ScorpionulRazvan

Zgomot (clonc) stanga fata la denivelari

20 posts in this topic

Salutare, volvisti! V-am descoperit nu de mult timp si sunt incantat sa vad dezbateri atat de interesante despre problemele cu care ne confruntam. Ma bucur ca existati! ... Pentru prima data, indraznesc sa va cer ajutorul intr-o problema: Cand trec peste o denivelare mai accentuata (santuri,damburi), se aude un cloncanit ca de oala,undeva pe stanga fata. Ciudat e, ca nu intotdeauna. Am fost la service, mi-au dat scutul jos si au zis ca nu se "vede" nimic! Ce credeti ca e?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă e un sunet ca de tablă, ar putea fi o problemă (minoră) cu apărătoarea discului de frână. Încearcă să o îndepărtezi puţin de lângă disc, manual.

Nu face zgomot mereu! E ca o talanga, ca si cum ar atarna un pendul, si la balansarea masinii s-ar lovi de tabla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil flansa\rulment amortizor.

Nu caraie sau scoate zgomote ciudate cateodata cand iei volan pe loc ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau bucse bara stabilizatoare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zgomotul asta il am si eu de un an si ceva.am schimbat tot ce era de schimbat.cand apare cand dispare.bielete antiruliu,bucsa cap telescop,pivoti,tot setul de tampoane motor etc etc...parerea mea este ca zgomotul este facut de tripoda care cumva la denivelari se departeaza cam mult de cutie.acest zgomot apare in general la diferentele de nivel intre roti.zgomotul este ca si un gong pe interiorul aripii...ma dispera dar m-am obisnuit.si nici nu face tot timpul...e prezent atat stanga cat si dreapta!

Edited by balanelalexandru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil flansa\rulment amortizor.

Nu caraie sau scoate zgomote ciudate cateodata cand iei volan pe loc ?

Sau bucse bara stabilizatoare...

Si eu am problema asta si am schimbat cam tot pe fata, in afara de ce au spus colegii mai sus: flansa amortizor si bucsi bara stabilizatoare.

O sa incep cu bucsile de la bara, e cel mai simplu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zgomotul asta il am si eu de un an si ceva.am schimbat tot ce era de schimbat.cand apare cand dispare.bielete antiruliu,bucsa cap telescop,pivoti,tot setul de tampoane motor etc etc...parerea mea este ca zgomotul este facut de tripoda care cumva la denivelari se departeaza cam mult de cutie.acest zgomot apare in general la diferentele de nivel intre roti.zgomotul este ca si un gong pe interiorul aripii...ma dispera dar m-am obisnuit.si nici nu face tot timpul...e prezent atat stanga cat si dreapta!

Este exact cum ai descris, Alex!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am problema asta si am schimbat cam tot pe fata, in afara de ce au spus colegii mai sus: flansa amortizor si bucsi bara stabilizatoare.

O sa incep cu bucsile de la bara, e cel mai simplu.

Adi2727, dacă schimbi bucsile de la bara stabilizatoare, te rog sa ne dai de stire care-i rezultatul, dacă nu reusesc sa le schimb eu intre timp! .... Va multumesc tuturor! Volvo for ever!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi2727, dacă schimbi bucsile de la bara stabilizatoare, te rog sa ne dai de stire care-i rezultatul, dacă nu reusesc sa le schimb eu intre timp! .... Va multumesc tuturor! Volvo for ever!!!

Ieri am fost la service si am dat o tura cu mecanicul, ca sa ii arat cum face.

Ciudat e ca azi, se aude sensibil mai tare ca ieri si e un zgmotot prea urat, ca sa provina de la o bucsa atat de mititica ca cea de la bara stabilizatoare.

Si la mine, pe stanga se aude mai tare si incep sa banuiesc, ca mesterul nu a montat corect bucsile de la brate... Dar inainte sa il pun sa imi desfaca bratul, o sa schimb si bucsile de la antiruliu.

Va tin la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am fost la service si am dat o tura cu mecanicul, ca sa ii arat cum face.

