airkid

pompa de motorina

23 posts in this topic

Salutare! Am fost zilele trecute la un service pentru a efectua revizia la 90.000 km. Mi s-a spus ca pe pompa de motorina(pompa de inalta presiune, daca nu gresesc) se afla pilitura de fier. Solutia oferita a fost aceea de a o schimba, pompa costand undeva la 1000 de euro. As avea nevoie de niste sfaturi.Este normal ca o pompa de motorina al unui volvo c30, la 90.000 de km sa aiba asemenea probleme?Care ar fi cauzele producerii piliturii? Exista alte solutii? Respectiva problema duce obligatoriu la proasta functionare a pompei, implicit a masinii? Daca pompa are probleme, ele se vor transmite si injectoarelor? Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

E de la motorina problema, mai multe pot spune colegii cu experienta in ale dieselului. Sau poti citi direct aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles. Insa, avand in vedere ca la mine problema deja exista, presupun ca e cam tarziu sa aplic metoda respectiva. Ce anume as putea sa fac in situatia actuala? E atat de tragica precum imi pare mie? Adica, exista vreo solutie care sa nu ma coste cateva mii de euro?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, îţi pare tragică sau ţi s-a spus că e tragică situaţia? Simţi tu că merge maşina aiurea? Dacă nu, bagă 2T-ul şi vezi cât şpan găseşti la următorul schimb de filtru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina nu da semne ca ar avea vreo problema, merge ca in prima zi. Dar solutia pe care mi-au oferit-o oamenii de acolo, si anume schimbarea pompei, nu e tocmai vesela avand in vedere ca e 1000 euro. Pe de alta parte nu mi-au zis cand anume s-ar putea intampla ceva concret la masina. O sa bag de acum inainte 2T-ul. Altceva as mai putea face?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, e interesul lor să cumperi o pompă nouă. În locul tău, nu mi-aş face prea multe probleme, dacă maşina nu are simptome de boală. Ai putea, eventual, să testezi pompa. Caută un service specializat în injecţii. În Cluj, există aşa ceva, nu ştiu în Piteşti. Oricum, eu n-aş face nici aia, deocamdată.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt la facultate in Bucuresti. Presupun ca exista si aici asa ceva. O sa ma interesez. Pompa se poate 'curata'? Daca s-ar afla intr-o stare incipienta de 'boala', poate ca exista si alta solutie decat simpla schimbare a ei. Inca ceva, ce motorina recomanzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce zic eu că ar fi binevenită, în situaţia ta, ar fi o curăţare a rezervorului, ca să previi degradarea ulterioară a pompei cu eventualele depuneri de acolo, dar nici aia nu-i tocmai ieftină. Oricum, incomparabil mai avatajoasă decât o pompă nouă. Sunt vreo 5-6 ore de muncă, dacă ştiu eu bine.

Motorină nu pot recomanda, pot să-ţi spun ce prefer eu: Rompetrol, OMV/Petrom, în această ordine. Ultima pe listă e cea de la LukOil. În general, încerc să reţin nu doar staţia, ci chiar pompa de la care maşina-mi "spune" că primeşte motorină (mai) bună. Este un topic pe undeva, caută-l.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa incerc sa ma duc undeva pentru o expertiza, insa nu la o persoana care isi doreste doar sa imi ia banii. As vrea sa stiu, inainte de a face ceva concret, ce anume e cel mai indicat. Presupun ca e destul de greu de spus asta daca nu stiu exact cat de grava e situatia. Multumesc pentru sfaturi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! Am fost zilele trecute la un service pentru a efectua revizia la 90.000 km. Mi s-a spus ca pe pompa de motorina(pompa de inalta presiune, daca nu gresesc) se afla pilitura de fier. Solutia oferita a fost aceea de a o schimba, pompa costand undeva la 1000 de euro. As avea nevoie de niste sfaturi.Este normal ca o pompa de motorina al unui volvo c30, la 90.000 de km sa aiba asemenea probleme?Care ar fi cauzele producerii piliturii? Exista alte solutii? Respectiva problema duce obligatoriu la proasta functionare a pompei, implicit a masinii? Daca pompa are probleme, ele se vor transmite si injectoarelor? Multumesc anticipat!

;TEXTIERI;sau;FOLCLORISTI;asta ca sa fiu elegant.Textul asta se poarta prin atelierele Dacia(se produce la Pitesti,nimic personal)Nu umbla ei in pompa la revizie.Daca incepe sa scoata span merge prost pina la oprire.Uita povestea.Filtre la timp si carburant de calitate.Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu zic sa nu faci nimic.

Incepe sa folosesti 2t sau metabond, ca se curata singur tot sistemul.

Eventual, pentru o perioada schimba filtrele mai des. In special, cel de motorina.

La toate motoarele diesel gasesti span in filtru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Airkid stai linistit ca nu este dracul asa de negru, prima data trebuie sa cureti tot sistemul, adica rezervor, conducte dupa care poti folosii ulei 2T in motorina, ai un link mai sus .

Colegul Thor4Ever iti poate spune cum a gasit si el o gramada de pilitura in filtrul de motorina si dupa aproape un an de folosit ulei 2T cantitatea de pilitura a scazut considerabil, la fel ca si tine el nu a simtit nici o schimbare in functionarea motorului chiar daca avea pilitura in sistemul de injectie.

