larahau

Dimensiuni anvelope

34 posts in this topic

Peste putin timp voi vizita si eu RAR-ul pt inscrierea masinii.Problema e ca in talonul de la nemti ca dimensiuni la cauciucuri sunt trecute doar cele de 205/55 R16 90V.Pe site la Volvo producatorul arata ca se pot pune si jenti cu dimensiunile 7x17" si 7,5x18".Ei bine eu vreau ca RAR-ul sa imi treaca si dimensiunile cauciucurilor corespunzatoare acestor genti pentru volvo.Ca sa reusesc asta trebuie sa cer un document doveditor de la producator.Problema mea este ca nu gasesc nicarici ce dimensiuni de anvelope recomanda producatorul (Volvo) pentru aceste dimensiuni de jenti (7x17" si 7,5x18").Am nevoie de dimensiunile astea ca sa pot formula cererea catre volvo sa imi elibereze actul doveditor.

Daca stie cineva care sunt dimensiunile anvelopelor potrivite pe jante de 17 si 18 recomandate de Volvo va rog sa ma ajutati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut

vezi pe usita la rezervor ca trebuie sa scrie dimensiunile la pneuri

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut

vezi pe usita la rezervor ca trebuie sa scrie dimensiunile la pneuri

Poate ajuta si pe altii sa nu se mai deranjeze sa mearga pana la usa de la rezervor :) ca am mers eu o data :)

post-1859-035055600 1290537354_thumb.jpg

Totus era frumos daca se putea pune si 215/50 R17...mai late,mai stabila masina,mai...alea alea ca la R18cu45 se aplica regula GROAPA TAIE GUMA :blink:

Edited by larahau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva cate variante cu dimensiuni ale anvelopelor au voie sa treaca pe talon cei de la RAR?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva cate variante cu dimensiuni ale anvelopelor au voie sa treaca pe talon cei de la RAR?

In certificat nu mai scrie nici o dimensiune de anvelope,numai in carte cred ca 3-4 dimensiuni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca pe usa de la rezervor scrie acele dimensiuni nici nu conteaza ce scrie RARul in carte, oricine te opreste le arati "stickerul" si nu au ce comenta .

Nu cred ca se mai uita nimeni la roti din moment ce nu sunt trecute dimensiunile in talon si oricum nu esti obligat sa umblii cu C.I dupa tine .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ceau

Intradevar in talonul nou nu mai scrie dimensiunile la anvelope numai in civ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In talonul nou nu mai scrie nimic de dimensiunile rotilor, dar in CI scrie. Si la ITP, daca-i mai corect omul (si cica incep sa fie) o sa te respinga spunandu-ti de roti. Ca sa rezolvi problema, te duci la un dealer Volvo si-i zici sa iti dea adeverinta cu dimensiunile specificate de producator. Cu adeverinta, CI si masina mergi la RAR si iti trec baietii noile dimensiuni. Nu stiu cat costa, aflu mai spre seara cand ajung acasa. Asa la ITP nu mai comenteaza nimeni nimic.

In cazul tau specific, la inscriere le dai si adeverinta de la dealer si le spui sa-ti treaca toate dimensiunile.

My 0.02$

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare tuturor si scuze de offtopic(dar este urgent)

solicit spre inchiriere janta de V50 cu anvelopa 205/55 R16 pentru 1 zi !

trebuie sa fac o constatare la Primius Bucuresti, pentru geometrie.

Din pacate ei nu au una de schimb !!!

0723 65 87 65.

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca ne vedem din nou maine la Primus la Otopeni? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca ne vedem din nou maine la Primus la Otopeni? :smile:

auzi ?.....esti chiar rautacios!!!! ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-am spus eu - eu sunt inca aici la Primus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa-mi deschid si eu un punct de lucru acolo ?! ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare eu pe al meu Volvo V50 1.6 D 2006, dupa hartiuta de la rezervor pot sa pun urmatoarele dimensiuni : .....195/65/15.....205/55/16.....205/50/17.....215/45/18....in cartea de identitate sunt trecute dimensiunile : 195/65/15 90H.....205/55/16 90H....iar la rubrica mentiuni speciale am trecut 205/50/17 90H si exact fraza asta Pt. echip. cu anv. de iarna M+S - V. max. 160 km/h .....in talon (talonul este tipul nou fiindca masina am cumparato in mai 2011 de la cineva care o avea de noua luata din Romania) am trecuta doar mentiune speciala din CIV cu dimensiunile 205/50/17 90H si exact fraza asta Pt. echip. cu anv. de iarna M+S - V. max. 160 km/h, iar eu am roti pe 15 (a ramas dimensiunea asta de la vechiul proprietar) si am pus cauciucuri noi 195/65/15 91H General Altimax HP ...... Ce parere aveti de dimensiunea asta care o am pusa pe masina mea (Volvo V50 1.6 d 2006) si despe modelul si marca asta de cauciucuri ? ...... apropo lumea de pe aici ce dimesiuni de roti si cauciucuri aveti puse pe masina ?

Edited by dom79

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare eu pe al meu Volvo V50 1.6 D 2006, dupa hartiuta de la rezervor pot sa pun urmatoarele dimensiuni : .....195/65/15.....205/55/16.....205/50/17.....215/45/18....in cartea de identitate sunt trecute dimensiunile : 195/65/15 90H.....205/55/16 90H....iar la rubrica mentiuni speciale am trecut 205/50/17 90H si exact fraza asta Pt. echip. cu anv. de iarna M+S - V. max. 160 km/h .....in talon (talonul este tipul nou fiindca masina am cumparato in mai 2011 de la cineva care o avea de noua luata din Romania) am trecuta doar mentiune speciala din CIV cu dimensiunile 205/50/17 90H si exact fraza asta Pt. echip. cu anv. de iarna M+S - V. max. 160 km/h, iar eu am roti pe 15 (a ramas dimensiunea asta de la vechiul proprietar) si am pus cauciucuri noi 195/65/15 91H General Altimax HP ...... Ce parere aveti de dimensiunea asta care o am pusa pe masina mea (Volvo V50 1.6 d 2006) si despe modelul si marca asta de cauciucuri ? ...... apropo lumea de pe aici ce dimesiuni de roti si cauciucuri aveti puse pe masina ?

Am uitat sa mentionez ca, cauciucurile care leam pus pe masina General Altimax HP sunt facute in Franta (cel putin asta scrie pe ele :smile: Made in France)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tot pe V50 am 205/50/17 (cu jantele originale, dotare standard la Summum cred..) pentru vara si 205/55/16 de iarna. In carte am doar 15 si 16" trecute - la inmatriculare nu au comentat nimic (dar nici nu le-au trecut si pe astea :P).

Cat despre gumele tale, din review-uri par ok, cu mentiunea de un pic cam zgomotoase. La roti de 15, cred totusi ca merita sa dai un pic mai mult si sa iei ceva mai consacrat. Aproape de banii aia luai niste Continental si nu mai aveai de ce sa intrebi lumea de pareri :D. La 17 insa este alta problema, motiv pentru care eu am mers pe Barum Bravuris 2 - marca ma iieftina a lui Continental (si pana acum sunt multumit). La cele de iarna insa nu risc.

SI General Tire este tot din grupul Continental Ag..

Edited by Mihaipg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu personal pe V50 am 205/55/16 si sunt multumit.

Cauciucurile le aleg dupa rezultatele la teste si deobicei ma

uit pe site-ul expus mai jos. Acum Continental Premium Contact 2 parca.

Si daca tot a venit vorba de cauciucuri am sa va relatez ce am invatat la un curs

de conducere defensiva in Austria (ÖAMTC www.oeamtc.at - un club care chiar isi face treaba).

E imperios de necesar sa realizam cat de importante sunt cauciucurile. Ele sunt singurul contact cu

soseaua. Daca contactul cu soseaua nu e unul ce tinde catre ideal, nici controlul masinii

nu poate fi facut in conditii optime. Sa nu uitam ca la controlul masinii intervine reactia intarziata si

oricum (cu exceptia profesionistilor) putini isi controleaza masina perfect in conditii extreme - e nevoie de mult exercitiu.

Astfel cauciucurile isi spun cuvantul!

Recomand:

1. Cauciucuri noi tot la 3 ani.

(la teste aveam caucicururi luate noi de 3 ani si nu se comportau cum ar fi trebuit - la data respectiva au fost

pe locul 1 la diferite teste).

