sorin

Parking heater

383 posts in this topic

Scuze, dar nu ma pot abtine, sa nu intervin.

Am avut destul de multe probleme cu heaterul din 2013 pana azi. Daca era o problema cu termostatul testerul (VIDA) dadea eroare CPM-3202 (Overheat protection thermostat. Signal too low) sau CPM-3341 (Overheat protection thermostat. Signal too high / Signal missing). A se vedea lista cu codurile de eroare. Am avut probleme cu termostatul, deci vorbesc din experienta.

La tine este un contact imperfect undeva intre CPM si pompa. Se poate trage un fir direct din CPM pana la pompa, si se va vedea ca pompa porneste. Asa s-a facut si in cazul colegului sippppi, care avea aceeasi problema (cand pornea pompa, cand nu si dadea eroarea CPM-0402 Fuel pump. Signal too low).

Am sa postez un printscreen din VIDA sa vezi exact care dintre pinii CPM-ului controleaza pompa ca sa stii de unde tragi firele.

 

Edited by kecs
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Domnule Kecs, apreciez in mod deosebit implicarea dvs. imediat ce postati print-scrinul cu pozitionarea pinilor trag firele si comunic rezultatul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reusit sa pornesc VIDA (dadea ceva erori), si am gasit informatia promisa.

Mai intai postez specifiacatiile electrice ale componentelor, care vor putea fi verificate cu un multimetru, daca va fi nevoie.

5a723452f3f33_specificationselectrical.j

Si printscreen-ul promis: CPM signal description part 1 si part 2:

5a7234ff2c8fd_CPMsignaldescriptionpart1.5a723502b99f2_CPMsignaldescriptionpart2.

Postez si o poza cu CPM-ul ca sa se inteleaga numerotarea piniilor:

CPM.thumb.jpg.589187c07bbd13955b10cec173

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca pompita nu porneste, eu zic ca e thermostatul. Si eu am patit la fel, si am schimbat pompita, am zis ca ea e de vina..si cand colo erqa thermostatul.

 

Ca sa il excluzi totusi din ecuatie, poti sa il pui in scurt, si pornesti heaterul. Daca porneste, atunci e termostatul si il inlocuiesti. Daca nu, atunci...verifici in continuare. Oricum, mie, cu DICE/VIDA mi-a zis clar la diagnoza ca possible fault la faptul ca nu porneste pompa, este acel termostat. Parca la rece..nu ar trebui sa aiba continuitate...

 

Spor!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca pompita nu porneste, eu zic ca e termostatul. Si eu am patit la fel, si am schimbat pompita degeaba, am zis ca ea e de vina..si cand colo era termostatul.

Ca sa il excluzi totusi din ecuatie, poti sa il pui in scurt, si pornesti heaterul ( sper sa imi amintesc bine ). Daca porneste, atunci e termostatul si il inlocuiesti. Daca nu, atunci...verifici in continuare. Oricum, mie, cu DICE/VIDA mi-a zis clar la diagnoza ca possible fault la faptul ca nu porneste pompa, este acel termostat. Parca la rece..nu ar trebui sa aiba continuitate...dar nu mai stiu exact:)

 

Spor!

Edited by sizan
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare din nou,

Adresez din nou multumiri lui Kecs,Behu,1984, Sizan.

Toate raspunsurile voastre mi-au fost de mare ajutor.Am inceput urmand recomandarile lui Kecs referitor la transmiterea semnalului din CPM direct prin fir separat la pompa de motorina.

Am dat jos CPM-ul , am scos mufa, am identificat pinul de comanda al pompei- pin nr 13 fir galben. am introdus in cupla corespunzatoare pinului 13 un fir de cupru diametru 0,2 mm si am inchis cupla cu grija ca pinul sa prinda ferm firul in cupla.

Am identificat pinul de + al pompei-este firul alb-am intodus sarma de cupru in cupla corespunzatoare si din nou am inchis cu grija cupla ca sa prinda bine firul si sa fie contact, am verificat continuitatea cu multimetrul .

Am dat DIREKTSTART STANDHEIZUNG EIN-fara sa pornesc motorul- si am urmarit functionarea.

Dupa 20-30 de secunde in afara zgomotului de ventilator s-a auzit cum pleaca arzatorul , primele 10 minute a mai pufait/ bufnit /scos fum  si ceva scantei, dupa ce s-a amorsat bine pompa de motorina si a scos tot aerul de prin conducte si au ars eventualele produse de curatare ramase in caldarina ,sobita a inceput sa toarca cu un zgomot redus uniform si fara fum.

Am pus un redresor pe baterie -am un ABSAAR de 11A-si am lasat sa mearga cam 1 ora urmarid functionarea, ciclurile de cuplare decuplare ale termostatului opririle si pornirile corespunzatoare ale arzatorului etc-merge ireprosabil.

Am verificat si daca porneste programat-merge , si daca porneste la pornirea motorului-afara erau 2 grade-a pornit imediat odata cu motorul.

Sunt incantat de reusita-NU AS FI REUSIT FARA VOI!

Atasez si ceva poze:

Pun si o poza fara legatura cu topicul in care arat cum am montat radiatorul suplimentar pentru racirea uleiului din cutia de viteze automata.Ajuta mult, pastreaza uleiul la temperatura mai joasa si protejeaza CVA.

