hunter

releu bujii incandescente

8 posts in this topic

salut. am revenit si eu cu o problema legata de v40-ul meu. 1.9 td pahse 1 din 1997. aveti idee pe unde este ascuns releul de la bujiile incandescente pentru ca nu vrea sa imi mai porneasca decat trasa. va multumesc. poate aveti vreo schita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-i nevoie de nicio schita.Chiar acum am la mine masina fratelui meu pentru o revizie,cu care ocazie am gasit toate bujiile rupte.

Releul il vezi fixat de peretele de foc.Adica ridici capota,iar chiar pe centru,spre parbriz,este o cutie neagra cam cat 2 pachete de tigari alaturate.Ala este releul de bujii.Releul alimenteaza bujiile 2 cate 2(1+3 si 2+4),prin 2 fire,unul roz si unul verde.Pentru control se separa firele de bujii,avand grija sa nu scapi piulitele.Apoi se masoara rezistenta bujiilor cu un multimetru,iar rezistenta trebuie sa fie sub 1 ohm.

Nu se foloseste metoda firului pus pe bujie ca sa faca scanteie pentru ca asta nu arata si calitatea bujiei(puterea ei de incalzire).Daca s-a pus una sau mai multe bujii de putere mai mica,astea nu se vor incalzi in timpul relativ scurt semnalat de becul din bord,iar la cilindrii respectivi vor fi ca si inexistente.

In cazul meu,am folosit niste bujii de Ford,care sunt la fel de rapide,dar au electrodul cu 3-4 mm mai lung.Intra perfect in anticamera,fara sa ajunga la perete,dar pentru ca asa este calculat spatiul intre chiulasa si pompa de injectie,ca sa le pot baga,a trebuit sa scurtez 3-4 mm filetul cel mic al bujiilor la 2 dintre ele.N-a fost nicio problema,mai ales ca am rezolvat chestiunea cu costuri minime,cand putea sa coste si 200 lei.Si mai sunt si bujii de marca.Acum astept si pe altii cu acest motor ca mai am vreo 5 bujii.

In final mai spun urmatoarele:releul se verifica controland existenta tensiunii la bujii,cu contactul pus.Pentru ca sistemul este cu postancalzire,dupa ce s-a stins martorul din bord care arata ca bujiile s-au incalzit suficient pentru a putea porni motorul,bujiile sunt alimentate cu tensiune(deci raman in functiune)inca cateva secunde,acesta fiind un precursor al metodelor antipoluare actuale(continua scurt timp incalzirea aerului aspirat dupa pornirea motorului,pentru a reduce fumul produs la pornire)

Edited by nluncasu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Releul se strica greu dar in cazul tau, la cate modifcari ai facut... cine stie.

Eu zic ca nu e de la releu. In doua bujii, uitate acolo din fabrica, mie imi pornea la sfert si la -25.

E raport f mare de compresie la injectie indirecta, de la 20:1 in sus...

Mai degraba pare o problema de imobilizator sau ceva solenoid de la pompa de injectie... ori aer pe traseu.

Sa ne spui care a fost problema.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cum am spus problema era de la releul de la bujiile incandescente. Ai dreptate releul se strica greu dar dupa 10 - 11 ani cred ca era si cazul sa se strice. Imobilizatorul nu avea cum sa fie pentru la o problema cu imobilizatorul motorul iti porneste si apoi ti-l opreste imediat dupa 10 secunde. cum poti testa acest lucru? scoate cipul din cheie si departeaza-l de inelul de cauciuc de la contact cca 1m. ai sa vezi consecintele. nu pot sa va spun unde se afla cu exactitate releul ca nu l-am schimbat eu ci cei de la volvo kaiserslautern germania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Releul se strica greu,dar atunci cand o face nu mai tine cont de vreme :slap: .

Se pare ca s a stricat si la mine.Am masurat mufele,curent vine..Bujiile le am schimbat anul trecut.

Nu imi mai ramane decat sa probez un alt releu.

Atasez un filmulet cu "fapta".

Ca timp de "operare",mi se pare foarte scurt!Chiar daca temperatura exterioara este scazuta..sa zicem 2 grade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva de cine este comandata stingerea becului de la bujii(ma refer la 1.9d)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La masina ta informatia vine din ECM .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now