mariusdaniel

Membru
  • Content count

    1,808
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

950 Best

About mariusdaniel

  • Rank
    Senior
  • Birthday 11/20/1963

Profile Information

  • Locatie București
  • Auto Volvo XC40 T5 MY 2019
  • Fabricatie 2018

Recent Profile Visitors

28,415 profile views
  1. Salut și bine ai venit! Ai mașina second-hand de o lună și nu ai făcut o revizie? Părerea mea este că nu este nicidecum de la filtrul de aer. După cum spui că arăta cel vechi, mi-e teamă că mașina ta nu prea a văzut service-ul și că gazele din habitaclu sunt chiar de la propria mașină, nu din trafic. Mergi la un service autorizat, caută istoricul și apoi fă-i o revizie cum scrie la carte.
  2. Volvo EX30

    A ajuns a doua cea mai bine vândută mașină electrică din Europa! https://www.automarket.ro/stiri/volvo-productia-de-ex30-a-depasit-100000-de-unitati-119831.html
  3. Kit Ambreaj sfaturi ?

    Dacă nu știe ce ambreiaj să pună, nu mai bine mergi la un service autorizat? Ai și garanție pentru piese și reparație.
  4. O nouă poveste începe

    Revin la postarea mea din 20.10.2023, cu unele observații noi. Acolo ziceam... ”Dacă navigația pe Waze sau Google Maps, telefonul și alte funcții din Android Auto funcționează excelent, totuși, conexiunea pe streaming-ul audio lasă de dorit. Mai exact, muzica are unele mici întreruperi. Ce-i drept, eu folosesc Tidal, unde ascult muzică la cel mai ridicat nivel (calitate Flac), care consumă o cantitate mare de date. Nu mă deranjează asta, căci am date nelimitate pe telefon, dar probabil că acest dispozitiv Motorola nu face față și la datele de navigație și la streaming audio la calitate maximă, simultan.” Ei bine, imediat după ce am schimbat telefonul și am trecut de la Sony Xperia 1II, la Samsung S24 Ultra, nu se mai simt niciun fel de întreruperi la streamingul audio de pe Tidal, sau YouTube Music. Ascult la calitatea maximă și se aude excelent fără nici cea mai mică sacadare. O pun pe seama standardului mai nou de conexiune bluetooth al telefonului. Bine că nu era de la mașină, sau de la device-ul Motorola Ma1.
  5. IULIRX - asa cum e

    Ai plecat să faci drifturi pe serpentinele nemuririi, Iulian... Vei rămâne mereu în amintirea noastră, a celor care am avut norocul să fim aproape de tine, în ”coarne și oase” (cum zice bunul tău prieten Matrixxx), sau virtual. Ne-ai strâns pe unii dintre noi la o ultimă întâlnire cu tine, prea devreme, prea tristă și încărcată de emoția despărțirii. Am venit fiecare în mașinile noastre, am lăsat lacrimi sărate să ne curgă pe obraji în bubuitul bulgărilor de pământ peste lemnul care te-a cuprins nemilos și prea grăbit. Am plecat apoi singuri, ascultând muzică tristă, dar ai mai făcut tu ceva, cumva, să ne strângi pe șosea, așa cum îți plăcea să ne vezi cât mai des. Să recitim și să salvăm dragi prieteni, postările pline de înțelesuri și de iubire de viață pe care a avut bunătatea să ni le ofere IuliRx! Condu în pace!  
  6. Arunca apa afara

    E bine că ai găsit problema și ai rezolvat. Și mai bine că ai scris aici. Pe de altă parte, nu prea putea fi decât de la capac. De fapt, ce avea capacul mai exact? Crăpat, desfăcut, etc?
  7. Probleme electrica?

    Posibil un contact imperfect.
  8. Volvo EX30

    Nu am avut cum, deoarece am rulat numai pe timp de zi. 
  9. Volvo EX30

    Mihai, crezi că e vreo firmă care dă în leasing operațional o electrică? Și să o facă la costuri aproximativ similare cu o termică de aceeași valoare/preț? Dacă da, atunci chiar e o soluție, dar am mari rezerve. Dacă știi ceva, spune-mi și mie.
  10. Volvo EX30

