muadDib

Problema ...exploziva... la S40-ul meu!

32 posts in this topic

Salutari :)

Dupa cum se vede in titlu, am patit o belea la masina si am nevoie de ceva idei si din partea voastra, ca e destul de ciudata problema... :unsure:

Ca sa o iau cu inceputul.:

- Cam de o saptamana, indicatorul de temperatura apa nu imi mai indica fix pe jumate, ci un pic mai jos. Lucru pe care nu l-am mai facut in ultimii 3 ani indiferent de vreme/drum/viteza (decat atunci cand aveam alt senzor). Fara oscilatii, fara alte simptome, pur si simplu s-a mutat cu o liniuta mai jos. A, si in interiorul masini intra caldura asa cum trebuie, iar Check Engine-ul nu arata nimic, deci totul e normal din punctul lui de vedere.

- De 2 zile, problema se acutizeaza, in sensul ca indicatorul de temperatura abia se mai misca cate un pic, ai zice ca masina e abia pornita, desi merge de jumatate de ora. Simultan, incep simtome de pornire mai greoaie, in sensul ca dai mai mult la automat (se comporta cum o facea acum 2 ani, cand aveam problema cu supapa de retur, insa fara mirosul de benzina sub capota). Poate fi o coincidenta, pot fi legate, eu le expun...

Asa... A, in continuare masina baga caldura in interior, si am pus si interfata pe ea si temperaturile raportate de calculator sunt corespondente cu ceea ce arata indicatorul de bord...

- Azi, dupa un drum la BV, la intoarcere, la mers in coloana, intre Predeal si Azuga, EXPLOZIE !! Partea laterala (de plastic) a radiatorului s-a dechis ca o banana pe o lungime de 20 cm (revin cu poze maine), nor de abur, ce mai, deflagratie completa. Si nici nu eram eu in masina, era nevasta-mea cu amicele ei, plecate "ca fetele" la plimbare. Va dati seama ce sperietura au incasat, mama-mama... :) Am adus masina tractata, pentru ca - desi masina porneste si merge ok - nu sunt nebun sa merg fara apa. A, si nu a intrat apa in ulei, si nu am aburi suspecti pe evacuare, deci tind sa cred ca chiulasa a scapat nevatamata

Deci: Ce o avea? Radiatorul il schimb, nu e bai, insa repar doar efectul, nu elimin cauza...

- Termostatul? L-am comandat deja, pentru ca ar explica caderea indicatorului de temperatura, insa nu explica presiunea si explozia radiatorului. Sau o explica?

- Pompa de apa? Cum se poate verifica daca functioneaza? Care sunt simptomele daca NU functioneaza? Am schimbat distributia si rolele in Iulie, insa nu si pompa de apa...

- Senzor de temperatura dus? Atunci cum se face ca si cand am pus interfata imi dadea aceleasi temperaturi, si cum se face ca cu cateva ore inainte de explozie, can m-am uitat la masina, ventilatoarele mergeau?

- Furtune infundate? Care ar putea sa genereze presiunea aia asa de mare incat sa crape laterala unui radiator?

Ce parere aveti?

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca nu ai schimbat pompa de apa ,poate fi si acesta o cauza.Daca zici ca pur si simplu a "explodat" ceva s a blocat.Iar furtunele nu cred sa "ajung" o presiune prea mare..Senzor de temperatura nu cred,pentru ca nu iti mai indica nimic.CEva a fost infundat,altfel nu bubuia..deci eu zic : pompa de apa /radiatorul.Furtunele nu cred.Cu toate ca poate fi si termostatul,sa fi ramas blocat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

capacul vasului de exapnsiune cum e? In mod normal, vasul de expansiune este cel mai vulnerabil punct din sistemul de racire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca termostatul a ramas prea mult timp pe inchis. cind a deschis era deja temperatura prea mare (abur sub presiune).

din cite am inteles, deja termostatul dadea semne de defectiune, stind mai mult deschis. e, acu a ramas pe inchis.

e doar o idee....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks guys for replays.

