Posted 11 Nov 2010 · Report post Am trecut de revizia de 40000 si am inteles ca atunci trebuiau schimbate si bujiile nu le`am schimbat dar acuma asi vrea sa le schimb si nu stiu de care sa cumpar Bosh sau altceva? Voi ce ati pus ?? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Nov 2010 (edited) · Report post ai grija sa pui bujii din aceeasi clasa de temperatura, ca altfel prajesti motorul ! opinia mea e sa pui oem (originale) uite aici un tabel de echivalenta. o bujie mai rece functioneaza mai bine la turatii mari si puteri mari si la "forjarea motorului", insa se incarca repede cu funingine ... o bujie mai calda e mai curata , insa apare pericolul de detonatii la turatii mari sau la "forja" nu e o idee buna sa schimbi clasa de temperatura a bujiei, poti distruge motorul ( daca pui mai calde) sau poate creste consumul ( daca pui mai reci) ce merita sa faci la o bujie, este sa schimbi materialul. sa treci pe iridium , daca ai bani. astea tin si 100.000 km...(bineinteles cu respectarea clasei de temperatura) Edited 12 Nov 2010 by Danyx Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Nov 2010 · Report post Multumesc de raspuns dar ca marca ma refer NGK sau BOSH?? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Nov 2010 · Report post Cele mai bune sunt Denso dar sunt puțin cam scumpe (95RON/buc), originalul este Bosch 0 242 236 563 sau 8694749 Volvo. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Nov 2010 · Report post eu am bosch, dar nu mai stiu de unde le-am luat, parca de la src. da si tu un mail la office@srcpieseauto.ro si vezi ce bujii au, bineinteles, la ce preturi. sfat: cauta importatori directi, ca sunt mai ieftini. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Nov 2010 · Report post Stie cineva cum se verifica o bujie daca i arsa? Ma refer la diesel. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Nov 2010 · Report post Parca i se masoara amperajul sau ceva de genul,nu sunt 100% sigur.Dar iti dai seama daca e arsa daca dimineata merge putin intrerupt pana se incalzeste si scoate si ceva fum. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Nov 2010 · Report post @lik08 scoți bujia afara si o alimentezi direct de la baterie, numeri pana la 3 si trebuie sa fie incandescenta . Daca se încălzește numai baza sau dacă se încălzește foarte greu/deloc atunci trebuie schimbata . 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Nov 2010 · Report post @lik08 scoți bujia afara si o alimentezi direct de la baterie, numeri pana la 3 si trebuie sa fie incandescenta . Daca se încălzește numai baza sau dacă se încălzește foarte greu/deloc atunci trebuie schimbata . Alimentarea asta direct de la baterie ce vrea sa zica?O scot de acolo ii pun "+" la spate si ar trebui sa cante? ps : Din cate stiam bujiile functioneaza cu 6 volti. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Nov 2010 · Report post Primele secunde toate merg la 12 V după care scade voltajul pt post-glow . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Nov 2010 · Report post Am reusit sa schimb bujiile,diferenta pare sa fie ,cel putin la pornire. Mai multe detalii vor fi la sectiunea s/v40. Multumesc. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 14 Nov 2010 · Report post cam asa arata bujiile la noi.... calde si reci asa se vede : Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Nov 2010 · Report post dar pt xc 90 2.4 diesel / 2003 ?ce bujii sa pun sau ce folositi? parca la diesel bujiile sant folosite cand motorul este rece , cand e cald el porneste fara ajutorul bujiilor , nu ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Nov 2010 · Report post dar pt xc 90 2.4 diesel / 2003 ?ce bujii sa pun sau ce folositi? parca la diesel bujiile sant folosite cand motorul este rece , cand e cald el porneste fara ajutorul bujiilor , nu ? Incandescente Bosch ( Originalele sunt Bosch ) Beru NGK Denso pe astea sa mergi ! Sunt pe la 90 de lei dar per bucata Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Nov 2010 · Report post ms roberto ! mai am un megane 2 si pt el am dat 45-50 lei p bucata ! nici nu ma gandeam ca la xc sa fie mai ieftine ! mai sant si 5 bucati ) voi ati pus tot bosch ?mereu la pornire o gandeste putin de tot ! cu sfert sau jumatate de secunda mai mult decat ar trebui, cred Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Nov 2010 · Report post Eu am pus febi,dar as vrea originale data viitoare.. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Nov 2010 · Report post Bosch ( Originalele sunt Bosch ) Eu am gasit si BERU originale (VOLVO cu cod de BERU dedesubt)... Probabil depinde de piata... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Nov 2010 · Report post Eu am gasit si BERU originale (VOLVO cu cod de BERU dedesubt)... Probabil depinde de piata... Pai iti dai seama ca au facut colaborare cu mai multi producatori, poate Beru la incandescente, Bosch la alea normale pt benzina, etc. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Nov 2010 · Report post Cândva se foloseau buji Denso pt turbatele Volvo dar din cauza costurilor mari (90RON vs 40RON) s-a trecut la Bosch . Oricum eu recomand Denso Iridium pt cei cu turbate, dai un ban dar măcar te țin mult timp . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Dec 2013 · Report post Salut dragi colegi, Revin cu un topic, trebuie sa schimba bujile si ce ide la Primus sustin cu tarie ca rebuie deomnatat chiuloasa , se vor rupe, dupa incercarile lor, am inteles ca este un tip care le poate extrage daca se rup ,fara a demonta chiuloasa. Are cineva contactul lui sau al altei persoane, unde pot sa le schimb fara sa demontez motorul? Multumesc Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Dec 2013 · Report post Petre, ti le schimb eu la Penny daca vrei! Cumpara bujiile plus o vaselina speciala pentru ele: http://www.polmot.ro/spray-uri-tehnice-chimicale/1562-pasta-ceramica-montare-injectoare-bujii-incandescente.html http://www.autokarma.ro/vaselina/bujii/0/91/0 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Dec 2013 · Report post Andule, Sunt colmatate, si exista sanse cam 90 % sa se rupa, nenea mecanicu a dat cu degripanat si a tras cu cheia si nu a mers. Cica trebuie demontata chiuloasa. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Dec 2013 · Report post Andule, Sunt colmatate, si exista sanse cam 90 % sa se rupa, nenea mecanicu a dat cu degripanat si a tras cu cheia si nu a mers. Cica trebuie demontata chiuloasa. A incercat sa le scoata si nu a reusit?Chiar daca ies intregi sau pe bucati, trebuie desfacute!!! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Dec 2013 · Report post Pai si cum scoti partea care se rupe? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Dec 2013 · Report post daca le rupi oricum trebuie demontata chiuloasa asa ca parerea mea e ca merita sa in cerci ... Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites