opus

Incalzire scaune...

47 posts in this topic

Presupun ca in majoritatea cazurilor ,daca ledul indica functionarea incalzirii din scaune dar caldura nu se simte atunci nu ramane decat sa cautati firul rupt de sub scaun...........sunt doua fire care sunt conectate la un senzor de temperatura care se afla intr-o adancitura in burete, in partea de jos a scaunului..........la mine un fir era rupt de pe papuc iar celalalt avea rupt piciorul de pe senzor pe care intra papucul....fara senzor nu incercati pt ca nu va veti pute aseza pe scaun .........se incalzeste cam dupa 30 secunde....si e al naibi de bine ;)

post-232-12877845455882_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu esti un om norocos, la mine sint varza firele de sub scaune, dezlipite, rupte - macelari, nu alta - cei care au avut masina...Macar daca as gasi pe cineva (caruia ii merg) sa faca o poza buna cu toate firele, culorile lor si ce volti a gasit pe-acolo, unde duc, etc.  Ar fi de mare ajutor...dar a venit iarna si nu cred ca o sa ma ajute cineva.

Ledul de la buton se aprinde, sub scaun am dat de un "+12 volti",dar cred ca a fost o problema si cineva a taiat pe-acolo cum l-a dus capul ala prost.M-am uitat pe o schema, dar nu am inteles mare lucru - ptr. ca firele de sub scaun nu ma ajuta deloc, macar daca erau la locul lor citeva...Ar trebui sa merg peste ala de la care am luat-o si sa-l pun sa le lege la loc.Si in anuntul dat scria full options...scaune incalzite, etc. Incalzite de nervi, poate. >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

I-ti trimit maine poze.....le voi face cat mai detaliate pt a gasi o modalitate de a-ti rezolva problema fara implicare de electician auto :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-ati dat tema pt acasa, scaunele mele functionau iarna trecuta, acum ca a venit frigul m-am gandit si eu intr-o dimineata sa ma incalzesc pe "coaja", astept eu ce astept si....surpriza incalzirea in scaune nu mai functioneaza, cu toate ca martorii aia se aprind, am verifcat sigurantele, sunt bune, m-am uitat sub scaun, firele in regula, papucii in regula si....am lasato moarta ca tare mai batea vantul.. Cred ca o sa trebuiasca sa verific cu un aparat de masura, macar sa vad daca mai vin ceva "curenti" pe acolo. Daca nu....nu stiu ce sa-i fac, o exista vreune releu care comanda toata smecheria.... :-\ . daca  gasiti ceva documentatie despre asta sa ma anuntati si pe mine, ca tare bine era cand se incalzeau  ;D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa ma uit astazi pe schema electrica de la masina ta sa vedem ce poate fi acolo...Dar dupa-amiaza cand ajung acasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arunca o privire si vezi ce regasesti pe sub scaunul tau.........

post-232-12877845457116_thumb.jpg

post-232-12877845457619_thumb.jpg

post-232-12877845458138_thumb.jpg

post-232-12877845458783_thumb.jpg

post-232-12877845459438_thumb.jpg

post-232-12877845459952_thumb.jpg

post-232-12877845460546_thumb.jpg

post-232-12877845461273_thumb.jpg

post-232-12877845461774_thumb.jpg

post-232-12877845462269_thumb.jpg

post-232-12877845462766_thumb.jpg

post-232-12877845463268_thumb.jpg

post-232-12877845463745_thumb.jpg

post-232-12877845464229_thumb.jpg

post-232-12877845464781_thumb.jpg

post-232-12877845465421_thumb.jpg

post-232-12877845465966_thumb.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pt poze opus, ce este sub scaun....am vazut dar nu am gasit neregula, acolo toate par OK. Sa vad ce zice si budulan dupa ce se uita pe schema electrica. Multam anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate ajuta...

post-232-12877845466573_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok volvo460....poate sunt de vreun folos lui Matrixx...

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-au uitat pe schema, daca spui ca sub scaune toate firele sunt in regula mai ramane varianta de relee. Verifica te rog daca auzi un "tac" in zona releelor cand apesi butonul de incalzire, a si sa nu uit sigurantele F28(7,5A) si F6(20A). Daca nu, e ars un releu. Daca nu stii unde sunt releele iti trimit o poza din AutoData cu locatia lui aproximativa. si poate te ajuta si baietii sa-l schimbi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigurantele sunt verificate toate, nu am stiut care siguranta este si le-am scos pe toate, nu aud nici un tacanit, mai putin pe ala care sta pe scaunul soferului ;D deci nu imi functioneaza un releu....unde sunt? ca eu nu am vazut niciunul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opus, mii de multumiri ptr. poze ! Am sa incerc maine - pe lumina (sper sa nu ploua), cu pozele printate sa-mi dau seama mai bine ce se intimpla sub scaunele mele.

Din poze - un lucru e sigur: la tine toate par la locul lor - iar la mine...e varza  :(

Chestia aia alba-care pare ca un cerc alb plin - din plastic (eu nu o am) cred ca ascunde acel termostat de care-ti spuneam ca nu stiu unde este, care intrerupe tensiunea dupa un timp...

