tase

consum mare - temperatura antigel sub normal

11 posts in this topic

In primul rand as vrea sa salut toti membrii forumului, ca un nou posesor de Volvo ce sunt...

In al doilea rand vreau sa va asigur ca am folosit indelung functia cautare inainte de a posta

Iar acum mica mea problema (de fapt , cam mare): am,de vreo doua luni un S40 din 2000 motor B4184S2 siu am observat un consum urban relativ mare (14-15%).

Am mai observat ca indicatorul de temperatura antigel sta putin sub jumatate (aproape o liniuta) si nu a depasit niciodata jumatatea.

Din cate stiu eu, pana ajunge apa la temp normala, ECU mareste cantitatea de benzina din amestec. E posibil sa fie senzorul decalibrat sau termostatul sa deschida prea repede ? Si daca da, cum as putea afla care e cu problema?

Mentionez ca nu a scos coduri de eroare pe tester

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine ai venit.

La mine sta acul la apa exact la jumatate fie iarna fie vara, verifica termostatul.

In legatura cu, consumul, 15% parca e cam mult in Bacau, mie imi ia cam 12% in oras,dar nu prea ma prind orele de varf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostatul , din cate stiu eu se verifica in apa fierbinte, senzorul probabil trebuie masurat ca rezistenta

Oricum, am comandat deja filtru de aer si bujii, poate se schimba ceva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine ai venit.

La mine sta acul la apa exact la jumatate fie iarna fie vara, verifica termostatul.

In legatura cu, consumul, 15% parca e cam mult in Bacau, mie imi ia cam 12% in oras,dar nu prea ma prind orele de varf.

Stii cumva un mecanic bun in Bacau care sa mai fi lucrat pe Volvo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu unde nu trebuie sa te duci. La reprezentanta. Te belesc aia de acolo si nici nu sunt specialisti.

Eu cred ca nu are nimic. S-a racit acum si nu ai timp sa se incalzesca motorul. Si la cum arata Bacaul, chiar crezi ca ia mult.:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand as vrea sa salut toti membrii forumului, ca un nou posesor de Volvo ce sunt...

In al doilea rand vreau sa va asigur ca am folosit indelung functia cautare inainte de a posta

Iar acum mica mea problema (de fapt , cam mare): am,de vreo doua luni un S40 din 2000 motor B4184S2 siu am observat un consum urban relativ mare (14-15%).

Am mai observat ca indicatorul de temperatura antigel sta putin sub jumatate (aproape o liniuta) si nu a depasit niciodata jumatatea.

Din cate stiu eu, pana ajunge apa la temp normala, ECU mareste cantitatea de benzina din amestec. E posibil sa fie senzorul decalibrat sau termostatul sa deschida prea repede ? Si daca da, cum as putea afla care e cu problema?

Mentionez ca nu a scos coduri de eroare pe tester

Salut si bine ai venit printre noi! Si la mine persista aceas problema, temp. la apa nu se ridica la jumate sta un pic sub. Am obdervat problema asta si la amea si la a lu socramiu si la finamiu.

Rezolvarea: findca a venit sezonul rece pui carton in botul masini in fata radiatorului si gata eu m-am riscat si am pus pe tot radiatorul si nu a urcat apa mai mult de jumate si nici ventilatoarele nu au pornit.

Ori cum trebuie sa stai cu ochii pe indicatorul de temperatura sa nu patesti alt ceva!

Bafta!

Edited by severciprian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine ai venit printre noi! Si la mine persista aceas problema, temp. la apa nu se ridica la jumate sta un pic sub. Am obdervat problema asta si la amea si la a lu socramiu si la finamiu.

Rezolvarea: findca a venit sezonul rece pui carton in botul masini in fata radiatorului si gata eu m-am riscat si am pus pe tot radiatorul si nu a urcat apa mai mult de jumate si nici ventilatoarele nu au pornit.

Ori cum trebuie sa stai cu ochii pe indicatorul de temperatura sa nu patesti alt ceva!

Bafta!

Dar la capitolul consum cum stateai? Vreau sa vad daca e vreo legatura intre alea 2-3 grade sub jumatate si consum; adica daca ECU crede cumva ca motorul nu a intrat in regim termic normal si da drumul la mai multa benzina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit.

Cartonul nu este o solutie, ci o - sa ma scuzati - prostie. Masinile noastre sunt mai mult dacat capabile sa infrunte frigurile in conditii optime, nu credeti? :)

Am avut si eu problema asta, cu indicatorul de temperatura care statea un pic mai jos. Intreaga poveste aici:

Cert e ca problema a fost chiar de la senzorul de temperatura, care nu a mai raportat bine informatii la ECU, ala a bagat benzina mai multa (consum mai mare) si nu a pornit ventilatoarele la timp, si... Am cam scos bani din buzunar.

Deci, daca acul nu indica bine (indica mai jos) dar masina baga caldura exact cum trebuie, cum stiai ca baga si inainte de problema, atunci eu pariez pe senzorul de temperatura. Daca nu baga, pe termostat.

Ca verificare... Cea mai simpla, ar fi o diagnoza cu motorul rece. Daca zice ca senzorul de temperatura raporteaza -30 grade cand afara sunt -2, e clar ca e in neregula. Mai e o forma de verificare a senzorului masurandu-i rezistenta, dar nu o situ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit.

Cartonul nu este o solutie, ci o - sa ma scuzati - prostie. Masinile noastre sunt mai mult dacat capabile sa infrunte frigurile in conditii optime, nu credeti? :)

Am avut si eu problema asta, cu indicatorul de temperatura care statea un pic mai jos. Intreaga poveste aici:

Cert e ca problema a fost chiar de la senzorul de temperatura, care nu a mai raportat bine informatii la ECU, ala a bagat benzina mai multa (consum mai mare) si nu a pornit ventilatoarele la timp, si... Am cam scos bani din buzunar.

Deci, daca acul nu indica bine (indica mai jos) dar masina baga caldura exact cum trebuie, cum stiai ca baga si inainte de problema, atunci eu pariez pe senzorul de temperatura. Daca nu baga, pe termostat.

Ca verificare... Cea mai simpla, ar fi o diagnoza cu motorul rece. Daca zice ca senzorul de temperatura raporteaza -30 grade cand afara sunt -2, e clar ca e in neregula. Mai e o forma de verificare a senzorului masurandu-i rezistenta, dar nu o situ.

acum mai e o problema, la mine temperatura nu creste cund sunt in mers, daca stau pe loc cu motorul pronit sau merg bara la bara indicatorul arata jumatate, iar cand incep sa merg intins scade pana la un sfert, deci e clar ca este de la termostat, corect?

Edited by tybyS40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi incerca sa masor rezistenta senzorului pt inceput. Din cate am mai citit , rezist. ar trebui sa fie aprox

-la -20grade -15000 ohm

-la 20 grade - 2400 ohm

-la 80 grade -300 ohm

Deocamdata caut un multimetru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut...am si eu acelasi motor..vara 13-13,5% fara AC iarca 14-15% deci e normal...dar asta in Bucuresti.Iar acul la temperatura nu misca nici mort de la jumatate..dupa ce se incalzeste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now