Ciudat e ca azi, se aude sensibil mai tare ca ieri si e un zgmotot prea urat, ca sa provina de la o bucsa atat de mititica ca cea de la bara stabilizatoare.

Si la mine, pe stanga se aude mai tare si incep sa banuiesc, ca mesterul nu a montat corect bucsile de la brate... Dar inainte sa il pun sa imi desfaca bratul, o sa schimb si bucsile de la antiruliu.

Va tin la curent.

Zgomotul asta e specific s 60ului.dar in fine...va asigur eu ca bucsile mele de la bara de torsiune nu au nici pe dracu' si bieletele antiruliu sunt noi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi2727, dacă schimbi bucsile de la bara stabilizatoare, te rog sa ne dai de stire care-i rezultatul, dacă nu reusesc sa le schimb eu intre timp! .... Va multumesc tuturor! Volvo for ever!!!

Am schimbat bucsile si am mai strans un suport motor care era slabit.

Ceva-ceva s-a mai atenuat zgomotul dar mare lucru nu am rezolvat.

Habar nu am care e fenomenul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu vin cu ipoteza ca e de la mansonul(teaca) de pe capatul arcului(dinspre sol), unde se sprijina pe talerul amortizorului. S-a uzat si cateodata, cand nu sta presat, arcul loveste direct pe taler.

Pun pariu ca nu ati demontat si separat arcurile de pe amortizoare incat sa vedeti cum arata tecile.

Nu costa mult, vreo 50lei originale, dar pentru inceput ca sa va convingeti daca de la asta e incercati sa puneti pe arc o bucata subtire de furtun cu diametru apropiat, numai ca o sa fie munca de doua ori.. Ia zi-le dom' Musashi1973!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca ai dreptate, Andreos, la mine spira de la baza arcului e aproape lipita de marginea tablei talonului. Dupa sarbatori ma voi convinge practic. Asa mi-a zis si Musashi! Multumiri si LA MULTI ANI ! , volvisti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine a fost telescopul. Dupa ce l-am schimbat am constatat ca la capat de cursa scapa gazul. In modul de lucru revenea singur, dar avea anomalia la capatul cursei. Si bineinteles una bucata antiruliu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce marca de amortizor i-ai pus? Le-ai schimbat pe amandoua, nu? Acelasi cloncanit era si la tine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La platforma S80 se vede clar atunci cand amortizorul are probleme, pur si simplu e curs . Totusi sa bata la cap de cursa sunt putine cazuri, de obicei doar topaie si da o senzatie de nesiguranta cand mergi pe un drum denivelat .

Bieletele si mie mi-au facut probleme, pur si simplu aveam un cloncanit la orice denivelare .

Share this post


Link to post
Share on other sites

La platforma S80 se vede clar atunci cand amortizorul are probleme, pur si simplu e curs .

M-am uitat la amortizoarele de pe fata si praful de pe corpul lor e umezit cu un lichid uleios (mi-am dat seama ca e uleios doar cand am pus degetele), incepand de sub burduful de cauciuc si pana aproape de talerul arcului (la cel de pe dreapta pana sub taler). Banuiesc ca sunt "curse". Asta inseamna ca nu mai lucreaza de loc sau mai pot fi folosite ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai pot fi folosite o perioadă relativ scurtă, pe distanţe scurte, la viteze mici şi cu curbe puţine, pentru că, în orice moment, ai şanse să cedeze complet unul din ele şi să te trezeşti în şanţ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună seara! Am și eu o întrebare. Am un Volvo XC90-2006-hidramat, atunci când sunt la semafor, spre exemplu, și accelerez foarte tare, ca sa zic așa... scoate un sunet foarte ciudat, ca și cum se dezmembrează masina, sunet puternic, presupun ca este de la cutie, e posibil sa aibă probleme? Nu găsesc nicăieri aceasta informație și înainte de a consulta un mecanic, vroiam sa aflu câteva păreri. Mulțumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now