roco

RAR-ul romanesc, mai tare ca TÃœV-ul nemtesc

5 posts in this topic

Registrul Auto Roman nu recunoaste valabilitatea inspectiilor tehnice periodice efectuate in celelalte tari ale Uniunii Europene.

  Romanii care isi aduc masini din strainatate sunt obligati, astfel, sa plateasca RAR-ului efectuarea unei inspectii tehnice suplimentare. Practic, RAR nu face decat sa verifice verificarea si sa isi rotunjeasca bugetul pe seama cetateanului. Pentru automobilistii romani care isi aduc masini din tarile situate mai la vest de noi, Registrul Auto Roman (RAR) are imaginea unei institutii specializate mai putin in verificarea tehnica a masinilor si mai mult in jupuirea a cat mai multor piei de pe om.

  Dincolo de monopolul pe care il are asupra unor prestatii tehnice - explicabil si justificat, in unele situatii - RAR mai incaseaza bani frumosi de la contribuabili pentru prestatii care nu se justifica in niciun fel.

  Cei mai multi dintre romanii care isi achizitioneaza automobile din celelalte tari ale Uniunii Europene (cei mai multi, din Germania, Austria, Olanda etc) prefera sa si le aduca in tara pe propriile roti.

  Pentru a putea, insa, sa conduca masina cumparata, din Germania sau din Olanda pana in Romania, masina respectiva trebuie obligatoriu sa aiba inspectie tehnica periodica (ITP) valabila si sa fie asigurata. Odata ajuns in tara, inainte de a-si inmatricula vehiculul, cetateanul are surpriza sa afle ca trebuie sa plateasca o suma considerabila de bani (de la aproximativ 600 de lei in sus, in functie de parametrii automobilului) Registrului Auto Roman. Printre altele, in suma respectiva intra si costul inspectiei tehnice. Care e obligatoriu de facut, si numai de catre reprezentantele din tara ale RAR. Asta in ciuda faptului ca toate masinile aduse pe roti, din Vestul Europei, detin verificare tehnica efectuate de institutiile europene, omologe RAR-ului autohton.

RAR verifica din nou verificarea

Registrul Auto Roman nu recunoaste, insa, valabilitatea verificarilor tehnice efectuate in Germania, Olanda sau Franta. Ca atare, reprezentantele RAR mai verifica o data verificarea. Si percep, fireste, onorariul corespunzator.

"Nu exista o practica unitara in acest domeniu, la nivel european. Sunt tari care au parteneriate incheiate in acest sens, prin care se recunoaste reciproc valabilitatea ITP-urilor. E cazul Suediei si a Spaniei, de exemplu. Din cate stiu, Romania nu are incheiat vreun astfel de acord cu nicio alta tara comunitara. Ca atare, RAR trebuie sa efectueze inspectia tehnica a oricarei masini importate in Romania, mai putin a celor noi, inainte de inmatricularea lor in tara la noi. Faptul ca acele masini au ITP recent efectuat in Germania, in Olanda sau in oricare alta tara, membra UE sau nu, nu are nicio relevanta. Asta e legea la noi", ne-a declarat, sub protectia anonimatului, un inginer de la reprezentanta Mures a RAR.

Au fost avansate, acum cativa ani, niste propuneri de recunoastere a ITP-urilor efectuate in celelalte tari ale UE, insa, probabil, dorinta de a mai incasa niste bani in plus la buget, pe spinarea cetateanului, a fost mai puternica decat firescul lucrurilor.

Sursa: http://www.ziare.com/auto/auto-romania/rar-ul-romanesc-mai-tare-ca-tuv-ul-nemtesc-1047996

Share this post


Link to post
Share on other sites

RARul nostru chiar nu este mai tare decat TÃœV, TÃœV pica mii de Corse B anual iar romanii le iau pe 300E si le inmatriculeaza cu brio in RO, de cand cu programul rabla la nemti TÃœVul nu mai trece nici o masina cu urme de rugina, asa ca suntem departe .

E bine ce face RARul DAR mai riguros dacă se poate.

A si nu sunt deacord cu inmatricularea pe ochi frumosi a masinilor cu "ITP" valabil in alte tari pt simplul fapt ca in alte tari nu sunt asa de rigurosi (nu vb de nemti aici ) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nemtii de fraieri vand Corsa B cu 2-300 de euro, ii costa reparatia sa ia TUV-ul mai mult decat face masina. La noi cu un pic de spray peste rugina si spuma poliuretanica in praguri e ca noua. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te-as contrazice, eu am luat din germania masina si am vrut sa iau nr pt 30 de zile insa nu puteam sa dovedesc "ITP-ul" lor pentru ca nu aveam la mana nimic eliberat de ei, in schimb mi-a dat numere pt 5 zile fara acel "ITP"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te-as contrazice, eu am luat din germania masina si am vrut sa iau nr pt 30 de zile insa nu puteam sa dovedesc "ITP-ul" lor pentru ca nu aveam la mana nimic eliberat de ei, in schimb mi-a dat numere pt 5 zile fara acel "ITP"

Pai din cate stiam pentru nr de 5 zile nu ai nevoie de tüv.Doar daca vrei sa inscrii masina in Germania / vrei nr pe 30 zile.

Daca masina nu corespune dintr un anumit punct,placute uzate,un bec ars,scapa ulei ...nu trece acel itp :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now