@rand: Vasul de expansiune e ala de la tine si e bine mersi, sau cel putin din ce am vazut pana acum. O sa verific supapa din capac. Ai un radiator? :D

@iulirx: Intradevar, in zilele astea cand nu mai urca temperatura in bord, am zis ca e termostatul blocat pe deschis. Desi imi baga caldura in masina, si, din cate stiu eu, nu am incalzitor separat :)

In plus, consoarta imi zice ca a stat cu ochii pe bord si ca nu s-a ridicat apa nici in minutele premergatoare exploziei... Si ca nu a urcat temperatura. Nu sunt 100% sigur in acuratetea informatiilor furnizate de ea, erau 4 care discutau necenzurate in masina aia, insa iau totusi in considerare si informatia data de ea...

ine, capacul care a explodat e chiar cel prin care intra apa venita de la termostat...

@lik2008: De aceea zic si de pompa de apa... Ma gandesc ca daca nu exista circulatie a apei, se incalzeste neuniform si apar astfel de distributii ciudate ale presiunii si temperaturii. Dar, again, ceva nu corespunde... Ca a explodat radiatorul, unde - in principiu - trebuia sa fie apa mai rece. B

D'aia zic ca e ciudata speta mea ... :) Tot timpul dadea simptome de motoru ne-incalzit suficient din motive de termostat deschis, si, deodata, POC !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana acum nu.

Sunt programat la service maine, cand o sa am si radiatorul. Pe care il iau de la "rand", ca al meu e greu de reparat, plasticul lateral e crapat bine, si in multe locuri.

Iar cei de la service mi-au zis sa nu cumpar inca nici o piesa pana nu diagnosticheaza ei. Nasol, se prevede o reparatie care mai dureaza cateva zile ...

Sper sa nu vina zapada pana atunci :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am gandit la ceva, acum, in asteptarea curierului cu radiatorul :)

Exact deasupra sparturii (marcata cu rosu pe poza) se afla un fel de "T"-u care uneste returul catre vasul de expansiune (marcat cu verde), intrarea in rezervor si furtunul care vine de la termostat.

Ei bine, T-ul asta care era la mine nu era original, ci o piesa metalica cam artizanala. Si, cum am descoperit acum, folosea muuuuuulta banda izoliera pe margini ca sa aiba colierele furtunelor in ce sa stranga.

Numai ca banda asta, dupa (cel putin) 3 ani de folosire, nu mai era la locul ei, ci si folmotocita in interiorul furtunelor .

E posibil, daca s-a blocat furtunul de retur (si probabil si celealte intr-o oarecare masura; zic de retur ca e cel mai subtire si vulnerabil) sa apara bubuiala ... care a aparut?

Eu cred ca asta e cauza... si probabil combinata cu termostat blocat...

bda7b1106081376.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca era de la pompa de apa trebuia sa ajunga apa la temperatura dar sa nu bage caldura in masina .

Pur si simplu s-a intamplat de la varsta nu de la ceva anume .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sall boss! din cate stiu eu cand schimbi distributia trebuie schimbata si pompa de apa!

Si eu am vrut sa fac ca tine sa schimb doar distributia( bugetul redus ), dar mecanicul m-a sfatuit sa iau si pompa de apa!

Dupa ce am schimbat distributia si pompa de apa vine mecanicul si zice: Daca mai mergeai cu pompa de apa veche in maxim 5.000 de Km ceda se gripa!

La taicamiu la aceiasi poveste cand schimbi distributia schimbi si pompa de apa!(Peugeot 307(sarpe)).

Deci tind sa cred ca nu ai facut tocmai bine sa schimbi doar distributia fara pompa de apa

"Totusi cred ca are drepate si Bogdan G"

Edited by severciprian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu cred ca furtunul infundat este cauza spargerii radiatorului. Ai avut dop si pe retur si pe furtunul spre vasul de expansiune.Cum s-ar zice un concurs de imprejurari:doua flosmotoace si un termostat blocat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca o fi de acolo sau nu, oricum are sens ceea ce spune MuadDib.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A venit azi radiatorul impreuna cu T-ul vietii original (thanks, rand!), le-am pus pe masina, am scos termostatul vechi (desi arata ok, insa mai bine unul nou) ... si totul ok pana acum, in 20 km (cu mentiunea ca nu urca temperatura apei, lucru normal in lipsa de termostat).

Am oprit des sa vad daca se stange presiune in furtune, daca sufla ceva prin vasul de expansiune, insa nimic, liniste totala. Am facut astia 20 km si din ambitie, si datorita faptului ca, atunci cand am terminat eu, nu mai era nimeni disponibil la service.

