contdezactivat

Cum se schimba bujiile incandescente. Valabil pentru motoarele D16/D19/D419/etc

9 posts in this topic

Deci, valabil... seria 300 (1.6D), 400 (1.9td), S/V40 1.9d (-2004), etc:

1: Se incepe cu indepartarea capacului motor (pentru cine are). Al meu are 3 suruburi: in fata, pe lateral-dreapta si in spate catre habitaclu;

2. Se deconecteaza bateria;

3. Se desface piulita care tine firul de comanda la bujie. La mine(D19) a fost piulita de 8.

4. Optional, pentru siguranta, se poate pulveriza cu o solutie degripanta inainte de operatiune (cu macar 10-20 de minute inainte), asupra locasului bujiei... desi la 10-15 NM cat e data strangerea unei bujii nu prea are rost... dar sa zicem... ca precautie.

5. Cu o tubulara de 12 (motor D19t), am desfacut bujia din locas... destul de usor.

6. Bujia noua se infileteaza de mana atat cat se poate, abia dupa aceea folositi cheia;

7. De aici incepe operatiunea inversa. Montati totul inapoi.

8. Nu orice bujie e buna, chiar daca corespunde standardelor. Comandati dupa un catalog de producator sau dupa codul original. Sunt (f) multe bujii compatibile dar nu arata si nici nu se comprta toate la fel. Si de principiu, se schimba toate 4, odata.

Am avut 2 bujii arse, la cilindrul 1 si 2. Momentan am schimbat-o numai pe cea de la cilindrul 1 ((datorita unei neintelegeri cu furnizorul de piese. El mi-a dat pret pe set (4 bucati), la ceea ce s-a dovedit a fi pret pe bucata)). La injectie indirecta, este indicat s-a supravegheati indeosebi cilindrul 1 (primul de la volanta, inspre stanga).

Schimbul bujiei de la cilindrul 1, mi-a redus cu 2/3 fumul degajat la rece.

Multa bafta!

P.S. Alte consideratii: daca urmariti cu atentie Ebay (in special UK) puteti achizitiona set de 4 bujii, la pret de 2 bujii cumparate din tara(aceeasi marca/acelasi cod). ;)

P.S.2 Se folosesc chei tubulare, tub lung cu clicket mic.

P.S.3 Daca va descurcati singuri in aceasta operatiune, economisiti intre 150 si 300 RON, la service-urile independente. Operatiune recomandabila la fiecare a doua toamna/iarna.

post-924-12877889783281_thumb.jpg

post-924-12877889784352_thumb.jpg

post-924-12877889785559_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

BRAVO ADI !!!  :occasion14:

Multa bafta si sa le schimbi si pe celelalte 3 !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Observatie:

Cand cumparati alte bujii, sa verificati exact de care aveti pe masina. Eventual sa scoteti una afara sa cititi codul de pe ea.

Eu m-am intors de 2 ori la magazin si abia a 3-a oara am luat ce mi-a trebuit, desi mi-au fost date dupa catalog, talon, etc.

Mi-au dat modele mai scurte, cu care, dimineata abia puteam porni masina.

Important:

Schimbati bujiile odata cu distributia... si la fiecare schimb de distributie... ca sa nu aveti surprize.

La pistonul 3 si 4(numerotarea se face de la ambreiaj/volanta, pistonul 1 e cel de langa volanta), nu e loc de manevra din cauza pompei de injectie. :(

"BRAVO ADI !!! :occasion14:

Multa bafta si sa le schimbi si pe celelalte 3 ! "

Merci.

Tinand cont de observatia de mai sus, am schimbat numai 2 dar am avut bafta: numai alea erau arse. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare. as dori si eu un sfat pt o problema legata de schimbarea bujiilor incandescente la V40 1.9 di/an fabricatie 2001.Problema e ca nu pot se desurubeaza o bujie si am dat cu solutie antigripanta si fara rezultat.Poate imi dat vreo solutie inainte sa o mai fortetz sau sa o rup(un antigripant mai puternic) altceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, singura solutie este sa apesi mai tare pe cheie! Inainte sa montezi bujiile noi, vezi ca exista o vaselina speciala pentru bujii! Ai grija sa nu le strangi tare pe cele noi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu motorul pornit poti incerca sa o desfiletezi, daca se desurubeaza o strangi la loc dupa care desfaci doua filete, ai desfacut doua filete iar strangi unul si tot asa pana iese.

Eu asa am facut la mine, 1.6d, una din cele 4 ramand in blocul motor dar a sarit ulterior din cauza presiunii.

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic split, va rog continuati discutiile pt. modelul S40/V40

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare tuturor.Vad ca ultimele discutii sunt de cativa ani si nu sunt sigur ca voi primi raspuns insa.. nah incerc . Problema sta in felul urmator: am cumparat un volvo s 40 din 2000 motor 1.9  td cel de 95 de cai cred (are 75 kw ) si o data cu racirea vremii am observat ca la rece porneste foarte greu iar la pornire scoate un fum alb , ulterior  toate pornirile fiind extrem de scurte practic ia cheia din mana cum se zice si dupa prima pornire  nu scoate gram de fum  ceea ce ma duce cu gandul ca am 1 sau 2 bujii incandescente arse.Intrebarea mea este daca decuplarea bateriei se face simplu deconectand bornele fara sa aibe vreun efect advers sa zic asa si daca mai sunt ceva ponturi care le mai poate adauga cineva care le-a schimbat si are ceva de adaugat care ma poate ajuta . Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai de ce sa deconectezi bateria. Pur si simplu scoti fisele de pe bobine, le desfiletezi, pui pe cele noi si esti gata. Mare atentie sa nu le rupi in chiulasa insa, desi sunt destul de solide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now