xaba72

1.6 sau 1.8, 1.9......care mai bine ?

63 posts in this topic

Oameni buni, as dori sa-l schimb al meu 1.6 cu unul de 1.8 sau de 1.9 disel, si intrebarea mea ar fi daca este diferente mari intre ele. Adica bineinteles ca este, se vede la capacitate motor, dar pe mine ma intereseaza comportamentul in trafic. Adica, este de ex. 1.8 mai ager decat 1.6 sau este mai rapid la accelerare cel de 1.9 disel ? M-ar interesa detaliile, va rog detinatorii sa-mi dea cu parerea pro si contra masinutii pe care o au.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu as vrea sa-l schimb pe al meu V40 dar cu un S40 mai puternic.Ce-mi recomandati, dar sa aiba si consumul mic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mers "normal" o sa constatati surprinsi ca dintre 1.6, 1.8 si 2.0... 2.0-ul consuma cel mai putin.

Trecerea de la 1.6 la 1.8, prin prisma aportului de putere, nu prea se merita, tinand cont si de faptul ca treci in urmatoarea categorie de fiscalizare. Daca tot dai un ban in plus, macar sa stii pentru ce il dai.

Dintre motoarele enumerate de Xaba, 1.9 D-ul se merita cel mai bine, desi ar fi o miscare inteleapta din partea voastra sa ramaneti la benzina-aspirat. Sunt mai usor si mai ieftin de intretinut.

In consecinta, motorizarea 2.0i, la cei ~140cp pe care ii are, imi pare un bun compromis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergi pe turbo...

Turbo diesel daca vrei si economie imediata. Turbo benzina daca vrei sa ai putere si sa nu ai batai de cap cu intretinerea. Normal, depinde si ce masina cumperi...

Diferenta de la un aspirat de 1,6 la un aspirat de 2.0 nu e f. mare la consum. Dar nici performantele la viteze mici si medii nu o sa le simti atat cat te-ai astepta de la un 2.0 aspirat. Si un 2.0T consuma mai putin decat un 2.0 aspirat :).

2.0T 165 cp , adus de dincolo cu dotari faine ar fi recomandarea mea.

1.9 diesel, nu e rau, dar grija de unde il cumperi.

Edited by rand

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord cu rand, daca tot faci o schimbare pentru performanta, mergi pe turbo benzina. Pe termen scurt e mai avantajos dieselul, dar costurile de intretinere or sa anuleze economia de carburant pe termen lung. Si desi am T4, 2.0 T e un motor mai bun pentru o masina de zi cu zi. Eu unul nu mai simt nimic la motoare aspirate. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista v40 cu motor 2.0T ? Si c-am care ar fi pretul sa zicem la unul din 2000, pana-n 2002 ...daca stie careva.

Ps:Multumesc pt. sfaturi si pareri. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde unde.Pe mobile am vazut in jur de 3500,dar sunt si mai ieftine.(cred)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Germania gasesti incepand de la 3000-3500 un 2.0T phase2.

Taxa actuala este ~1300 euro.. nu stiu ce depreciere ai putea sa faci.

Pe autovit gasesti inmatriculate de la 3500.

Asta ar merita vazuta http://autovit.ro/volvo-v40-C15970093.html prin prisma pretului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema este ca noi vrem sa le schimbam.Intrebarea e: cine ar vrea sa faca schimb cu o masina mai puturoasa si fara sa primeasca diferenta de bani daca se poate.:lol:

Solutia cred ca ar fi sa le vindem p-astea si dupa aia sa ne orientam spre ceea ce ne dorim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Germania gasesti incepand de la 3000-3500 un 2.0T phase2.

Taxa actuala este ~1300 euro.. nu stiu ce depreciere ai putea sa faci.

Pe autovit gasesti inmatriculate de la 3500.

Asta ar merita vazuta http://autovit.ro/vo...-C15970093.html prin prisma pretului.

Frumusel dar e T4 si aici trebuie sa venim cu alte explicatii la baieti. :P:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Explicatia mea: T4 este o masina mult mai greu de condus in limitele legii. ;) Si are si consum care nu o recomanda pentru oras, doar pentru drum deschis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

T4 merita foarte mult dar este sensibil, merge cu o presiune prea mare in turbo si de aici unele probleme .

2.0T este exceptional, este exact ce trebuie pe un S/V40 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

T4 merita foarte mult dar este sensibil, merge cu o presiune prea mare in turbo si de aici unele probleme .

2.0T este exceptional, este exact ce trebuie pe un S/V40 .

1,8 benzina 122 cai nu merita mai bine cum zice bogdan

dieselul ii bun pentru consum

benzina papa iarna si 14 in turda cand umbla sotia la lucru

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,8 benzina 122 cai nu merita mai bine cum zice bogdan

dieselul ii bun pentru consum

benzina papa iarna si 14 in turda cand umbla sotia la lucru

Lasa ca eu am avut in Stilo de 1.6 si-mi papa iarna intre 13.,7 si 14.3.Pai as fi multumit daca V40-ul meu ar consuma 14 iarna, ca sunt obisnuit cu consumul asta.:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si un 2.0T cat papa in oras si cat p-afara ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motoarele turbate sunt extrem de dependente de greutatea talpii :)

Nevasta-mea face cu aceeasi cantitate de carburant o distanta de 3 ori mai mare decat mine.

Ce iti pot spune este ca, prin Sinaia si imprejurimi (zona care cu greu poate fi catalogata ca "trafic urban" in adevarata acceptiune a termenului) am mediu de10.1

La drum lung ... 7-8 daca mergi atent. Daca te joci, 9 ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0T are acelasi consum cu 1.8i dar vreo 40 de cai in plus :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motoarele turbate sunt extrem de dependente de greutatea talpii :)

Nevasta-mea face cu aceeasi cantitate de carburant o distanta de 3 ori mai mare decat mine.

Ce iti pot spune este ca, prin Sinaia si imprejurimi (zona care cu greu poate fi catalogata ca "trafic urban" in adevarata acceptiune a termenului) am mediu de10.1

La drum lung ... 7-8 daca mergi atent. Daca te joci, 9 ...

Eu cred ca la mine nu prea e greu talpa, pt. ca de obicei circul ( in afara loc. )cu 80-90. In 90' am avut un accident stupid de masina, condusa de cineva fara permis, si de atunci mi-e frica de viteza. Rar,fooooaaarte rar calc peste 100, si asta doar daca tre' sa depasesc pe cineva idiot din fata mea,care nu prea vrea sa ma lase sa circul cu a mea 80-90.

Edited by xaba72

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,8 benzina 122 cai nu merita mai bine cum zice bogdan

dieselul ii bun pentru consum

benzina papa iarna si 14 in turda cand umbla sotia la lucru

Da' n-ai spus tot: a ta are cutie automata. Cu al meu, acelasi motor dar cutie manuala, in Cluj, cam 11-12l consum in mod normal. Consumul creste in functie de timpul petrecut la stopuri sau distanta fata de al doilea de la semafor ... (dupa 100m de la pornire). Oricum, de la 1.6 la 1.8 nici eu nu cred ca merita.

Pe de alta parte, 14l la suta e nimic fata de 10l, in 15min, in parcare <_< (deci 0km). Si nici macar n-o fost cu un Volvo de 1.3t, ci cu un Suzuki de 700kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0T la mers normal pana in 100 consuma sub 7,5 . Asta in afara orasului. In oras cred ca aproape dublu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumul mediu la mine, neresetat de ~4-7000km este 9.6 L/100km. Asta include mers pe autostrada in afara tarii (unde motorul asta este penalizat de cutie, ar fi mers de minune una cu 6 trepte... sa fie cu 500rpm sub a -5-a la aceeasi viteza), la lucru dimineata si dupamasa in aglomeratie si iesiri in afara localitatilor. Deci un consum mixt :).

2.0 T4 din 2001, 123.000km.

2.0T consuma ceva mai putin (poti sa scazi 0.5L/100km) dar au un mare avantaj. Merg optim cu benzina de 95. Pentru T4 benzina optima este ce de la 98 in sus. Deci mai castigi un 10% si de la diferenta de pret la combustibil.

Edited by rand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca la mine nu prea e greu talpa, pt. ca de obicei circul ( in afara loc. )cu 80-90. In 90' am avut un accident stupid de masina, condusa de cineva fara permis, si de atunci mi-e frica de viteza. Rar,fooooaaarte rar calc peste 100, si asta doar daca tre' sa depasesc pe cineva idiot din fata mea,care nu prea vrea sa ma lase sa circul cu a mea 80-90.

Atunci... 2.0i scrie pe tine. :):P

Merge si un 1.9D dar la stilul asta de mers o sa ai probleme cu el... turbo-benzina, in nici un caz nu are rost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut un T4 vreo 2 luni si dupa cum spunea un coleg forumist mai sus nu poti sa mergi cu viteza legala. Cand ii aratai talpa, of Doamne Doamne cum facea, dar si consumul era proportional cu talpa, in Timisoara am scos si 17 la suta cu mers normal, adica fara talpa. Exterior sub 9 nu am reusit sa scot. Acuma am un 1.8 aspirat si sunt multumit, si de putere si de consum. Inca o chestie, la T4 mai ai si lagul specific, care mie chiar nu-mi placea deloc. Parerea mea ca petru oras un 1.8 este suficient. Si nu numai pentru oras si in exterior isi face bine treaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai mai rapid la acceleratie ar fi T4(cred),daca numai asta te intereseaza.Daca tii cont si de consum merge 2.0.Cu diesel nu prea mai exista avantaj in ziua de azi,doar daca faci multi km si nah esti fan :rolleyes:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now