Mario

Probleme cu ambreiajul

13 posts in this topic

Ma adresez membrilor forumului pentru sfaturi referitor la problema care o am.

Masina mea este un Volvo S60 2003 / 2.4 benzina

toata povestea a inceput cu mesajul de la bord "nivel scazut de lichid de frana ..."

Primul lucru pe care l-am facut a fost sa completez lichidul in borcan cu un Agip DOT 4 pe care l-am gasit la prima benzinarie. Mesajul a revenit a doua zi si mi-am adus aminte ca in urma cu vreo 3.000 de km un service din olanda mi-a recomandat sa schimb placutele de frana si discurile pe spate.

Deci mi-am zis ca asta trebuie sa fie problema. M-am dus la un service oarecare din Bucuresti cu o recomandare, baietii au verfificat placutele care mi-au spus ei ca sunt tocite doar pe jumatate dar e posibil ca nivelul lichidului sa fii scazut din cauza faptului ca circuitul de franare este mai destins. Deci am schimbat placutele pe spate insa mesajul cu "lichid de frana scazut" a aparut din nou.

De data asta, la o investigatie mai atenta baietii au vazut ca ar scapa lichid pe la rulmentul de la ambreiaj si mi-au spus ca trebuie schimbat tot setul de ambreiaj despre care nu stiau daca este unul simplu sau mai complex (cu inca un bloc ce ar contine arcurile spuneau ei). In functie de asta bineninteles si pretul setului ar fi mult diferit

Poate cineva sa ma lamureasca cam ce contine tot setul de ambreiaj si cat ar costa setul nou + manopera. Eventual daca cineva ar putea sa-mi spuna si comparativ la dealer Volvo sau la un garaj oarecare recomadat, informatia mi-ar fi de mare folos. Ma gandesc sa merg la dealer autorizat in Bucuresti dar inteleg ca preturile sunt mult mai mari decat la alte garaje. Totusi vreau sa am o lucrare de calitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

`pentru o lucrare de calitate nu e neaparat sa mergi la reprezentanta . dar nici chiar oriunde .. in fine .. Combinatia este ca trebuie cineva cu experienta cu suflet si cu timp sa vada piesele .. e posibil sa desfaci si sa gasesti discul de mabreiaj , volanda , placa bune (in sensul ca mai duc inca jumatate din km actuali macar ) si sa schimbi doar rulmentul de presiune daca el este problema. daca este hidraulic ca la D5 este cam 900 lei unul nou .

Edited by MareanBoss

Share this post


Link to post
Share on other sites

a mers ..

PS: o fi , dar nu e indeajuns , trebuie sa stii sa te si porti cu clientul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru informatii. Am vazut si preturile, intradevar foarte mari.

Totusi eu nu stiu daca am volanta aceea dual masa, inteleg ca asta e elementul foarte scump, deci fara ea scap mult mai usor.

Cum pot sa aflu daca volanta scumpa este sau nu la masina mea? Inteleg ca daca comand piesele la MC sau altundeva poate on-line ies mai ieftin dar inca nu stiu ce sa comand.

Mentionez ca este un s60, benzina, motor de 2.4, 170CP fabricata in octombrie 2003.

Apoi, aveti ceva recomandari pentru service autorizat VOLVO in Bucuresti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La reprezentanta nu au preturi mai mari decat la alte serviceuri care din principiu te ard doar pt ca ai Volvo, un exemplu edificator este distributia care la S60 costa 550RON la reprezentanta si la altii ajunge lejer la 700RON pt ca e Volvo.

Revenind la subiect problema este rulmentul de ambreiaj, costa ~600 ron, nu exista nici un bloc de arcuri dar la fel de bine poate fii adaptorul care intra in rulment .

Recomandarea mea este sa mergi la reprezentanta, costa ~100 RON constatarea si stii 100% care este defectul .

Eu am schimbat acel "rulment" acum 2 ani pt ca am schimbat tot kitul de ambreiaj, a costat 1200RON la Midnight Caller, oricum eu nu sunt sigur de acel diagnostic.

Ai volanta bimasica insa cand o pica la tine sa ma anunti si pe mine :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc Bogdan pentru sfat. Cred ca asta e cea mai buna abordare: am sa merg la reprezanta pentru constatare si vedem apoi. Am sa postez ulterior sa va tin la curent.

Din ultima ta remarca sa inteleg ca volanta dual mass nu se poate strica ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu la motoarele noastre, nu avem noi atata cuplu sa o stricam, la cele turbo diesel pica in mod normal, dupa care am mai vazut probleme la T5 si 2.5T .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai volanta bimasica insa cand o pica la tine sa ma anunti si pe mine :lol:

La mine a picat pana in 100.000 Km .. juca de parca era la nunta :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ești sigur de acei 100.ooo km ? :lol:

Nu de alta dar 240Nm sunt prea putini ca sa strici volanta asa repede .

Eu am schimbat ambreiajul la ~80.ooo km dar mașina a mers tot atât în Bucuresti fiind condusa de o doamna .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost la Volvo rep si mi-au facut o constatare, problema e intradevar la cilindru (rulmentul de presiune).

Recomandarea lor e sa schimb si kit-ul de ambreiaj odata cu rulmentul + niste maruntisuri (simering, surub volanta, surub ambreiaj). Toate piesele ajung undeva la 620 Euro (cu tot cu TVA) ceea ce cred ca e ok (numai kitul e ~410 euro).

In schimb mi-au calculat manopera undeva la 350 Euro ceea ce mi s-a parut mult, n-am aflat cate ore intra la manopera dar stiu ca la un service neautorizat mi-au facut o oferat de undeva la 100 Euro.

Diferenta mi se pare cam mare.

A ramas sa ma hotarasc pana Luni cand dau un raspuns dealer-ului daca merg sau nu pe oferta lor.

Astept recomandari & remarci de la voi cei din forum.

Multumesc pentru ajutor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu cred ca se apuca cineva de lucrarea aia cu 100 euro .

100 euro costa sa cureti o turbina ....

250 euro e un pret corect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde cat e de munca.Mie mi a cerut 100 e(Tg.Neamt) pentru a schimba o garnitura la cutie,cica trebuie data cutia jos.Deci pentru un S60 200 e mi se pare suma minima pentru o lucrare buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now