptabila DAR se vede clar ca o motorina cu un HFRR de ~380μm este exceptionala, dupa 2000h functionare uzura nu depaseste 2.5μm . Asa ca normele ecologice ne omoara sistemul de injectie si faptul ca nu stim sau nu vrem sa facem nimic in acest sens. Ce putem face, pai simplu : 1. putem pune aditivi de lubrifiere in motorina 2. putem pune ulei 2T in motorina 3. putem pune cea mai buna motorina de pe piata (care o fii aia nu stiu ) Din toate astea eu am ales sa pun in motorina ulei 2T MOL cu norma JASO FC care imi ajunge pt 2 plinuri adica 13RON pt 140L adica nici 10 bani la litrul de motorina, o merita 180RON pt 20.oookm ? O merita 10 bani la litru in loc de 3000RON o pompa de injectie ? Atasez PDF cu testul facut de cei de la BOSCH . bosch.pdf bosch2.pdf