Guest budulan

Ce inseamna VOLVO? O mica istorie....

15 posts in this topic

Volvo – un nume simplu, ingenios si usor de pronuntat. Numele VOLVO (cu litere mari), a fost conceput de managerii din companie care aveau un simt dezvoltat pentru cuvinte si limba, pe data de 20 februarie 1915 si a fosta patentat de catre SKF la Royal Swedish Patent & Registration Office.

„Volvere” este infinitivul verbului „a rula”, „a invarti” din limba Latina. Se poate face comparatia cu numele pistolului cu butoias, care se roteste, „revolver”. La persoana a-I-a singular, verbul „volvere” devine „volvo”.

Numele a fost simplu, ingenios si cu o stransa conexiune simbolica cu specificul companiei. In plus, acest nume nu contine nici una din litere „R” sau „S”. Este usor de rostit in majoritatea limbilor de pe glob si cu mici sanse de a fi pronuntat gresit. SKF era pe atunci o mare companie de export, care a realizat imediat valoarea unui nume de brand cu rezonanta.

 

Tot ceea ce se roteste

Pentru a obtine maximul de libertate in ceea ce priveste noul nume de brand, SKF a folosit oportunitatea de a acoperi o gama vasta de produse diferite – dar cu legatura intre ele – care ar descrie activitatea companiei cu numele Volvo. Unele produse existau deja pe piata, altele au aparut mai tarziu iar altele nu au fost utilizate niciodata. „Rulmenti, masinarii, transmisii, automobile, biciclete, materiale feroviare, ansambluri destinate transportului, mijloace de transport si ansambluri ale produselor deja mentionate”.

Unele produse cum ar fi bicicletele sau materialele feroviare nu au purtat numele Volvo. De-a lungul anilor, insa, s-au produs cateva automobile si alte mijloace de transport cu acest nume de brand, dar si arzatoare, rulote si scaune de birouri.

Cu toata viteza inainte

La putin timp dupa inceputul Volvo, afacerea cu automobile a cunoscut un declin puternic din cauza inceperii Primului Razboi Mondial. Compania a trebuit sa se reorienteze pe productia de vehicule grele si material de razboi. Dupa inca cinci ani de existenta a companiei Aktieboalget Volvo, in 1920, SKF a decis ca fiecare produs sa aiba un nume de marca individual.

AB Volvo a ramas ascuns intr-un sertar pana in august 1926, cand SKF, dupa o lunga campanie de persuasiune, a fost de acord cu ideea de o sustine financiar o operatiune in domeniul automobilistic. Timp de cativa ani acest proiect a fost in responsabilitatea lui Assar Gabrielsson. El impreuna cu prietenul sau, Gustav Larson au realizat ca era nevoie de o masina suedeza. In cele din urma SKF a fost de acord cu acest proiect si au finantat ideea unei companii, AB Volvo, care urma sa produca masini cu acelasi nume.

Emblema

Tot atunci s-a creat si emblema marcii, care reprezenta simbolul chimic folosit in trecut pentru fier, un cerc cu o sageata ce indica spre nord-est.

Aceasta emblema este printre cele mai vechi folosite in cultura occidentala, fiind folosita in antichitate, in Imperiul Roman pentru a reprezenta planeta Marte. Zeul razboiului, Marte, a fost mai tarziu asociat cu materialul din care sunt fabricate armele, adica fierul.

Emblema a fost completata, chiar de la constructia primei masini in 1927, de o banda montata diagonal pe radiator, din parte dreapta jos, pana in parte stanga sus. La inceput acea banda a avut un rol mai mult functional, cel de a sustine emblema Volvo, dar mai apoi a capatat un rol decorativ. Acea banda se gaseste si acum pe radiatoarele fiecarui automobil Volvo, iar simboul fierului se gaseste pe fiecare volan.

Inca ruleaza...

In 1999, Volvo Car Corporatin a fost vanduta de AB Volvo catre Ford Motor Company. Totusi, s-a convenit ca numele de brand, Volvo, sa fie pastrat in continuare atat de Volvo Cars, cat si de celelalte companii din grupul Volvo. Compania s-a transformat intr-un holding, in care actiunile erau detinute in procente egale de catre Volvo si Ford. In momentul de fata acest holding este condus de Leif Johansson, Presedinte si CEO al AB Volvo si Bill Ford Jr., Presedinte si CEO al Ford Motor Company.

Pana acum s-au produs 13,5 milioane de automobile Volvo si bineinteles milioane de camioane, autobuze, motoare pentru avioane si industriale, echipamente pentru constructii etc. Din totalul masinilor care s-au fabricat pana acum, 8 milioane inca mai ruleaza si in prezent.

Cand Evald Delmar a semnat ca reprezentant al SKF, documentele de patentare pentru brand, nici nu a realizat ca urma sa joace un rol capital pentru ceea ce urma sa devina un concern industrial de talie mondiala, a-l carui nume, Volvo, este si acum dupa 90 de ani cunoscut si respectat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda... ce-a fost şi ce-a ajuns... foarte trist...

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa e. Si inca vad o multime cum le ridica in slavi pe-astea noi. pline de plastic si electronica inutila...

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

O mica istorie ilustrata...

 

 

Edited by mariusdaniel
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

interesant e si asta:

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte tari postările. Felicitări tuturor pentru informații :)

Toate bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Din totalul masinilor care s-au fabricat pana acum, 8 milioane inca mai ruleaza si in prezent". 

Adica ale noastre fac parte din cele 8 milioane? Nu prea inteleg partea asta .....tocmai de asta intreb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica masinile noastre "Rulz" ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now