Posted 4 Dec 2014 · Report post La tg mures nu este Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Dec 2014 (edited) · Report post Trebuie schimbată bujia parking heater-ului. Este acelaşi lucru cu cea de la VAG, uite aici: E bine de ştiut că bujia parking heater-ului VAG, PN 8E0-261-431 (8E0-963-115), are ştanţat pe ea ARDIC 3730104, care nu este altceva decât fix PN-ul OE VOLVO. Mai scrie şi BERU IRELAND 0 102 174 304, în caz că găsiţi Beru şi aveţi reţineri. De ce spun că e bine de ştiut? Pentru că piesa în cutie VOLVO costă undeva pe la 70€, în timp ce aceeaşi piesă, în ambalaj VAG, costă în jur de 53€. Beru e cam 55€ (preţuri valabile pentru Germania). Schimbă bujia şi dacă tot nu merge, du-te şi la Cluj, dar nu te aştepta la minuni... Edited 4 Dec 2014 by HEIMÐALLR 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Dec 2014 · Report post Trebuie schimbată bujia parking heater-ului. Este acelaşi lucru cu cea de la VAG, uite aici: Schimbă bujia şi dacă tot nu merge, du-te şi la Cluj, dar nu te aştepta la minuni... Am sa incerc si te anunt cu rezultatul! Mersi 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Dec 2014 · Report post nu neaparat trebuie schimbata bujia. diagnoza iti va spune ce este defect, nu cred ca merita investiti 50eur. eu, de ex., am eroare pe fuel pump.... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Dec 2014 (edited) · Report post Mihai, am păţit şi eu exact ce descrie Sippi. Am trecut deja prin distracţia lui. Şi ia ghici: nu era nicio eroare stocată (verificat cu DiCE/VIDA)! De ce să se ardă siguranţa de la fuel pump, care e în portbagaj? După bujie, care, la urma urmei, este consumabilă, urmează burnerul, care şi el e consumabil, la aproximativ un an distanţă. Am recomandări şi pentru acela, pentru cine are nevoie: finlandezii! Sippi, aştept cu nerăbdare să-mi confirmi că am avut dreptate. PS: Un avantaj suplimentar, după înlocurea bujiei, va fi că nu vei mai avea fum aproape deloc. Edited 4 Dec 2014 by HEIMÐALLR 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Dec 2014 · Report post In primul rand, Sippppi nu a facut nicio diagnoza asa ca nu stie ce erori are stocate. In al doilea rand, ce legatura are siguranta de la fuel pump cu bujia?!? Hai sa incercam sa nu mai dam sfaturi de cumparare a pieselor doar pe experienta singulara a fiecaruia. Daca ii spuneam si eu ca trebuie sa cumpere pompa de motorina, care e vreo 150 eur, omul o cumpara si nu era de acolo?!? Nu era corect sa mi-o puna in brate si sa-mi ceara si banii de manopera in service?? Nu zic ca nu poate fi bujia, dar la fel de bine pot fi inca vreo 4-5 'consumabile'.Si inca ceva: fumul e si la 'injector' (care de fapt e un stiutz prin care se pulverizeaza motorina cu o supapa de presiune) care, in timp, se infunda sau decalibreaza. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Dec 2014 (edited) · Report post Am spus că nu are legătură siguranţa de la bujie cu fuel pump-ul. "Injectorul" este mult mai rezistent decât bujia. Oricum, el nu are componentă electrică, nu are de ce să ardă siguranţa. Şi, Mihai, l-am obligat eu să cumpere bujia? Atunci, care-i problema? Am spus că e un consumabil şi am mai spus că este benefică schimbarea ei. Asta, pentru că ei îi scade capacitatea de aprindere a motorinei, din cauza depunerilor de pe rezistenţă. Una nouă arde complet motorina, de aia nu mai iese fum aproape deloc. Desigur, depinde şi de atomizor. Oricum, decizia dacă o schimbă sau dacă dă banii cât ar costa bujia pe drum şi diagnoză la Cluj îi aparţine. LE: Sippi, poţi verifica dacă ei eroare pe CEM, cu varianta "READ + 2 x REAR FOG". Îţi fac eu diagnoza cu DiCE/VIDA, dacă vrei să vii la Cluj, dar eu zic că nu merită să dai banii pe drum fără să încerci varianta cu bujia, înainte. Faci cum vrei. Edited 4 Dec 2014 by HEIMÐALLR 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Dec 2014 · Report post La citirea cu varianta 'READ' o sa-i apara CPM DTC SET, dar nu-i va spune ce eroare are.... Si eu i-am spus ca-i trebe diagnoza Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Dec 2014 (edited) · Report post Şi dacă nu-i dă nici CPM, nici CEM, nici REM DTC SET, ce-i recomanzi? La mine nu erau erori (NO DTCS SET), siguranţa se ardea în primele secunde după ce pornea heaterul şi s-a rezolvat după înlocuirea bujiei. Edited 4 Dec 2014 by HEIMÐALLR Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Dec 2014 · Report post I'm done talking. Your money, your problem. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Dec 2014 (edited) · Report post Cu scuzele de rigoare, trebuie spus că pe CEM apare o eroare, totuși, dacă siguranța a apucat să se ardă, numai că acea eroare nu spune ce s-a întâmplat, spune doar ”Communication with CPM missing” (sau ceva foarte asemănător). Edited 5 Dec 2014 by HEIMÐALLR 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Dec 2014 · Report post Mersi oricum, cum avansam cu discutia si eu avansez sa rezolv problema, oricum m-ati ajutat o gramada deja. Pentru a completa povestea trebuie se va zic, ca dupa ce ars siguranta, am pus una de 35A cu care s-a pornit drept e ca a facut figuri la alimentare electrica, si a iesit fum gri spre alb, deci nu era motorina arsa cum era anul trecut. N-am mai facut experimente am scos siguranta, la service au zis ca vor s-o demonteze si sa incerce asa. Eu sunt de parerea ca daca pot sa fac test, prima data sa vad despre ce este vorba. Multumita unui forumist, Volvoist de aici am primit numarul de la baietii care au lucrat la Volvo Brasov, si ma duc la ei prima data, dupa aia o sa incerc cu demonatul (schimbat bujia) daca nu da rezultat. Am spus că nu are legătură siguranţa de la bujie cu fuel pump-ul. "Injectorul" este mult mai rezistent decât bujia. Oricum, el nu are componentă electrică, nu are de ce să ardă siguranţa. Şi, Mihai, l-am obligat eu să cumpere bujia? Atunci, care-i problema? Am spus că e un consumabil şi am mai spus că este benefică schimbarea ei. Asta, pentru că ei îi scade capacitatea de aprindere a motorinei, din cauza depunerilor de pe rezistenţă. Una nouă arde complet motorina, de aia nu mai iese fum aproape deloc. Desigur, depinde şi de atomizor. Oricum, decizia dacă o schimbă sau dacă dă banii cât ar costa bujia pe drum şi diagnoză la Cluj îi aparţine. LE: Sippi, poţi verifica dacă ei eroare pe CEM, cu varianta "READ + 2 x REAR FOG". Îţi fac eu diagnoza cu DiCE/VIDA, dacă vrei să vii la Cluj, dar eu zic că nu merită să dai banii pe drum fără să încerci varianta cu bujia, înainte. Faci cum vrei. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Dec 2014 (edited) · Report post Dacă nu e întreruptă rezistența bujiei (la a mea nu era), poate să nu-ți genereze eroare de bujie. Cum spuneam, eroarea e de comunicare între CEM și CPM, numai în cazul în care ți s-a ars siguranța, pentru că CEM-ul nu „vede” CPM-ul, dar pe CPM s-ar putea să nu ai nicio eroare.Succese! Edited 5 Dec 2014 by HEIMÐALLR Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Dec 2014 (edited) · Report post am primit numarul de la baietii care au lucrat la Volvo Brasov, si ma duc la ei prima data Si eu tii recomand,sunt profi, eu zic ca se va vedea instant pe tester care e problema. Sa ne tii la curent cu "ce si cum". Edited 5 Dec 2014 by sizan 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Dec 2014 · Report post Trebuie schimbată bujia parking heater-ului. Este acelaşi lucru cu cea de la VAG, uite aici: Schimbă bujia şi dacă tot nu merge, du-te şi la Cluj, dar nu te aştepta la minuni... din curiozitate am scos bujia afara, este exact la fel cum ai scris. Se pare ca este defect, a fost foarte usor sa demontam chiar manual. Revin cu vesti sper cat mai repede. Trebuie schimbată bujia parking heater-ului. Este acelaşi lucru cu cea de la VAG, uite aici: Schimbă bujia şi dacă tot nu merge, du-te şi la Cluj, dar nu te aştepta la minuni... din curiozitate am scos bujia afara, este exact la fel cum ai scris. Se pare ca este defect, a fost foarte usor sa demontam chiar manual. Revin cu vesti sper cat mai repede. 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Dec 2014 (edited) · Report post Dacă nu e întreruptă rezistența bujiei (la a mea nu era), poate să nu-ți genereze eroare de bujie. Cum spuneam, eroarea e de comunicare între CEM și CPM, numai în cazul în care ți s-a ars siguranța, pentru că CEM-ul nu „vede” CPM-ul, dar pe CPM s-ar putea să nu ai nicio eroare. Succese! Salutare! N-am reusit sa ma duc la testare la Brasov, ca doar sambata puteam si nu era ok pt ei, am sa ma duc cu alta ocazie. Dar am cumparat o bujie noua am montat, am bagat siguranta de 25 si ghici ce: merge! A scos fum alb gros la inceput cred ca era murdar pe interior dar dupa 10 minute a intrat in normal si a mers in continuu... Mersi fain inca o data. Deocamdata nu folosesc, pt ca trebuie sa schimb teava de esapament, de joi insa o sa pun sa mearga sa se si curete. Sper ca de data asta am avut noroc si doar bujia a fost de vina.... multumesc inca o data, ne gandim sa demontam si sa curatam, dar deocamdata vreau sa vad cum va merge.... Edited 9 Dec 2014 by sippppi 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Dec 2014 (edited) · Report post Mă bucur că am avut dreptate și ți-am putut fi de folos. Fumul mult s-a datorat acumulării de motorină nearsă, ceea ce nu neapărat e un fenomen lipsit de riscuri. Dintre acestea, cele mai mari sunt să-ți topească atomizorul sau chiar mai mult și, în al doilea rând, să-ți afume senzorul de flacără, care nu este altceva decât o lentilă. Să sperăm că nu s-a întâmplat așa ceva. Edited 9 Dec 2014 by HEIMÐALLR 4 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Dec 2014 · Report post Bravo Heim ! 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Jan 2015 · Report post Buna seara dragi colegi si La multi ani ! Imi puteti spune va rog, care este siguranta de la pompa de alimentare cu motorina a heater-ului ? ( masina e un XC90 ). Am observat azi ca nu mai porneste, se aude ca invarte, insa nu mai aud pompa ( se auzea ca un pacanit in spate pe la rezervor ). Am zis sa incep cu siguranta. Numai bine! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Jan 2015 · Report post Mai, nu stiu cum e la voi, povestea mea e cam asa : - in vara am adus masina din Germannia(am cumparat-o fara sa stiu nimic despre volvo), si cum am ajuns in tara, a venit un amic cu un V70 pe la mine. El mi-a aratat ca am incalzire auxiliara si mi-a aratat cum functioneaza, si cum se poneste - in momentul alal aveam inca motorina din Austria in ea. Dupa o luna am incercat sa o pornesc ... si a scos un fum alb si gros de sub capota ... Acum .. pe timp de iarna .. din cand in cand il mai apuca "criza" si mai imi face cate o faza de genu asta ... si ma cam irita ... Eu personal as vrea sa nu mai porneasca ... sau cel putin sa nu scoat fum Peppo Cu tot respectul fata de ceilalti mambrii, cred ca te pot ajuta cu un sfat... Ai scris ca la prima pornire a scos fum alb... mult.. Si asta nu e bine pt ca fumul alb inseamna ca sita de pe bujie e infundata, si trebuie schimbata! Un alt membru spunea ca Webasto, e un motoras diesel!!! Gresit!!! E o AEROTERMA ELECTRICA! Iti explic pe scurt cum functioneaza:ai o camera de ardere, in care e o turbina actionata electric, o bujie incandescenta,si o sita tubulara care vine pe bujie, si pulverizatorul de motorina. Motorina e picurata in camera de ardere direct pe bujie, iar sita, f important, transforma motorina in picaturi mai mici ,ca o spuma care se aprinde! Daca sita este imbacsita de calamina la inceput da fum alb (motorina nearsa ) ,semn de boala, ca in final bujia sa nu mai poata aprinde motorina! Solutia...? O vizita la orice sevice Webasto unde iti va face revizia! Daca e doar sita scapi ieftin, dar poate fi si bujia! Da jos webasto si incearca sa.l pornesti pe direct! Oricum, toata treaba costa muuult mai putin decat remapari, schimbari soft, e.t.c! Bafta! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Jan 2015 · Report post Cu tot respectul fata de ceilalti mambrii, cred ca te pot ajuta cu un sfat... Ai scris ca la prima pornire a scos fum alb... mult.. Si asta nu e bine pt ca fumul alb inseamna ca sita de pe bujie e infundata, si trebuie schimbata! Un alt membru spunea ca Webasto, e un motoras diesel!!! Gresit!!! E o AEROTERMA ELECTRICA! Iti explic pe scurt cum functioneaza:ai o camera de ardere, in care e o turbina actionata electric, o bujie incandescenta,si o sita tubulara care vine pe bujie, si pulverizatorul de motorina. Motorina e picurata in camera de ardere direct pe bujie, iar sita, f important, transforma motorina in picaturi mai mici ,ca o spuma care se aprinde! Daca sita este imbacsita de calamina la inceput da fum alb (motorina nearsa ) ,semn de boala, ca in final bujia sa nu mai poata aprinde motorina! Solutia...? O vizita la orice sevice Webasto unde iti va face revizia! Daca e doar sita scapi ieftin, dar poate fi si bujia! Da jos webasto si incearca sa.l pornesti pe direct! Oricum, toata treaba costa muuult mai putin decat remapari, schimbari soft, e.t.c! Bafta! Prietene, in nici un MOTORAS ELECTRIC nu curge motorina care se aprinde. Motorasului electric trebuie sa-i dai curent si atat, ca sa functioneze, ca daia este motoras electric. Un motoras care functioneaza cu motorina, automat nu este electric si este diesel 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Jan 2015 · Report post Dupa cum s-a mai spus..e absolut normal sa scoata fum. N-ai de ce sa te ingrijorezi.Fum = functioneaza. Lipsa fum = defecta Best, H Dupa cum s-a mai spus..e absolut normal sa scoata fum. N-ai de ce sa te ingrijorezi.Fum = functioneaza. Lipsa fum = defecta Best, H Cu tot respectul,gresesti, fum=defect, sita imbacsita! Iar sita nu o poti controla vizual pentru ca vine ca o teaca pe bujie, dar e fixa in camera de ardere, fiind presata,deci daca scoti bujia sita ramane in Webasto! Sita se scoate bucati! Daca preincalzitorul scoate fum riscati sa o patiti ca amaratul ala de la tv caruia i.au facut pompierii masina praf, doar pt ca i-a pornit preincalzitorul! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Jan 2015 · Report post Păi, el spunea că nu funcţionează pe principiul compresiei. Eeeeeeee... motor cu ardere interna (de motorina) atunci! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Jan 2015 · Report post Ai dreptate Heim, am dat denumirea de Webasto pt ca e cel mai raspandit, si tot romanul cunoaste dracia drept Webasto, nu preincalzitor! La turismele Volvo, habar nu am ce marca e, din moment ce nu am asa ceva si nu m.am lovit de problema! Eu am un v50 d4, si la cat e de inghesuit nu stiu unde dreac ar mai incapea si asta! Dar pe camioanele Volvo e sigur webasto, am tremurat ceva pana le-am invatat! Siiii... Paunionutz, ziceai ca e motor cu ardere interna preincalzitorul asta afurisit? Hmmm, mde...so fi schimbat definitia motorului termic...Oricum idea era ca omul cu topikul sa faca o revizie la preincalzitor, sa vada daca merge, sa schimbe sita, care nu costa mult, si apoi sa ,,segmenteze"draciile alea de computere care fac viata amara! Oricum eu nu as dori asa ceva in Romanica, nu de alta dar avem pompieri ,,destepti"...ma rog.. gradatii lor! Oricum sa aveti UN AN NOU FERICIT! Prietene, in nici un MOTORAS ELECTRIC nu curge motorina care se aprinde. Motorasului electric trebuie sa-i dai curent si atat, ca sa functioneze, ca daia este motoras electric. Un motoras care functioneaza cu motorina, automat nu este electric si este diesel poti baga si gaz lampant, si atunci cu s.ar mai numii.. Prietene...? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Jan 2015 · Report post La Volvo, e Eberspächer Bujia e Ardic. Sa traiesti Heim! O mie de ani fara reparatii! La Volvo, e Eberspächer Bujia e Ardic. Sa traiesti Heim, o mie de ani fara reparatii! 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites