xavantes

Trepidatii ambreiere, dupa o perioada de condus in trafic

15 posts in this topic

Salutare.

Incep prin a mentiona ca am citit topicurile care trateaza problema volantei (Dual Mass Flywheel), precum si topicul "trepidarea de la plecarea de pe loc". Cu toate acestea, nu pot incadra problema pe care o am la "capitolul" volanta deoarece nu imi pare ca se potriveste cu simptomele prezentate.

Am ascultat sunetul motorului (ma rog, impropriu spus) in diverse "configuratii", inauntrul si in afara masinii.

1. la relanti cu ambreiajul ridicat (situatie in care nu imi pare ca suna ceva suspect)

2. la relanti cu ambreiajul apasat

3. la relanti cu ambreiajul in diverse pozitii

4. la relanti cu ambreiajul ridicat impingand de schimbator catre treptele de viteza

5. la relanti cu ambreiajul ridicat si cu AC-ul pornit pe auto cu racire ("filtrand" sunetul produs de AC)

6. la relanti cu ambreiajul apasat, in treapta 1, cu servofrana, ambreind usor

Nu am putut remarca sunete diferite (tacanituri, fasaituri sau mobila pe parchet :D) sau vibratii intre cele 6 situatii, iar masina nu prezinta dificultati in acceleratie sau variatii de turatie/putere.

In aceste conditii, apare o problema dupa vreo 30 - 45 min de rulat prin trafic. La punerea in miscare se simt niste trepidatii (destul de puternice, asemanatoare cu trecerea in viteza peste anumite limitatoare de viteza). Cand plec fara acceleratie, doar din ambreiaj, problema nu apare. In schimb, oricat de mult sau putin as accelera, la ambreiere se simt aceste trepidatii, proportionale cu acceleratia. Problema apare numai cand masina se pune in miscare.

Sa fie volanta? Sa fie altceva?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR-ul nu l-am curatat niciodata. Am curatat in schimb mixerul (acum 1.500km). Am vazut ca parerea generala ar fi ca nu EGR-ul este cel care se colmateaza rau ci mixerul datorita unor diferente de temperatura ce favorizeaza crearea de condens. Plus ca este mare distractie cu demontarea EGR-ului :D.

Filtrele le schimb pe toate odata cu uleiul, la 10.000km. Cu astea pe care le am acum am parcurs aproape 9.000km. In urma unor teste facute la Bogdan G., a rezultat ca trebuie sa imi curat VNT-ul insa nu cred ca are legatura cu trepidatiile.

Se pot datora vreunei planetare? Se aseamana un pic cu bocanitul planetarelor pe la taxiurile mai forjate cand iau curba. Totusi trepidatiile de la mine parca zdruncina zdravan... de parca blocheaza/deblocheaza rotile, si nu sunt legate de modul de condus.

Edited by xavantes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu apare cand brachez :) M-am exprimat eu ambiguu. Ziceam ca atunci cand ambreiez ca sa ma pun in miscare, bocaniturile/trepidatiile care se resimt se aseamana cu planetarele uzate.

La mine este asa: dupa ce roata se invarte, dupa ce am ambreiat complet, in treapta intai, nu mai resusesc s-o fac sa trepideze in nicio situatie. Nici la trecerea in a doua, nici la revenirea in prima treapta, nici la ambreierea cu ajutor in a doua. Singurul moment cand se intampla este cand plec de pe loc, in prima treapta, cu acceleratie. Nu prea conteaza cata acceleratie, ca trepideaza proportional. Daca plec de pe loc numai din ambreiaj, deci fara acceleratie, nu trepideaza. Cum am ridicat de tot ambreiajul, oricat as accelera-o, nu va mai trepideaza.

Initial m-am gandit si eu ca este vorba despre ceva pe la ambreiaj, dar cum nu se aud sunete ciudate in rest, nu stiu ce sa zic.

Despre EGR, multumesc pentru pdf. Exact aia am facut si eu, numai ca ala nu este EGR-ul. Ala este mixerul de la capatul EGR-ului.

Edited by xavantes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andrei ai verificat șuruburile de planetara, poate fii o cauza .

Merita verificate si planetarele .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Bogdan.

Pai nu le-am verificat deoarece nu stiam ca se pot verifica :D Acum ca ai mentionat de ele sa stii ca daca ma gandesc in urma la problema pe care am avut-o cu planetara stanga, incep sa observ o asemanare.

Mai demult am fost eu la un service BOSH la Zarnesti (Adciel se numeste) ca sa imi schimb niste bucse si bielete. Cand mestereau baietii acolo, au tras de planetara (din stanga) care a iesit din cutie si a cazut pe jos, unde s-a desfacut bucatele. Dupa ce am stat vreo 2 ore sa puna bilele la loc, timp in care nu m-au lasat sa stau cu ei, am plecat si am reusit sa circul cateva mii de km. La un moment dat a inceput sa troncane si sa trepideze (abia acum realizez) incredibul de similar, in aceleasi conditii ca si acum. Intr-o dimineata a facut poc si gata. Am tractat-o si i-am schimbat planetara cu una noua de la Midnight si problema s-a rezolvat. Planetara veche avea o carpa infasurata in jurul bilelor. Dracu' stie cum a mers, dar m-a tinut cateva mii de km.

Cred ca ai matale dreptate cu planetara ca prea se potriveste. Uitasem ca asa facuse si atunci si acum am pus-o pe seama unor probleme pe la ambreiaj, mai ales ca acum nu trepideaza asa de tare ca atunci. O sa dau eu o fuga zilele astea pe la nenea mecanicul meu sa vad ce zice.

Sa-i cer sa verifice ceva anume sau este suficient sa-i spun si lui de problema si sa-i zic sa se uite la planetare?

Ce ramane totusi o necunoscuta este de ce face abia dupa o vreme asa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare tizule,

1.Faptul ca nu face "la rece" si nu neaparat la bracare ma duce cu gandul la discul de ambreiaj care atunci cand se incalzeste se poate comporta altfel din cauza unei uzuri aproape de limita sau inegale suprapusa cu un pic de faddind(ca, deh, material de frictiune) iar datorita unui cuplu mare/inertie in prima treapta mai "scapa"(patineaza neuniform) pana ce ambreierea e completa si volanta bimasica nu reuseste sa preia complet socurile(face zgomot).

2.Ai STC/DSTC? ai simtit/auzit cum face cand patineaza rotile la plecarea pe zapada sau gheata? seamana?

3.De obicei BogdanG are dreptate... ;) mi-a aparut si mie de vreo doua ori ceva asemanator dar suspectez planetara ca doar la bracare maxima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andrei la planetara trebuie verificat dacă are șurubul strâns și cât de mare este jocul la capul de planetara/tripoda SAU dacă mai ai șurub, mai știu și din astea :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut tizule :),

Am DSTC si primele dati cand a facut asa la asta m-am gandit. Intr-adevar se aseamana cu demarajul puternic sau pe gheata doar ca in cazul asta nu pare asa "rotund". As zice ca parca trepidatiile se simt cu o frecventa mai mare si, folosind comparatia de mai devreme, parca ai trece in viteza peste limitatoare de viteza din acelea, rezonante. La bracare nu am remarcat sa faca. Asta bineinteles daca nu plec de pe loc cu rotile bracate, caz in care se manifesta la fel.

La ce nu am fost atent este daca se aude vreun sunet in exteriorul masinii cand trepideaza (inca o data, trepideaza invariabil, la fiecare punere in miscare, dupa 30-45 min de mers din semafor in semafor). In interior nu se aude mare lucru. Prietena, desi nu stiu cat de relevanta este sursa, cand i-am atras atentia vis-a-vis de trepidatii, nu si-a dat seama, stand in dreapata, cand le face, decat cand am accelerat mai tare si s-au simtit trepidatiile mai puternic.

Stiu ca BogdanG le "nimereste" mereu. ;)

Banuiesc ca decat o planetara (mai ales cea din dreapta) mai bine schimb un ambreiaj. Iar decat o volanta plus kit ambreiaj....mai bine o planetara, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andrei la planetara trebuie verificat dacă are șurubul strâns și cât de mare este jocul la capul de planetara/tripoda SAU dacă mai ai șurub, mai știu și din astea :lol:

Buna asta cu surubul :) O sa ma duc eu maine cu masinuta la mecanic si-o sa-i zic sa se uite la surub si jocuri. Asta are fi cea mai fericita treaba...sa vad cum o fi si cu ambreiajul.

Mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andrei nu tb sa mergi la nici un mecanic, dai capacele de la jante jos (alea de scrie Volvo pe ele) , bagi o tubulara de 14 si vezi daca e strans sau nu surubul SAU daca ai surub sau nu .:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andrei la planetara trebuie verificat dacă are șurubul strâns și cât de mare este jocul la capul de planetara/tripoda SAU dacă mai ai șurub, mai știu și din astea :lol:

daca vorbeai cu mine vecine, de curand am rezolvat (Vali) tacaitul cu restrans+lipici ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, pai atunci o sa verific eu cumva planetarele si vedem daca le taiem de pe lista cu posibile probleme au ba.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema s-a rezolvat din surubul de la planetara dreapta care era desurubat bine, exact cum zicea Bogdan. Bine ca nu l-am pierdut.

Bogdan, mersi mult pentru rezolvarea rapida :D.

Off Topic:

Bordul merge "laser" desi trebue sa inteleg ce-mi comunica :) N-as vrea sa confund "Engine Urgent Service" cu "Fill Washer Fluid" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai văzut Andrei ce poți face cu o tubulara de 14 :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now