Maine ma duc la o diagnoza completa a sistemului de racire si la schimbarea apei actuale cu antigel :D Sper sa nu inghete la noapte :P

Oricum, cu ocazia asta am spalat bine si furtunele, si intercoolerul... :)

Va anunt maine daca imi mai gaseste ceva in neregula la ea.

@severciprian: Si eu, cand am fost la schimbat distributie, am intrebat mecanicul de pompa. Dar a zis ca nu e cazul. Nu iti spun ca (,) cureaua vechie si rolele erau in stare excelenta. Deci la mine e cazul invers, am schimbat lucruri carora nu le venise inca sorocul... Acu nu zic ca nu ai dreptate, si ca trebuia sa ma iau si de pompa daca tot eram prin zona, insa... :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

GATA!

Am avut revelatia, au picat toate piesele in puzzle exact asa cum trebuie... :) Cum?

Sa va explic: Neavand ce face azi si profitand de superba zi de afara, am pus din nou laptopul pe masina. Am o interfata de VAG (VAG908), dar care stie si OBD II si intelege si destui parametrii din Volvo. Ce am observat din momentul in care am pornit motorul? Engine coolant temperature e de -27 grade... Initial am gezut ca e o eroare de citire, etc. Insa, pe masura ce se incalzea motorul, se ridica si temperatura. Dupa o tura de "arround the block" a ajuns temperatura asta la 2 grade Celsius...

A, si cu aceeasi interfata si soft am mai facut citiri la masina, si mereu a mers asa cum trebuie. Per total, senzorul era decalat cu 27 + (~16, cat erau afara azi dimineata) = ~43, 45 grade

Cum la intake air temp imi arata corect, e clar ca senzorul de temperatura coolant e dus cu capul. Si ca, atunci cand, sa zicem :) apa ajunge in motorul meu la 105 grade si ar trebui pornite ventilatoarele, ECU insa primeste informatia ca sunt doar 60 grade si isi vede in continuare de treaba... Si uite asa se explica toate simptomele de mai sus. Inclusiv explozia care a avut loc cand deja masina avea 20 minute de mers in coloana cu stop-5 metri cu a I-a, stop, si asa mai departe...

Mai astept un tester sa imi confirme problema si gata, pot pune termostatul si antigelul. Desi a aparut o gaura in buget cu beleaua asta, bine macar ca am schimbat T-ul ala plin de banda izoliera, ca am curatat intercoolerul, furtunele, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inseamna ca e o greseala de proiectare grava : orice sistem trebuie sa stie cind un senzor o ia pe aratura si sa intre in mod de protectie...

si era si simplu de comparat temperatura exterioara cu cea a agentului de racire...

(protectia impotriva datelor de intrare eronate)

senzorii ar trebui sa aiba perioada de lucru determinata. orice defectiune provocata de acestia in interiorul acestei perioade ar trebui suportata de producator !

sa nu faceti confuzie intre perioada de garantie si perioada de viata ...

in garantie se repara gratis . in perioada de viata o repari tu. INSA : daca nu e stipulata perioada de viata (si ar trebui stipulata) atunci producatorul e de vina.

daca senzorul depasise perioada de viata , si tu n-aveai de unde sa stii, atunci producatorul a incalcat legea.

Edited by Danyx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate... Insa ... prinde orbul, scoate-i ochii. Dupa ce il schimb si aduc totul back online, o sa il mai studiez.

Volvo-ul vine cu un "safety feature" (acel mod de protectie de care zici) la senzorul asta, in sensul ca daca s-a defectat (rezistenta infinita, rezistenta 0, mufa scoasa, etc.) ECU il simte, aprinde Check Engine si porneste ambele ventilatoare, indiferent de temperatura motorului.

Insa, in cazul meu, senzorul lucreaza bine-mersi. Numai ca lucreaza prost, porneste ... "prea din vale" :D

Ar fi putut (si probabil ca cele mai noi au) sa ii mai puna un senzor, asa, de redundanta, in alta parte a motorului; sau sa faca un mic calcul de diferenta intre ce spun senzorii de temperatura exterioara, de intake air, si asta, si sa traga ceva concluzii, etc.

In sfarsit, aia e. Nu e ultimate machine, si probabil mai dureaza cateva zeci de ani pana o aparea si aia.

Azi, fiind foarte cald afara si avand de urcat o panta mare si lunga, am folosit acest safety feature, scotand mufa senzorului. Totul a functionat asa cum era prevazut, ventilatoarele au pornit in full si au tinut motorul... cool! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

din ce-am aflat si io de la meseriasii care se ocupa cu sistemele cibernetice, senzorii sint "buba" peste tot !

senzorii si timpul de raspuns al sistemului de rezerva la total failure.

beleaua e ca nu se monitorizeaza DATELE trimise de senzori, ci SENZORII insisi, ceea ce duce la defectiuni precum a ta....

nu e corect , principial vorbind, sa monitorizezi rezistenta senzorului, ci valoarea transmisa de el, pentru ca aia afecteaza sistemul, nu rezistenta senzorului !

da' e mai ieftin asa....

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveti idee, exista si pe blocul motor vre-un surub de scurgere pentru lichidul de racire? Sau e de ajuns sa scot surubul de la radiator? E momentul sa schimb apa pe care am pus-o temporat cu antigel serios, ca vine iarna :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 850 se afla in spatele motorului , langa pompa de apa , cred ca si la S40 la fel .

Spor la schimbatul apei .

post-229-003266900 1290252164_thumb.jpg

Edited by Brava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, o sa caut. Momentan e pusa inclinata serios in fata, sa curga cat mai mult.

Am antigel G12. E ok pt. S40, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu g12 heou am in ea

Oke, o sa caut. Momentan e pusa inclinata serios in fata, sa curga cat mai mult.

Am antigel G12. E ok pt. S40, nu?

si eu G12 hepu am in ea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Costin eu totusi cred ca este o eroare de citire la testerul tau pt ca senzorul de temp este si pt ceasurile de bord si aproape 30C ar trebui sa se vada, adica din 100C la cat sta nativ un 2.oT la 70C este o diferenta care trebuie sa se vada in bord .

Antigelul fără silicați este foarte bun pt mașinile noastre .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Costin eu totusi cred ca este o eroare de citire la testerul tau pt ca senzorul de temp este si pt ceasurile de bord si aproape 30C ar trebui sa se vada, adica din 100C la cat sta nativ un 2.oT la 70C este o diferenta care trebuie sa se vada in bord .

Antigelul fără silicați este foarte bun pt mașinile noastre .

O fi, dar tot senzorul e beleaua... Testerul folosit este chiar VCDS-ul 908 recomandat si de tine pe aici la citirea datelor live.

Uite, de exemplu, cu senzorul asta activ (adica cu mufa bagata) masina pornea foarte greu. 10-15 secunde de dat la automat. Plus ca se mai tura masina asa, de nebuna, cate 500 rpm pt. 2-3 secunde, la relanti, dupa care isi revenea. Facea exact ca pe vremurile cand aveam supapa regulatoare de pe rampa de injectoare dusa, minus mirosul de benzina.

Chiar eram pe punctul de a il ruga pe Alex sa mi-o aduca... Insa, dupa ce am scos mufa, brusc masina se comporta normal, pornea cum trebuie, nu se mai tura in relanti, CHIAR IMI ARATA TEMPERATURA IN BORD cum trebuie, etc. Singura diferenta era ca ventilatoarele imi mergeau non-stop.

E ca si cum mai exista un senzor de temp. pe undeva, si, daca asta principal e anulat, celalalt preia functiile.

Referitor la antigel, am bagat G12 ca tot d'asta avea inainte (judecand dupa culoare), si cica e si cel mai bun...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar mai trebuii sa ai un sensor pe chiulasa . Eu cand am scos antigelul din motor am scos furtunul de jos de la radiator si am suflat :D pe la vasul de expansiune .. pe urma am scos termostatul si am suflat pe furtunul pe furtunul de tur de la radiator ( dar scos din radiator si legat la chiulasa )

Edited by Brava

Share this post


Link to post
Share on other sites

...E ca si cum mai exista un senzor de temp. pe undeva, si, daca asta principal e anulat, celalalt preia functiile.

Referitor la antigel, am bagat G12 ca tot d'asta avea inainte (judecand dupa culoare), si cica e si cel mai bun...

Poti sa deconectezi o gramada de senzori de la motor si pentru fiecare exista o "rezerva".

In caz de lipsa semnal, calculatorul atribuie o valoare prestabilita, default... sa poti folosi masina pana la remediera problemei.

Gasesti mai multe info, in descrierea sistemului "limp mode".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now