Posted 8 Nov 2007 · Report post Nu de mult mi-am luat si eu un volvo 440, din '96. Una din probleme este, in timpul mersului cind trag brusc de volan simt un joc. Meseriasii mi-au zis ca e axul volan inferior, cel de la ITP mi-a zis ca sint capetii de bara. Ce ziceti? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Nov 2007 · Report post tremura volanul la viteza? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Nov 2007 · Report post Tind sa cred ca cei cu axul au dreptate, dar ridica si tu pe cric si vezi ce joc ai la capetele de bara miscand usor cu mainile stanga-dreapta de rotile din fata. Iti vei da seama. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Nov 2007 · Report post Trebuie ridicata pe rampa si urmarite si bieletele de directie (barele de directie) daca se misca odata cu miscarea rotii, pentru ca poate aparea un joc si in caseta.Axul volanului are de regula 2 segmente pentru a-i schimba directia (ca un ax cardanic) si poate avea joc la cupla dintre segmente (ca o cruce cardanica) sau la cupla de la intrarea in caseta de directie. Verifica si acolo ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Nov 2007 · Report post Am schimbat deja caseta de directie. As inclina si eu spre axul volan, am tot tras de volan si meseriasii imi ziceau ca jocul se simte pe axul volan la intrarea in caseta de directie. Deci, sa inteleg ca nu tre' sa schimb tot axul volan, ci doar cupla de la intrarea in caseta de directie? Sau de siguranta sa cumpar si cupla dintre segmente? Si care e denumirea tehnica pentru cele 2 cuple? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Nov 2007 · Report post N-are nimeni nici o idee? Chiar tre' sa dau 1600 lei pe un ax volan nou? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Nov 2007 · Report post Este foarte clar ca trebuie sa verifici si sa vezi de unde este buba iar apoi sa cumperi. Nu ai spus daca ai verificat ce ti-am spus eu si Midnight, iti dai seama ca fara sa vada nu iti poate da nimeni nici un verdict cu referire la problema ta. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Nov 2007 · Report post Tocmai o coborisem de pe rampa cind am deschis topicul.Trebuie ridicata pe rampa si urmarite si bieletele de directie (barele de directie) daca se misca odata cu miscarea rotii, pentru ca poate aparea un joc si in caseta.Axul volanului are de regula 2 segmente pentru a-i schimba directia (ca un ax cardanic) si poate avea joc la cupla dintre segmente (ca o cruce cardanica) sau la cupla de la intrarea in caseta de directie. Verifica si acolo ! Caseta de directie este noua, are 1 luna. Tot ce mi-ati sugerat sa fac, am facut. E vorba de o contradictie intre ITP si meseriasi. Astfel am ajuns in punctul in care sint dispus sa inlocuiesc atit capetii de bara (2x100lei), cit si axul volan. In ceea ce priveste axul volan, este cam scump (1600lei), iar din raspunsul lui Midnight trag speranta ca nu tre' sa cumpar tot axul volan, ci pot sa cumpar doar cupla dintre segmente (ca o cruce cardanica) sau cupla de la intrarea in caseta de directie.Intrebarea, actualizata, este: se gaseste cupla dintre segmente si cupla de la intrarea in caseta de directie de la ax volan separat sau tre' sa cumpar tot axul volan? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Nov 2007 · Report post Uite aici o schema "explodata" a axului volanului. E vorba de piesa 25, cea cu 2 cuple, acela e axul inferior si nu costa 16 milioane ci 1235RON la mine. Nu e reclama ascunsa, dar chiar 4 milioane diferenta e nesimtire pentru cei de la care l-ai cumpara tu.[attach=1] Din pacate retrag cuvintele, nu se poate schimba doar cupla, dar daca gasesti un meserias chiar bun, iti poate de-nitui cupla veche, reface bucsa din ceva cauciuc tare si calumea si pune niste pop-nituri in loc sau suruburi. Daca s-au largit gaurile niturilor din pacate nu mai ai ce-i face Incearca sa vezi capetele de bara totusi, si barele de directie dintre caseta si capetele de bara. Si acelea pot prinde joc, sa nu fie si de-acolo. Spune-ne ce-ai facut ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 14 Nov 2007 · Report post Mersi fain pentru schita, nu-s mecanic, dar sint inginer. S-a mai facut ceva lumina, cel putin in ceea ce priveste directia. Va zic ce decizie am luat, in prima faza schimb capetii de bara si barele de directie ca sint mai lesne si abia mi-am revenit din schimbarea casetei de directie, a Kit-ului de distributie si a pompei de apa+manopera. Urmeaza axul volan inferior (o sa apelez la tine ca 400 lei-transport sint bani). La baza deciziei sta faptul ca, sint sigur, proprietarul anterior n-a mai bagat un leu in masina de multa vreme, iar piesele astea trebuiau schimbate la un moment dat.Pe linga asta stiu cu ce pornesc la drum, deoarece am de gind sa tin masina cel putin 5 ani.Mersi inca odata pentru operativitate si va tin la curent, mai ales ca schimbind piesele pe rind, chiar aflam de unde e jocul in volan. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Nov 2007 · Report post Baieti, am schimbat capetii de bara si barele de directie. E clar, axul volan e de vina. Mersi de sfaturi, ne mai auzim. Share this post Link to post Share on other sites