2. Verificati la cumparare data fabricatiei inscrise pe cauciuc. Comerciantii pot vinde cauciucuri cu o vechime de pana la 3 ani

(din cate stiu). Adica caucicururi care au fost tinute prin depozite si care, chiar daca nu au fost rulate se degradeaza - materialul isi

pierde din calitate. Mai apoi le mai ruleaza lumea 2-3 ani si deja au 6 ani vechime. Faptul ca au "carne" pe ele (cum zice romanul)

nu e tocmai un indiciu ca sunt inca bune.

3. Rand de vara si un rand de iarna.

4. Daca 2 din cauciucuri sunt mai bune, acelea se pun pe SPATE si cele mai rele pe fata, nu invers, cum fac pe la noi toti mecanicii.

E foarte important ca spatele masinii sa stea pe sosea si sa nu faca figuri.

Cine vrea sa-si bata un pic capul va spun 3 situatii:

Panta 10% inclinatie, apa din abundenta (curgea pe strada ca la o ploaie buna)

si va intreb in cati m credeti ca m-am oprit la urmatoarele viteze?

a ) 30 km/h

b ) 50 km/h

c ) 70 km/h

PS: In prealabil am avut taining de franare. Ar mai trebui luat in calcul ca eram pregatit sa franez la aparitia obstacolului,

adica stiam ca va aparea acel obstacol. Nu a trebuit sa virez, obstacolul fiind niste jeturi de apa- franarea a fost pe aceeasi directie -

frana pana in podea.

Acest test mi-a dat de gandit.

Rectific:

a ) 30 km/h

b ) 50 km/h

c ) 60 km/h

Edited by N3cks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anvelopele de vara michelin primacy hp dot xx11 pe 205/55/16.Le recomand .Iar de iarna vredestein wintrac extrem 215/55/16 pt le am luat sh dot xx09 si nu aveau 4 buc de 205.Dar si astea s f bune pe uscat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Panta 10% inclinatie, apa din abundenta (curgea pe strada ca la o ploaie buna)

si va intreb in cati m credeti ca m-am oprit la urmatoarele viteze?

a ) 30 km/h

b ) 50 km/h

c ) 70 km/h

PS: In prealabil am avut taining de franare. Ar mai trebui luat in calcul ca eram pregatit sa franez la aparitia obstacolului,

adica stiam ca va aparea acel obstacol. Nu a trebuit sa virez, obstacolul fiind niste jeturi de apa- franarea a fost pe aceeasi directie -

frana pana in podea."

La 30 km/h ai oprit in aproximativ 15-18 m ( daca esti meserias opresti cam dupa 13m)

La 50 km/h ai oprit in aproximativ 30-35 m ( daca esti meserias opresti cam dupa 27m)

La 70 km/h ai oprit in aproximativ 65-70 m ( daca esti meserias opresti cam dupa 60m)

Cine te-a invatat sa frinezi pina la podea , mai ales pe ud, nu te-a invatat bine ! Nici pe asfalt uscat nu se frineaza niciodata la podea ! (stiu ca e reflexul de a apasa la fund, insa trebe invatat piciorul sa nu mai apese la fund)

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tot pe V50 am 205/50/17 (cu jantele originale, dotare standard la Summum cred..) pentru vara si 205/55/16 de iarna. In carte am doar 15 si 16" trecute - la inmatriculare nu au comentat nimic (dar nici nu le-au trecut si pe astea :P).

Cat despre gumele tale, din review-uri par ok, cu mentiunea de un pic cam zgomotoase. La roti de 15, cred totusi ca merita sa dai un pic mai mult si sa iei ceva mai consacrat. Aproape de banii aia luai niste Continental si nu mai aveai de ce sa intrebi lumea de pareri :D. La 17 insa este alta problema, motiv pentru care eu am mers pe Barum Bravuris 2 - marca ma iieftina a lui Continental (si pana acum sunt multumit). La cele de iarna insa nu risc.

SI General Tire este tot din grupul Continental Ag..

Mie nu mi se par chiar zgomotoase am 2 puse noi de vreo 2800 km si am mai luat inca 2 acuma tot noi, leam luat asa in 2 etape in decursul a vreo 3 luni pt ca am avut o intelegere cu cineva pt acest model si miau iesit destul de ieftine, acuma tot o fi mai bune decat anvelope uzate :D si mie miar fi placut sa am pe 17 sau macar pe 16 dar na finantele de cand cu bebe mic se cam duc prin alte parti si miam zis macar totusi cauciucurile sa fie noi si starea tehnica a masini buna .

Edited by dom79

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Panta 10% inclinatie, apa din abundenta (curgea pe strada ca la o ploaie buna)

si va intreb in cati m credeti ca m-am oprit la urmatoarele viteze?

a ) 30 km/h

b ) 50 km/h

c ) 70 km/h

PS: In prealabil am avut taining de franare. Ar mai trebui luat in calcul ca eram pregatit sa franez la aparitia obstacolului,

adica stiam ca va aparea acel obstacol. Nu a trebuit sa virez, obstacolul fiind niste jeturi de apa- franarea a fost pe aceeasi directie -

frana pana in podea."

La 30 km/h ai oprit in aproximativ 15-18 m ( daca esti meserias opresti cam dupa 13m)

La 50 km/h ai oprit in aproximativ 30-35 m ( daca esti meserias opresti cam dupa 27m)

La 70 km/h ai oprit in aproximativ 65-70 m ( daca esti meserias opresti cam dupa 60m)

Cine te-a invatat sa frinezi pina la podea , mai ales pe ud, nu te-a invatat bine ! Nici pe asfalt uscat nu se frineaza niciodata la podea ! (stiu ca e reflexul de a apasa la fund, insa trebe invatat piciorul sa nu mai apese la fund)

Eu zic ca in moment ce ai ABS/ESP si alte minunatii si sub conditia ca NU iti moare motorul

poti sa apesi pana in fund. restul il fac optiunile alea. Nu degeaba nu poti dezactiva ESP

la aproape nicio masina. Adica la majoritatea poti dezactiva, dar in caz de urgenta se

va activa singur inapoi. Putine masini iti ofera sansa sa dezactivezi complet si in

principiu sunt acelea care de aceea le cumperi, sa poti face "minunatii" cu ele.

Ca raspuns:

30 km/h - 12 m

50 km/h - 74 m

60 km/h - 92 m

Cat despre franare, eu imi metin parerea ca la obstacol trebuie franat pana in fund.

Multi gresesc, pun frana partial si apoi realizeaza ca nu se vor opri si o apasa mai tare,

moment la care nu mai exista sansa sa se opreasca inainte obstacolului, fiind prea tarziu.

Tocmai pentru a putea frana asa e foarte importanta pozitia in scaun. Cand apesi frana

piciorul nu trebuie sa fie in extensie ci, in ciuda faptului ca apasa frana, el trebuie sa fie

indoit pentru a mai avea forta sa o tii acolo jos. Al doilea motiv, la un impact frontal

miciorul se rupe in 3 locuri, daca e surspins intins.

Edited by N3cks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intotdeauna se frineaza la maxim de la inceput ! Nu confunda maxim cu "la fund". Maxim inseamna ca frinarea masinii sa fie maxima (decelerare maxima) ceea ce NU se obtine apasind pedala de frina "la fund".

Cind intra abs-ul deja frinarea nu mai e maxima; pedala poate fi la fund insa frinarea e mai slaba. Se poate invata relativ usor sa frinezi FIX pina intra abs-ul, adica sa frinezi "la maxim".

Un exemplu care sa sustina ceea ce am spus io mai sus e faptul ca volvo are un sistem de frinare de urgenta care , la o frinare brusca si violenta, lasa pedala de frina sa se duca la fund (facindu-te si pe tine ca sofer sa te simti cu chilotii in vine) , astfel incit masina va frina EXACT pina intra abs-ul, adica maxim. Soferul poate apasa cit vrea el pe frina, masina a preluat controlul pina la ridicarea piciorului de pe pedalade frina ! Incearca si vei fi surprins !

Ca raspuns:

30 km/h - 12 m FOARTE BINE ! (15-18)

50 km/h - 74 m FOARTE SLAB ( 30-35)

70 km/h - 92 m SLABUT (65-70)

Motivul pentru care la 50km/h si la 70 km/h ai avut o distanta de frinare asa de mare (la 50km/h chiar mai mult de DUBLU fata de normal) este chiar faptul ca ai frinat la fund !!!

