casmin

motor diesel pututros la turatii mici

13 posts in this topic

Am o problema cu masina mea, V40 din 2001, 1.9D de 85 kW, care nu mai trage cum trebuie. Sub 2400 de turatii abia se misca (se manifesta ca un motor pe carburator care nu e reglat cum trebuie, si atunci cand o calci la pana la podea se ineaca la inceput si abia apoi o ia din loc), peste 2400 merge si trage normal. Problema apare in special cand schimb viteza de la o treapta inferioara la o treapta superioara si dupa o perioada mai indelungata de timp de mers cu aceeasi treapta de viteza, dar sub 2400 de turatii.

Am fost cu ea la reprezentata Volvo din Brasov si baietii de acolo mi-au spus ca s-ar putea sa fie turbina sau catalizatorul infundat, asta dupa ce au pus-o pe tester si nu au gasit nicio alarma, niciun furtun din circuitul turbinei nu e spart si nici fum nu scoate.

Are cineva vreo idee? Valva EGR sau injectoarele pot avea asemenea manifestari? Orice parere e bine venita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic să-i cureţi EGR-ul, înainte de toate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Casmin vrei sa-mi spui ca au verificat parametrii motor și nu au găsit buba ? Imposibil :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

POate fi si chestia aia care deschide turbina / vreun furtun.Cu toate ca diagnoza ar fi trebuit sa iti spuna ce anume si unde..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Casmin vrei sa-mi spui ca au verificat parametrii motor și nu au găsit buba ? Imposibil :lol:

Ba eu cred că e revoltător de posibil, ţinând cont de colosalul grad de incompetenţă mioritică, în general şi de incompetenţă la capitolul Volvo, în special. Ar trebui să fie imposibil dar, din păcate, este aproape o regulă să nu se descopere cauza şi să fie abordat doar efectul. Cine n-a auzit "mergeţi aşa până pică de tot, că ne dăm seama, pe urmă, despre ce e vorba"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@victima: la mine nu mai tragea in nici un regim de turatie cand a ramas blocat egr-ul dupa ce l-am curatat...era mort, n-avea aer pt combustie

@dom electician: are motor d-ala la care te conectezi usor bre.

@dom doctor: ce semnatura ála master yoda ti-ai tras hihihi....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helllooooo, Chucky!!!! :lol:

N-am înţeles... după ce ai curăţat EGR-ul, trăgea mai rău? Nu aveai probleme şi cu catalizatorul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Chuck, pa tocmai ca are motor din ala la are nu a mers sa ma conectez dar de când ai trecut tu pe la mine am făcut update la scule, acum avem tot ce trebuie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@victima & dom doctor:

nu stiu din ce motiv s-a blocat egr-ul dupa ce l-am curatat si pe el si galeria de admisie. efectiv, de-abia miscam masina din loc. imi murea motorul, trebuia sa o tin din ambreiaj si sa accelerez f. tare ca sa plece. nici nu putea sa accelereze mai mult de 1500 rpm in mers. f. naspa situatie. am mers la nissan/renault, unde comitetu' de specialitate nu s-a putut conecta la minunatul meu calculator. insa au avut la indemana un dispozitiv electric la 12v alintat de catre ei "egr-fucker". practic este un aparat cat un pachet de tigari care se leaga la mufa din egr si il freaca cu o frecventa de ca. 100 impulsuri/minut. aceasta procedura il face sa-si dea drumul... :wub: da.. intrebandu-l pe mecanic "ce faci acolo?" acesta mi-a raspuns sec "ti-l frec..."

dupa aceasta procedura masina a mers normal. si care e morala povestirii?

-chiar si egr-ul mai are nevoie din cand in cand de sex.

@bg:

ma bucur ca te-ai descurcat. data viitoare cand ne intalnim sper sa ma vezi cu alta masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan G: problema mea a aparut mai de mult...in prima faza am fost la mecanicul meu, i-am descris problema si a pus testerul pe ea si acelasi raspuns am primit "nu am gasit nicio alarma in calculatorul masinii" - atunci am crezut ca nu are softul complet si nu poate vedea totul...vinerea trecuta am plecat la munte cu familia si pe DN1A, pe serpentinele de la Cheia un camion mergea mai repede ca mine (ceva de conceput pentru mine) si m-am decis sa merg la reprezentata Volvo din Brasov (am zis, ca fiind reprezentanta, are softul complet si o sa-mi spuna ce are masina)...surpriza, acelasi raspuns "nu am nicio alarma in calculator"...de data aceasta am fost si eu de fata si am vazut ca nu nicio alarma la sectiunea alarme...apoi, mecanicul, a spus ca poate e vreun furtun din circuitul turbinei spart...eu l-am intrebat daca nu trebuie sa aiba vreo alarma de presiune scazuta, daca e vreun un furtun spart, iar el mi-a raspuns ca modelul asta nu are asemenea alarme...asa o fi, dar mi se pare cam greu de crezut...acum daca au sau nu dreptate nu stiu...

daca stiti pe cineva care stie sa foloseasca softul de citit calculatorul masinii cum trebuie si sa-mi poata spuna ce are...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ia legatura cu bogdang, ca cica a facut update la scule. problema nu e din erorile pe care (nu) le scrie, sau alarme, cum le zici tu. trebuie facuta o diagnoza mai amananuntia unde iti citeste diversi parametrii(evntl. si in mers).

bafta.

Edited by LeChuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Casmin degeaba verifici erori stocate la o mașină, asta nu spune nimic, se face test in mers si se compara valorile cu unele de referință .

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai cam asta vreau sa fac...ma poti ajuta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now