    Deci, am făcut un drive test în urmă cu o săptămână și acum, după ce s-au sedimentat impresiile, las aici câteva dintre ele. 1.- Am avut la dispoziție timp de circa 5 ore, modelul EX30 TwinMotors Performance, de 428 Cp, prin amabilitatea celor de la Primus Auto Otopeni. Am beneficiat de faptul că mai făcusem cu două luni în urmă un drive test cu XC40 Recharge (full electric) așa că partea de condus efectiv o electrică (inclusiv cu e-pedal în oraș) nu mi-a pus deloc probleme Traseul a fost de la Otopeni la Slănic Prahova și retur. Deși îmi propusesem să ajung la Cheia, mi-am dat seama că ar fi trebuit să reîncarc undeva la Ploiești la întoarcere ca să nu am emoții, așa că am renunțat. E drept că am plecat cu bateria pe la 72% din curtea Primus Auto. Cu încă vreo 10-15% în plus, duceam la bun sfârșit traseul propus inițial fără reîncărcare. E drept că m-a oprit din avântul de a o lua pe Cheia și ploaia abundentă din acea zi. 2.- .Mașinuța asta este un dream car pentru oraș. Nu-i vorbă că și afară se comportă excelent, chiar stă mult mai bine pe curbe decât XC40, fiind o adevărată plăcere să o conduci.. Singurul reproș la drum lung este legat de autonomie, care, deși am reușit s-o țin foarte aproape de ce promite, te face să-ți schimbi aproape radical comportamentul la volan. Mai concret, ori de câte ori apeși accelerația mai cu viață, nu poți să te abții în a trage cu ochiul la autonomie și îți taie instantaneu pofta de adrenalină. Așadar am condus circa 200 de kilometri, 95% la șosea și am utilizat 50% din capacitatea bateriei. Concluzia, bateria este de capacitate relativ mică pentru a utiliza mașina preponderent în afara orașului. 3.- Este atât de silențioasă, încât se aude destul de pregnant zgomotul de rulare al anvelopelor. Acum, desigur, modelul testat, înțeleg că avea anvelope de iarnă (așa mi s-a spus, deși pare ciudat pentru un model nou), sau erau unele foarte zgomotoase. Sper că nu de la antifonare era problema. 4.- Pentru cine stă la casă și poate să-și pună o stație de încărcare proprie de 11KW sau chiar 22 KW. și folosește zilnic mașina în oraș sau suburbii, doar prețul poate fi o frână în calea fericirii. Cât despre concedii, doar dacă mergi în doi și cu o bună planificare poate fi o soluție. Dar pentru navetă la servici este ideală. 5.- Faptul că aproape nu mai are butoane nu m-a deranjat atât de mult cum credeam. Ecranul central este de foarte bună calitate, plăcut ochiului și e multă tehnologie acolo, inclusiv gen Tesla, dacă ați mers vreodată în una. Scaunele foarte confortabile, chiar dacă materialul nu m-a impresionat. Spațiile de depozitare mult evoluate față de XC40, practic, aceasta e cea mai nouă platformă de la Volvo și este o mare evoluție. 6.- Singura părere de rău e că nu am apăsat niciodată pedala până la fund. Limita maximă de viteză pe anumite sectoare fiind de cel mult 100 de km. la oră și neavând setat Waze pe modelul de test  (se setează individual de proprietar, prin cont individual) și fiindu-mi lene să deschid pe telefon, mi-a fost teamă de o eventuală amendă de viteză sau cine știe mai rău, de carnet. Am făcut asta pe XC40 electric și a fost bestial, dar pe EX30 trebuie să fie mult mai spectaculos. 7. Viitorul e aici, iar Volvo e pe calea cea bună. Chiar dacă acum, acest model nu corespunde intru totul nevoilor mele, mă gândesc cu încredere că viitorul meu Volvo va fi unul full electric și îl recomand cu încredere celor interesați. Da, mașina e scumpă, dar se vor economisi mulți bani la revizii și la reîncărcare, mai ales dacă se beneficiază de încărcare acasă. Dacă ai și panouri și eventual ești și prosumator, chiar merită din plin, poți economisi cel puțin 3.000 de Euro anual numai din consum. Plus faptul că nu are emisii de gaze.
  11. Volvo EX30

    Din păcate, e aceeași mașină, absolut nimic nou. Eu speram să fie un XC40 pe platforma nouă de pur electrică, cum sunt Ex30 și Ex90. Nu că nu ar fi excelentă mașina, am condus-o și se mișcă foarte bine. Mă tentează foarte mult, dar mi-e greu să scap de range anxiety. Și nu prea mă pot obișnui cu ideea de lipsă a pieței second hand la electrice. Ce fac cu ea dacă vreau un alt model peste câțiva ani? O casez, o dau gratis la un prieten?
  12. Volvo EX30

    Azi trebuia să fac și eu un test drive cu versiunea cea mai dotată, dar... ieri a avut loc un incident cu mașina în trafic și s-a amânat. Voi scrie aici după test. Oricum, am văzut-o în showroom, am intrat în mașină. E cam de oraș și cam de damă, după părerea mea. Dar performanțele din prezentare sunt uluitoare. Mă sperie un pic lipsa totală a butoanelor din bord, însă o să am timp câteva ore să mă obișnuiesc. Cu opțiunea one-pedal m-am familiarizat de la testul cu XC40 electric, redenumit de luna asta EX40. Sincer, cel mai mult mi-ar plăcea un adevărat EX40, adică pe platformă 100% nouă, ca EX30, cu ceva butoane, ca până acum și cu ecran la șofer, sau măcar un head-up display. Tableta de la EX30 pare ok. Dacă ar mai avea și o baterie solid state cu autonomie de peste 700 de km. chiar ar fi o opțiune. Greu de scăpat de range anxiety... Dar ce vreau eu, s-ar putea să vedem abia peste câțiva ani. Și cel mai îngrijorător este că nu am auzit nimic despre o piață second hand. Nu mă încântă ideea de a da la fier vechi mașina după ce nu mai e bună bateria, sau de a plăti 10-15 mii de Euro pe o baterie nouă. De fapt nimeni nu spune nimic despre asta, se trece sub tăcere perspectiva de peste 5-7 ani de utilizare. De exemplu, eu acum, după aproape 6 ani de utilizare, pot vinde XC40-ul T5 cu circa jumătate din prețul inițial (am ofertă fermă).   
  13. De parcă iarba verde-ar înflori

    Și florile s-ar ierbi.

    Nichita

  14. Povestea lui Blueberry

    Ești neobosit de pasionat. Felicitări!
  15. O nouă poveste începe

    Înseamnă că eu am avut noroc din prima cu Vodafone. Asta e, găsești tu o soluție până la urmă.