marcellus

Probleme Clima Automata V40 2001 Phase II!

15 posts in this topic

Salutare prieteni!

Sper să primesc un sfat pertinent de la voi, deoarece momentan nu sunt în țară și nevastă-mea ...face și ea ce poate cu mașinuța mea...:-)

Avem un Volvo V40 din 2001 Phase II, cu climă automată, care arată cam așa (clima, nu mașina):

http://cgi.ebay.co.uk/Volvo-V40-S40-Heater-Control-Panel-Climate-123-/320582051292?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4aa42de5dc

Problema: când pornește butonul de comandă din partea stângă, care reglează nivelul de aer (1,2,3,4,) nu se întâmplă nimic. Când mută pe dezaburire, nu se întâmplă nimic...trebuie să deschidă geamul ca să se dezaburească.

Nevastă-mea s-a dus la service cu ea (un service din Cluj, care se pricepe le Volvo-uri, nu la reprezentanță) și s-au apucat baieții să o testeze. Inițial au crezut că e un releu , care se află sub torpedou(are formă patrată), problemă care am avut-o mai inainte și care după ce l-am schimbat, n-am mai avut probleme de mai bine de 1 an. Au pus un releu nou---> nimic, deci, nu releul e de vină. Au tot testat toate siguranțele, etc. și au ajuns la concluzia că blocul de comandă e de vină.

Eu mai am ceva piese de la un alt V40 unde am avut climă manuală și am zis să pună clima manuală deocamdată până găsesc una automată. Electricianul de acolo i-a zis nevestemii că nu se potrivește și că trebuie umblat la softul mașinii, etc.

A mai zis și altceva. Chiar dacă cumpăr un alt bloc de comandă pentru climă, ca și cel din imagine, va trebui resetat ceva în softul mașinii,operațiune care trebuie făcută la reprezentanță.

Din aceată situație putem extrage câteva întrebări:

1. Dacă întradevăr blocul de comandă e de vină? Pentru că dacă da, dau 90 lire și mi-l cumpar, nu asta-i problema. Este exact aceaiași discuție dintre medic și pacient, când medicul îi spune pacientului: trebuie să-ti scot un rinichi, că-i stricat...și pacientul în mod firesc se întreabă dacă acel organ este cel care trebuie scos și nu altul...:-)

2.În cazul în care blocul de comandă e de vină și-mi cumpăr altul (second-hand, firește) cât de complicat este să-l fac să meargă, dacă întradevăr are nevoie de re-softare?

3. De ce nu pot pune în loc un bloc de comandă cu climă manuală?

4.Dacă nu e blocul de comandă de vină, ce altceva ar putea să fie?

Orice sfat pertinent și eventual niște detalii de contact al unei persoane sau service care pot să-mi rezolve problema este de apreciat. Mai ales că se apropie iarna și este destul de greu să conduci cu geamul deschis.

Vă mulțumesc anticipat!

Cu respect,

Marcel Mustea

Edited by marcellus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recomandarea mea este sa mergi la reprezentanta si cu testerul din dotare se vede clar ce probleme sunt.

Daca iei un "climatronic" (ECC) trebuie sa fie apropiat cu ce ai tu pe masina, adica acelasi model (acelasi product number) si sa fie din acelasi an adica in cazul tau dupa 1999 (cod 30889558, 30612656, 3086358) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recomandarea mea este sa mergi la reprezentanta si cu testerul din dotare se vede clar ce probleme sunt.

Daca iei un "climatronic" (ECC) trebuie sa fie apropiat cu ce ai tu pe masina, adica acelasi model (acelasi product number) si sa fie din acelasi an adica in cazul tau dupa 1999 (cod 30889558, 30612656, 3086358) .

Poti sa vii sa il punem pe cel care il am eu si sa vedem daca iti merge sau nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atasat ai codurile corecte,alea de mai sus sunt gresite.

Daca mergi la reprezentanta se poate activa ventilatorul cu Dice si se pot vedea multe lucruri.

Vezi ca sunt mai multe coduri in functie daca ai scaune incalzite si/sau DSA.In principiu vad ca nu spune nimic de soft.

Cauta o clima dupa sau de 2001 si ar trebui sa mearga.

Clima V40 p2.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai ceva becuri care clipesc pe la recirculare, dezaburire, etc., cand pornesti motorul? Asa arata clima codurile de eroare...

Insa eu zic ca problema este mult mai simpla, si anume celebrul tranzistor :D . Vezi in link:

http://www.volvo-clu...cu-tranzistoru/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai ceva becuri care clipesc pe la recirculare, dezaburire, etc., cand pornesti motorul? Asa arata clima codurile de eroare...

Insa eu zic ca problema este mult mai simpla, si anume celebrul tranzistor :D . Vezi in link:

http://www.volvo-clu...cu-tranzistoru/

Sa stii ca si ei s-au gandit la acel tranzistor si l-au schumbat cu unul nou, dar nu merge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa vii sa il punem pe cel care il am eu si sa vedem daca iti merge sau nu.

Salutare maiestre, ma bucur ca il ai.

Ii spun nevestemii sa te sune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este am pus alte coduri din gresala, codurile din PDF sunt corecte .

@Marcellus

Vorbeste cu Rand pt ca este tot din Cluj si te poate ajuta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiindca veni vorba de asta, am si eu o situatie putin ciudata. Cand este pe AUTO, functioneaza normal pana cand il apuca o viteza maxima dupa care se calmeaza, apoi, cand si cand iar o ia razna dupa care merge bine. Ce o fi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ledurile de la ECC incep sa clipească ? Daca DA atunci este o problema la sistemul de climatizare .

Poate treci pe la mine vecine sa-mi arunc un ochi .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ledurile de la ECC incep sa clipească ? Daca DA atunci este o problema la sistemul de climatizare .

Poate treci pe la mine vecine sa-mi arunc un ochi .

La mine face ca la Popicu.

Are diferite turatii, dupa o regula doar de el (V40, 1,9 TD, 2002) stiuta. Nu se aprinde niciun LED, pe nicaieri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SAlutare,

in urma cu vreo 6 luni am schimbat si eu panoul de la clima,deoarece imi ramanea blocat pe cald!Chiar daca eu setam acolo rece,tot cald imi baga.Asa ca am luat decizia de a cumpara un alt panou.Totul a functionat perfect pana ieri cand,fiind pe rece(albastru) imi baga aer fierbinte.Chiar daca am rotit de mai multe ori de pe cald pe rece si invers nu s a intamplat nimic.Uneori chiar daca e setat pe rece,imi baga aer cald/fierbinte si dupa o anumita perioada isi revine la rece.

Mentionez ca panoul nu l am cumparat dupa codul celei care o aveam eu pe masina.

Coduri de eroare : ccm-0081 ccm-0012 ccm-0085

Panoul dat jos de mine avea urmatoarele coduri: 0142699g02 c1003

In cazul de fata,ce as putea sa fac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

In urma cu ceva timp am avut si eu aceasi problema descrisa de tine dar si cu butonul care regleaza nivelul de aer (mergea pe o singura treapta sau nu pe toate, nu mai tin minte)

Dupa ce am relipit potentiometri pe placa de baza au disparut problemele.

Acum, de fapt de anul trecut, am vazut ca butonul de aer cald/rece iar are toane, nu intotdeauna dar cand are dureaza cateva minute pana revine la selectia corecta.

O sa incerc sa il relipesc din nou poate nu l-am lipit foarte bine data trecuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa incerc si eu varianta propusa de tine,sa vedem daca functioneaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now