lik1999

Cum se schimba bujiile la s/v40

8 posts in this topic

Astazi am reusit sa schimb si eu bujiile.In mare parte este simplu,doar putina pricepere trebuie.

Deci ,motor T2,diesel.

1: Se incepe cu indepartarea capacului motor (pentru cine are).

2. Se deconecteaza bateria;

3. Se desfac piulitele care dau comanda la bujii. La mine pe fiecare bujie se gaseste cate un fir.Piulita de 8.

4. Optional, pentru siguranta, se poate pulveriza cu o solutie degripanta inainte de operatiune (cu macar 10-20 de minute inainte), asupra locasului bujiei... desi la 10-15 NM cat e data strangerea unei bujii nu prea are rost... dar sa zicem... ca precautie.

5. Cu o tubulara de 10 (motor T2), am desfacut bujia din locas... destul de usor.

6. Bujia noua se infileteaza de mana atat cat se poate, abia dupa aceea folositi cheia;

7. De aici incepe operatiunea inversa. Montati totul inapoi.

8. Nu orice bujie e buna, chiar daca corespunde standardelor. Comandati dupa un catalog de producator sau dupa codul original. Sunt (f) multe bujii compatibile dar nu arata si nici nu se comprta toate la fel. Si de principiu, se schimba toate 4, odata.

Asa este acum.

Cod piesa : 30862690

Asa a fost la inceput

ps: sper sa nu se supere Adi2727 pe mine:rolleyes:

Edited by lik2008

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se aude nimic in filmulete, decat muzica. :)

Da, ma supar, ca nu ai pus link, doar copy/paste. :lol::P

Glumesc. Felicitari pentru operatiune. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am reusit sa schimb si eu bujiile.In mare parte este simplu,doar putina pricepere trebuie.

Deci ,motor T2,diesel.

1: Se incepe cu indepartarea capacului motor (pentru cine are).

2. Se deconecteaza bateria;

3. Se desfac piulitele care dau comanda la bujii. La mine pe fiecare bujie se gaseste cate un fir.Piulita de 8.

4. Optional, pentru siguranta, se poate pulveriza cu o solutie degripanta inainte de operatiune (cu macar 10-20 de minute inainte), asupra locasului bujiei... desi la 10-15 NM cat e data strangerea unei bujii nu prea are rost... dar sa zicem... ca precautie.

5. Cu o tubulara de 10 (motor T2), am desfacut bujia din locas... destul de usor.

6. Bujia noua se infileteaza de mana atat cat se poate, abia dupa aceea folositi cheia;

7. De aici incepe operatiunea inversa. Montati totul inapoi.

8. Nu orice bujie e buna, chiar daca corespunde standardelor. Comandati dupa un catalog de producator sau dupa codul original. Sunt (f) multe bujii compatibile dar nu arata si nici nu se comprta toate la fel. Si de principiu, se schimba toate 4, odata.

Asa este acum.

Cod piesa : 30862690

Asa a fost la inceput

ps: sper sa nu se supere Adi2727 pe mine:rolleyes:

cred ca era foarte. bine daca atasai si poze.ar oricum e si asa bine :P

Edited by radoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

in cateva zile am sa postez eu poze ptr a completa acest topic ptr cei ce vor sa incerce.imi trebuie doar o cheie ptr bujii si cateva grade in plus afara, ca ma dispera sa schimb pe frig..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.Cine ma ajuta cu un sfat pt a demonta o bujie la un V40/2001/1.9 d/102cp. celelalte 3 s-au demontat usor iar cea de la pistonul 3 nu vrea.am folosit solutii anti gripante dar degeaba,imi e frica sa nu o rup in chiuloasa.poate mai exista vreo solutie antigripanta mai puternica sau alta varianta .Va multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai bine dute la un servis ca au scule bune.Ce simtome tia dat masina de ai schimbat bujiile

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca de 1 an si ceva, le-a schimbat.....

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now