By contdezactivat
in Reparatii de unul singur (DIY),
Deci, valabil... seria 300 (1.6D), 400 (1.9td), S/V40 1.9d (-2004), etc:
1: Se incepe cu indepartarea capacului motor (pentru cine are). Al meu are 3 suruburi: in fata, pe lateral-dreapta si in spate catre habitaclu;
2. Se deconecteaza bateria;
3. Se desface piulita care tine firul de comanda la bujie. La mine(D19) a fost piulita de 8.
4. Optional, pentru siguranta, se poate pulveriza cu o solutie degripanta inainte de operatiune (cu macar 10-20 de minute inainte), asupra locasului bujiei... desi la 10-15 NM cat e data strangerea unei bujii nu prea are rost... dar sa zicem... ca precautie.
5. Cu o tubulara de 12 (motor D19t), am desfacut bujia din locas... destul de usor.
6. Bujia noua se infileteaza de mana atat cat se poate, abia dupa aceea folositi cheia;
7. De aici incepe operatiunea inversa. Montati totul inapoi.
8. Nu orice bujie e buna, chiar daca corespunde standardelor. Comandati dupa un catalog de producator sau dupa codul original. Sunt (f) multe bujii compatibile dar nu arata si nici nu se comprta toate la fel. Si de principiu, se schimba toate 4, odata.
Am avut 2 bujii arse, la cilindrul 1 si 2. Momentan am schimbat-o numai pe cea de la cilindrul 1 ((datorita unei neintelegeri cu furnizorul de piese. El mi-a dat pret pe set (4 bucati), la ceea ce s-a dovedit a fi pret pe bucata)). La injectie indirecta, este indicat s-a supravegheati indeosebi cilindrul 1 (primul de la volanta, inspre stanga).
Schimbul bujiei de la cilindrul 1, mi-a redus cu 2/3 fumul degajat la rece.
Multa bafta!
P.S. Alte consideratii: daca urmariti cu atentie Ebay (in special UK) puteti achizitiona set de 4 bujii, la pret de 2 bujii cumparate din tara(aceeasi marca/acelasi cod).
P.S.2 Se folosesc chei tubulare, tub lung cu clicket mic.
P.S.3 Daca va descurcati singuri in aceasta operatiune, economisiti intre 150 si 300 RON, la service-urile independente. Operatiune recomandabila la fiecare a doua toamna/iarna.