Am gasit si o schema, sper sa fie aceleasi culori macar - sa incerc sa vad ce tensiuni merg pe-acolo, ce rezistenta are heater-ul scaunului(sper sa nu fie scurtcircuitat)...termostatul ala e mai greu de gasit, poate improvizez ceva - un timer cu un releu - care sa inchida tensiunea dupa ceva timp - sa nu iau foc in scaune  :o

Am de lucru, ce mai... pacat ca nu am mi-am dat seama ca nu merg scaunele astea atunci in vara, cind am cumparat masina, ca-i mai scadeam din pret proprietarului  :D

Numai bine si inca o data multumesc ptr. poze!

P.s. Am citit pe forumurile externe ca au fost rechemate (recall) in service-ul lor

post-495-1287784546989_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atasez o imagine, In AutoData locatia 24 e pentru releuri, din cate vad sub volan.

post-0-1287784547401_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, o sa studiez problema mai amanutit, sper sa gasesc minunea aia de releu sa vad daca este alimentat si daca cupleaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matrixx.....schema e foarte probabil cea buna, culorile firelor se potrivesc...........referitor la acel termocuplu incearca sa gasesti gaura din buretele scaunului s-ar putea ca termocuplu sa fie la locul lui si doar firele sunt cazute ,rupte de pe el...........plasticul acela alb si rotund este singurul lucru care il tine sa nu cada din burete diametrul plasticului find putin mai mare decat cel a-l gaurii din burete....merita sa incerci sa i-l cauti

post-232-12877845475559_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am iesit la masina, chitit sa repar incalzirea scaunului soferului, macar.Am printat pozele de la Opus, am luat aparatul de masura si am trecut la treaba. A urmat o inspectie amanuntita (pozitii de lucru super nashpa - am incercat si prin fata scaunului si prin spate, cu picioarele pe sus,etc - daca treceau niste femei pe-acolo precis le dadeam niste idei pentru noaptea care vine). ;)

Am schimbat siguranta originala cu una mai mica (sa nu ia foc ceva daca fac vreun scurt).Am urmarit unde se duce +ul si prima surpriza:intra undeva in buretele de dedesubt.Hopa - aici am gasit ratacit acel termostat montat in rozeta aia alba de plastic - dar caruia papucii ii erau rupti, smulse firele care atirnau pe acolo.Ma si mir ca nu s-au atins intre ele, sa faca vreun scurt...Am pus papuci noi la termostat si am urmarit schema electrica indeaproape.Marele noroc a fost ca nu s-a umblat la culorile firelor, erau ca in schema. A doua surpriza - placuta ce-i drept a fost cind am apasat butonul si cam dupa 1 minut (parca) am simtit o oarecare incalzire.Opus zicea ca dupa 30 secunde incep, la mine cred ca a fost un pic mai mult.Am reusit sa indes la loc rozeta aia cu termostat (sper sa-l fi pus cum trebuie, probabil ca trebuie sa fie aproape de rezistenta scaunului, ca sa-i transmita caldura si sa-l faca sa intrerupa curentul) si l-am lasat sa mearga, sa vad ce se petrece. Scaunul se incalzeste - acum nu stiu cit de tare ar trebui, dar se simte la palma, doar la mijloc-jos si pe spatar.

Opus, mi-ai fost de ajutor, omule. Cind poti, poate imi zici si mie cam dupa cit timp intra temostatul care taie tensiunea, ca nu stiu  ;).O fi in legatura si cu temperatura din masina, parca am citit undeva acest lucru, ca vara nu se incalzesc scaunele...

Cind o sa am timp, o sa ma uit si la scaunul din dreapta, sa-l rezolv, ca se anunta o iarna grea  :D

Scuze daca am scris asa mult, insa ma simt bine dupa aceasta realizare  : 8)

Numai bine !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bucur ca ai reusit...........urmeaza sa i-mi dau parerea referitor la cam cand itra in functiune termostatul.............de cand l-am reparat am fost atent doar la cat de bine e cu scaunul incalzit nu si la timpul cand a-r intrerupe curentul termostatul........bafta si la scaunul din dreapta si nu uita nici de cele din spate......stiu ca acum feciorasul tau sta deocamdata in scaunul pt copii...dar inca un pic si are nevoie si el de caldura ....si de la scaun ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desi nu cunosc masina asta bine incerc sa va ajut si eu cu un sfat... Termostatul trebuie sa fie simplu de verificat. La o anumita temperatura inchide circuitul, normal fiind deschis. Asa ca se poate verifica cu un aparat de masura si o bricheta. Matrixxx stii despre ce vorbesc, pui aparatul de masura (setat pe continuitate) pe cele doua fire de la termostat si il incalzesti cu bricheta. Daca atunci cand se incalzeste se inchide circuitul, termostatul e bun. Acuma la ce temperatura deschide, se poate vedea cu un termometru auto, din ala ce are un senzor exterior pe care il pui pe termostat sa masoare, se poate aproxima astfel la ce temperatura inchide circuitul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Nu e neaparata nevoie sa functioneze termostatul asa. Daca acesta e pus in serie cu rezistenta de la incalzirea in scaune, e cum a spus Alin. Daca exista macar UN fir separat pentru termostat (poate avea tot sistemul masa comuna), atunci acel termostat poate fi de fapt un RTD (Rezistenta Termo-Dependenta) care-si modifica rezistivitatea in functie de temperatura din scaun. Calculatorul citeste rezistenta -> E sub un prag -> Continua sa bage curent in rezistenta din scaun. Ciclul se repeta pana la o valoare prestabilita, moment in care calculatorul inchide releul de alimentare a rezistentei din scaun pana cand RTD-ul ajunge din nou la o valoare. Diferenta de 2-3 grade intre ciclul de incalzire si racire se numeste histerezis