Photo0234.jpg

Photo0235.jpg

Photo0236.jpg

Photo0237.jpg

Photo0233.jpg

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci pana la urma era firul ? Termostatul ? Caci nu am inteles exact:)

 

Oricum, ma bucur ca ai verificat! Ca idee, daca tot ai dat jos bara, trebuia sa dai jos si arzatorul sa il cureti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

L-am facut bucati anterior l-am curatat si am verificat tot ce m-am priceput, vezi prima mea postare- acum dupa raspunsurile primite l-am mai dat jos odata si am verificat toate elementele cu multimetrul dupa valorile din tabelul dat de inimosul domn KECS , a rezultat ca termostatul si sonda de temperatura, la care nu am stiut initial ce sa masor, erau in parametri.Intre timp am confectionat dintr-o penseta o scula de scos pini din mufa contactorului electric , pun pini pe cablul nou si il montez in mufele de la pompa de motorina respectiv CPM si cu asta sper sa fie totul OK.

Deci defectiunea de pe incalzirea auxiliara de pe XC70 meu si de pe S60 domnului SIPPPPI-vezi postarea de la pagina anterioara este aceiasi FIR INTRERUPT undeva intre CPM si mufa de legatura cu pompa de motorina de sub scaunul dreapta spate pe firul galben .Poate fi un punct slab care sa fie verificat din prima cand este un defect cu simptomele : pornire incalzitor auxiliar pe ventilatie si pompa apa si oprire dupa aproximativ un minut, fara sa taie accesul dupa trei incercari nereusite.

 

 

 

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca ceva:firele de la pompa la CPM le-am verificat cu multimetru si a rezultat ca au continuitate iar rezistenta nu arata vreo variatie de sectiune sesizabila pe multimetru de amator pe care l-am folosit,dupa verificare eram convins ca nu sunt probleme de alimentare cu tensiune- o presupunere eronata .

Presupun acum ca firul are izolatia compromisa , sa faca masa pe undeva si sa "fure curentul " rezultatul fiind cel aratat de tester TO LOW SIGNAL .

 

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

alutare tuturor

Cu gandul ca poate fi de folos cuiva care face singur reparatiile, finalizez povestea cu reparatia facuta la  incalzirea auxiliara cu instalarea firului de lagatura intre CPM si pompa de motorina.

Am scos pinul de pe mufa conectorului de la CPM , am taiat firul galben care era afectat si am prins de pin firul nou, asa arata inainte de lipire cu cositor:

 

 

Photo0244.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor,

Cu gandul ca poate fi de folos cuiva care face singur reparatiile, finalizez povestea cu reparatia facuta la  incalzirea auxiliara cu instalarea firului de lagatura intre CPM si pompa de motorina.

Am scos pinul de pe mufa conectorului de la CPM , am taiat firul galben care era afectat si am prins de pin firul nou, asa arata inainte de lipire cu cositor -vezi foto, am montat  pinul in locasul din mufa CPM, prin impingere usoara pana se aude clicul facut de elementele laterale de blocare ,am izolat firul taiat, am bagat firul nou in camasa de protectie si am pus mufa pe priza CPM.

Am scos firul in compartimentul motor si l-am pozat pe jgheabul existent pe aripa interioara stanga apoi l-am tras in habitaclu prin planseul pedalier, sub volan, pe langa firele senzorilor de parcare fata.

In interior am tras firul pe partea dreapta pe sub ornamentele de plastic inferioare pana la mufa conectorului cu pompa de motorina aflata sub scaunul spate dreapta.

Am scos pinul de la mufa pompei, am taiat si izolat  firul vechi, l-am montat pe cel nou -in foto firul galben cu verde , am introdus pinul in mufa si am conectat mufa la pompa.

Am facut proba, functionare perfecta!

mufa pompa motorina.jpg

dupa inlocuire fir.jpg

pin semnal CPM.jpg

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut colegi,am citit integral acest topic si nu am reusit sa inteleg cum porneste .webasto.asa ca am fost la o diagnoza si surpriza a fost ca de pe tester sa porneasca ,acum sa inteleg ca am nevoie de soft ?Ca nici cand sunt 0 grade nu porneste cum au unii la care porneste automat.si nici in bord nu apar chestiile cu timer 1 si 2.Multumesc anticipat

Edited by JIPIANU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normal, daca stiu bine, porneste la o temperatura de sub 4-5 grade, afara.

 

Daca tot ai pus testerul la diagnoza trebuiau sa se vada eventualele probleme.

pentru Timer 1/2 si Start, trebuie pus soft...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe diagnoza nu a dat nici o problema mia spus mecanicul ca merge in parametrii numai ca nu stiu cum se porneste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imposibil.

Daca nu ar avea nimic, ar porni automat la temperaturi sub 5-6 grade.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • O sa vad maine diminata daca merge,ar trbuii sa se auda cand stai langa masina  nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. Ar trebui sa se auda foarte bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ventilatia e pornita in masina ? :) intreb asta, pentru ca:

 

la xc90, heaterul pleaca automat la temperaturi sub 5 grade, iar la S40 am observat ca doar daca pornesc si ventilatia pe cald.

 

Sau poate e la mine o problema... ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JIPIANU

Fa o diagnoza cu Vida-dice si posteza aici rezultatele (o poza cu DTC-urile).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce este acest Vida-dice?sunt nou in bransa si nu stiu prea mult lucruri .multumsc pentru atentie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 15 ore, JIPIANU a spus:

Ce este acest Vida-dice?sunt nou in bransa si nu stiu prea mult lucruri .multumsc pentru atentie

Vida este programul de diagnoza, dice este interfata de diagnoza. Mai ai nevoie de un laptop si cunostinte de diagnoza

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc pentru sfar dar nu cunosc pe nimeni sa detina programul asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Poate sa-mi spuna cineva unde este situata incalzirea in stationare ( sobita ) la V60 an 2014 motor VEA? Multumesc

Edited by cristiann

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 13 ore, cristiann a spus:

Salut. Poate sa-mi spuna cineva unde este situata incalzirea in stationare ( sobita ) la V60 an 2014 motor VEA? Multumesc

Nimeni nu stie sa-mi dea un sfat in ce loc sa-l caut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now