De asemenea poti schimba filtrul de motorina mai des si nu mai speli rezervorul, dupa cateva schimburi scapi de pilitura .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca o sa am bani acum pentru a curata sistemul. Abia am facut revizia si urmeaza ca saptamana viitoare sa schimb placutele de frana si un rulment. Voi incepe sa folosesc uleiul 2T, si ma gandesc sa schimb filtrul de motorina dupa 7-8 mii de km pentru a vedea daca s-a ameliorat problema. E bine sa bag de acum uleiul, sau sa astept sa termin motorina pe care o am acum in rezervor?

Va multumesc din nou! O saptamana buna tuturor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baga-i de acum nu mai lungi boala.Nu conteaza daca mai ai motorina in rezervor.Baga-i 300 ml de ulei dupa care bagi plinul si nu te mai doare capul ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa 3 plinuri o sa simți o schimbare, sa ne spui și noua cum evoluează problema .

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am gandit mai bine si m-am hotarat sa curat mai intai intregul sistem(rezervor, conducte..).Din sfaturile voastre si ale altora reiese ca ar ajuta mult treaba asta. Am vorbit deja, sambata ma voi duce sa rezolv problema.Nu stiu cat ma va costa, dar conteaza mai putin asta. Apoi la fiecare alimentare voi folosi 2T-ul. Legat de introducerea uleiului, are vreo importanta cand anume adaug? Inainte/dupa ce alimentez? O sa postez sambata impresii referitoare la procesul de curatare al rezervorului. Sper sa nu fie prea rau si intr-adevar sa se amelioreze 'problema'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bagi uleiul inainte sa alimentezi pt ca mai ramane pe gatul rezervorului fiind vascos, dupa ce bagi motorina peste se amesteca si ajunge tot in rezervor .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca nu are legatura cu topicul, dar nu am gasit nici unul referitor la piese pt volvo c30. Trebuie sa schimb un rulment spate dreapta. Am gasit FEBI la 4 milioane si in alta parte RUVILLE la 7 milioane, insa cel din urma era pe fata. Puteti sa-mi recomandati ceva anume? Ma refer la un loc de unde as putea cumpara la preturi 'mai bune', dar si un producator bun. Imi cer scuze pentru nerespectarea topicului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu îţi recomand asta. Chiar dacă nu e pe site vreo piesă, ia legătura cu dl. Midnight Caller şi te poate ajuta. Preţurile sunt atractive. Ca să-ţi faci o idee despre ce vorbesc: CLICK!

Altă variantă ar fi dl. Roberto.

A treia variantă.

Eu ţi-aş sugera să-ţi procuri VIDA şi pentru orice piesă cauţi să dai şi part number-ul. Orientativ, poţi căuta aproape orice, după part no., aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am curatat rezervorul. Era foarte curat, nici urma de pilitura. L-am intrebat si pe mecanicul respectiv ce parere are despre introducerea uleiului 2T in motorina si a spus ca ar strica injectoarele, ele fiind facute pentru o motorina mai putin vascoasa. Nu vreau sa credeti ca pun la indoiala cele spuse de voi, dar exista un asemenea pericol? Apoi, de ce la service-uri nu se recomanda o asemenea metoda pentru protejarea pompei si a injectoarelor? O sa alimentez de acum inainte de la Rompetrol (motorina cea mai scumpa, desi am inteles ca ar avea efect doar asupra vitezei, in comparatie cu diesel efix), voi schimba filtrul de motorina mai repede, insa vreau sa stiu sigur daca introducerea uleiului nu are si efecte daunatoare. Repet, nu spun ca e rau sau bun, dar auzind pareri divergente, vreau sa fiu convins ca asta e metoda potrivita. Spuneam anterior ca un mecanic mi-a sugerat ca trebuie sa schimb un rulment(era un zgomot la roata spate dreapta la viteza mica), am pus cauciurile de iarna si zgomotul a disparut. Probabil a fost 'bine intentionat', sau nepriceput, Ideea e ca mai bine intrebi mai multe persoane inainte de a actiona in vreun fel. Sper ca mesajul asta sa nu fie interpretat gresit. Multumesc pentru intelegere si o duminica placuta tuturor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai citeste aici sau aici si poate te vei convinge.Mecanicul normal ca a zis ca nu face bine,ca sa te lase sa iti pice pompa si sa te duci sa o schimbi la el :lol:

Si pe alte forumuri s-a discutat problema asta...Faci cum vrei acum!

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-ati convins!Se pare ca au mai fost persoane sceptice cu privire la aceasta metoda, Unii dintre ei chiar au fost chiar amuzanti, cel putin din punctul meu de vedere: 'Eu zic sa incercam sa bagam si niste vopsea de diferite nuante pentru ca atunci cand acceleram sa ramana in urma noastra un nor de fum in nuantele curcubeului ce va avea rolul de a-i bine dispune pe ceilalti participanti la trafic si a le infrumuseta ziua ;)'

Uleiul l-am cumparat. La urmatoarea alimentare voi adauga 2T-ul. Sper ca nu voi avea aceeasi soarta ca a initiatoruilui topicului 'sunt terminat'. Va voi tine la curent!

Multumesc!

Edited by airkid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now