    La S40/V40 poate fi reglata din software aceasta temperatura, ceea ce ma face sa cred ca termostatul acela nu e de o valoare "batuta in cuie". In plus, e destul de peste mana tehnic vorbind sa realizezi o piesa care sa duca un curent mare si sa si sa fie si precisa in acelasi timp sa nu-ti ia foc fesele... Stiu, ne putem gandi la o piesa in genul releului de semnal de Dacie care functiona cu un bimetal, dar daca veti cauta o schema veti vedea ca e destul de complicat. Plus ca nu poti compara 2 becuri a cate 21W fiecare care clipesc o data pe secunda cu ditamai rezistenta din scaun, care mai trebuie si incalzita constant vreo 2 minute pana ar decupla releul din nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pus aparatul de masura pe firele ce duc la incalzitoarele din scaun. Si au tensiune de 12 V pe ele, cu toate ca nu se aude nici un releu cupland. Se pare ca problema este mai urata....cred ca o las balta pana se incalzeste afara chiar daca este f probabil sa nu mai beneficiez eu de incalzirea scunelor iarna viitoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, Midnight asa e - termostatul e pus in serie cu rezistentele scaunelor (si ele la rindul lor inseriate). O sa incerc cu bricheta  :D

Aseara m-am tot jucat la incalzirea aia (daca tot am facut-o sa mearga) si am observat ca ii trebuie vreo 2-3 minute sa se simta caldura - poate din cauza pielii de pe scaune (mai groasa ca textilul ??? ) se simte asa.

Am citit ca au fost probleme (rechemari in service-uri) ptr. 850-uri, ca aveau un termostat care intrerupea pe la 45-47 de grade  si in timp se deteriora sau chiar ardea scaunul. Le-au inlocuit cu altele care mentin temperatura pe la 37 (corpul uman) si de-aia nu se mai simt asa de fierbinti. Poate al meu e de-asta mai nou - desi ma indoiesc ca la noi in tara s-au facut la Primus rechemari (gratissss) ptr. 850-uri  ;)      Oricum, MERGE si e foarte bine :D

Ptr.volvo 460  - nu cred sa aiba releu (vezi schema postata de mine), nici la mine nu are. Siguranta,intrerupator(cu led),termostat si rezistente. Daca ai masurat rezistenta scaunului si nu e zero, ar trebui sa poti rezolva cumva.Cam asta e...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine timpul de latenta e in jur de 1 minut pentru scaunul din stanga (la cel din dreapta nu stiu ca nu prea stau pe el ;D) Avand combinatie textil /piele pot sa va spun ca pielea are inertie termica mult mai mare. Textilul se incalzeste dupa 1 minut si pielea dupa vreo 2. Cat despre zona incalzita se icalzesc doar centrul si flancurile in partea din spate a sezutului si cam 2/3 din centrul spatarului. Initial e un pic cam cald dar in cca 3-4 minute se regleaza ce trebuie ;D ;D si devine chiar confortabil. Eu folosesc incalzirea cam 6-7 luni pe an, depinde de frigurile de afara si merge continuu pe treapta 1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este clar, dupa cum a spus si Matrixxx rezistentele sunt in serie cu termostatul ala, am verificat rezistenta la speteaza si este ok, cea de pe sezut (care are incorporata temostatul) nu are continuitate, este ori de la rezistenta ori de la termostat (tind sa cred ca de la termostat). Eu nu am o gaura unde se afla temostatul, deci nu stiu unde poate fi pozitionat. Trebuie sa dau scaunul jos, iar pt asta imi trebuie o cheie din aia "stelutza" ;D. Dracie mare de tot, m-am lasat pagubas pana o sa gasesc cheie sa dau scaunul jos pt a pune totul la punct si pt a descoperii raspunsul la ghicitoarea " Ce are de nu functioneaza??" Multumesc ca m-ati luminat,(budulan, opus, Matrixxx) acum totul este f clar pt mine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo460, daca imi gasesc timp intr-un week-end apropiat, pot veni sa te ajut - cu trusa de chei,aparat de masura,etc.Ii dam noi de capat !

Numai bine !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, multumesc. Pastram legatura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now