Ce s-a intimplat ? Ai pierdut spatele care a intrat in acvaplanare si n-a mai frinat deloc. Abs-ul n-are carte ! A vazut ca ai blocat puntea spate si a eliberat complet rotile de pe acea punte ! Cu alte cuvinte : daca apasai progresiv pe pedala de frina n-ai mai fi facut un asa de violent transfer de masa pe puntea fata si ai fi frinat mai putin cu fata , insa ar fi frinat si spatele, in total forta de frinare ar fi fost mai mare si te-ai fi oprit mai repede !!

Spune-le instructorilor d-acolo sa frineze ei cum te invata pe tine ! Tu, nu mai frina niciodata "la fund " ,ci "la maxim".

Daca-mi dadeai mie o bere era mai ieftin ! :smile:

Pe polei io frinez de la 30 km/h pina la dead stop cu o dacie 1300 (oricare ar fi ea, mai ales sa nu aiba abs, poate avea si cauciucuri de vara) intr-o distanta mai mica decit frinezi tu cu orice volvo vrei tu chiar cu cauciucuri de iarna. :)

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am observat si diferente mari la franare intre s40 vs corsa d,golf 4,dacie,voyager,mazda 2(incercate de curand)La toate la o scurta si usoara apasare de pedala te pune n bot pt cand la volvo franarea este muult mai confortabila dar in acelasi timp eficienta.Inca nu am testat franarea prin apasarea la maxim(brusc) a pedalei sa vad cand/cum imi intra absul sau sa scartaie rotile dar apasand controlat si tare pedala masina se opreste fff rpd fara scartait de roti.Ceva de genul am observat si la ff2 unde aveam EBA.

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intotdeauna se frineaza la maxim de la inceput ! Nu confunda maxim cu "la fund". Maxim inseamna ca frinarea masinii sa fie maxima (decelerare maxima) ceea ce NU se obtine apasind pedala de frina "la fund".

Cind intra abs-ul deja frinarea nu mai e maxima; pedala poate fi la fund insa frinarea e mai slaba. Se poate invata relativ usor sa frinezi FIX pina intra abs-ul, adica sa frinezi "la maxim".

Un exemplu care sa sustina ceea ce am spus io mai sus e faptul ca volvo are un sistem de frinare de urgenta care , la o frinare brusca si violenta, lasa pedala de frina sa se duca la fund (facindu-te si pe tine ca sofer sa te simti cu chilotii in vine) , astfel incit masina va frina EXACT pina intra abs-ul, adica maxim. Soferul poate apasa cit vrea el pe frina, masina a preluat controlul pina la ridicarea piciorului de pe pedalade frina ! Incearca si vei fi surprins !

Motivul pentru care la 50km/h si la 70 km/h ai avut o distanta de frinare asa de mare (la 50km/h chiar mai mult de DUBLU fata de normal) este chiar faptul ca ai frinat la fund !!!

Ce s-a intimplat ? Ai pierdut spatele care a intrat in acvaplanare si n-a mai frinat deloc. Abs-ul n-are carte ! A vazut ca ai blocat puntea spate si a eliberat complet rotile de pe acea punte ! Cu alte cuvinte : daca apasai progresiv pe pedala de frina n-ai mai fi facut un asa de violent transfer de masa pe puntea fata si ai fi frinat mai putin cu fata , insa ar fi frinat si spatele, in total forta de frinare ar fi fost mai mare si te-ai fi oprit mai repede !!

Spune-le instructorilor d-acolo sa frineze ei cum te invata pe tine ! Tu, nu mai frina niciodata "la fund " ,ci "la maxim".

Daca-mi dadeai mie o bere era mai ieftin ! :smile:

Pe polei io frinez de la 30 km/h pina la dead stop cu o dacie 1300 (oricare ar fi ea, mai ales sa nu aiba abs, poate avea si cauciucuri de vara) intr-o distanta mai mica decit frinezi tu cu orice volvo vrei tu chiar cu cauciucuri de iarna. :smile:

Sa inteleg ca recomanzi o franare pana la limita ABS-ului? Aceea ar fi franarea ideala, maxima?

Daca e asa, inteleg ce zici, dar nu cred ca intr-o situatie reala as fi in stare sa gasesc acel punct, fara

sa trec pe activarea ABS-ului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now